Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-07-13, 15:36
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Varför det då? Tycker spelet egentligen gör allt som ettan gjorde bra men med bättre grafik. Lite nya maskiner, gadgets vapen osv. Bättre musik. Men det kanske är det som är problemet. Första spelet kändes nytt och fräscht. Det gör ju inte Forbidden west på samma sätt då vi visste vad som väntade.

Sen håller jag med om kartan. Men det är ju en vanlig spelsjukdom bland alla västerländska stora open world spel idag. Tycker det gör att spelvärlden känns scripted. Spel som Red dead 2 eller Elden ring har spelvärldar som känns mycket mer levande. Mer motiverande att bara utforska på egen hand. I Horizon stöter man på något hela tiden som ropar på ens uppmärksamhet. En outpost. Någon rebel leader. En ny meningslös sidequest/errand. Någon form av arena Challenge. Men det är väl för att tillfredsställa den stora massan av ADHD gamers som dominerar nuförtiden.


Du säger det själv i första stycket, det är inte nytt och fräscht längre. Hela twisten i 1an, mysteriet med maskinerna osv drev på och gjorde att spelet kändes spännande. Nu var det mer en ”dag på jobbet” känsla över det hela som gjorde att jag mest kände, been there done that..

Håller med, sedan avskyr jag red dead 2 just av att det finns för mycket, allt tar för lång tid, skinna ett djur, 30sek, Max 1 stort djur på hästen, klart det blir ”realistiskt” men allt tog sådan tid så där blev jag utbränd med. Men överlag så har du en poäng där, få stora openworldspel idag som håller en motiverad igenom.
Citera
2024-01-27, 14:58
  #86
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Tjoho! Såg precis att det kommer till PC i mars!

Då hinner man lagom spela igenom ettan en gång till!
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback