Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-12, 10:45
  #1
Medlem
Har länge funderat på detta. Jag trodde det var självklart att staket skall vara med den fula sidan mot sitt egna hus, alltså den sidan med stolpar och synliga reglar. För mig är detta INSIDAN. Huset skall ju se snyggt ut från vägen.

Men när jag råkade välta ett staket som stått sedan jag flyttade in, som jag trott var mitt staket pga av detta. så fick jag reda på att det tillhörde grannen.

Är det fler här som tycker man sätter upp staket med ”insidan” aka fula sidan åt grannen?

Det är bara hockeysargar som skall vara inverterade enligt mig.
__________________
Senast redigerad av johan184 2020-06-12 kl. 10:49.
Citera
2020-06-12, 11:32
  #2
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan184
Har länge funderat på detta. Jag trodde det var självklart att staket skall vara med den fula sidan mot sitt egna hus, alltså den sidan med stolpar och synliga reglar. För mig är detta INSIDAN. Huset skall ju se snyggt ut från vägen.

Men när jag råkade välta ett staket som stått sedan jag flyttade in, som jag trott var mitt staket pga av detta. så fick jag reda på att det tillhörde grannen.

Är det fler här som tycker man sätter upp staket med ”insidan” aka fula sidan åt grannen?

Det är bara hockeysargar som skall vara inverterade enligt mig.

Jag tycker att det enda rimliga är att man sätter den fula sidan mot den egna kåken. Gillar man inte att se bärverket eller vad vi nu ska kalla det så får man sätta plank på båda sidorna. Folk som sätter fula sidan mot grannen har blivit felaktigt uppfostrade.
Citera
2020-06-12, 11:53
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan184
Har länge funderat på detta. Jag trodde det var självklart att staket skall vara med den fula sidan mot sitt egna hus, alltså den sidan med stolpar och synliga reglar. För mig är detta INSIDAN. Huset skall ju se snyggt ut från vägen.

Men när jag råkade välta ett staket som stått sedan jag flyttade in, som jag trott var mitt staket pga av detta. så fick jag reda på att det tillhörde grannen.

Är det fler här som tycker man sätter upp staket med ”insidan” aka fula sidan åt grannen?

Det är bara hockeysargar som skall vara inverterade enligt mig.

Jag har stolparna åt grannen. Har dock inget staket mot vägen så det blir inte fult där. Har annan typ av skydd där.

Det är mitt staket och då ska jag också se den snygga sidan. Dessutom tänker jag inte stå på grannens tomt vid målning.

Varför över huvud taget bygga med synliga reglar? Sätt spolar saxat på båda sidor så blir utseendet lika snyggt åt båda håll.
Citera
2020-06-12, 23:51
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag har stolparna åt grannen. Har dock inget staket mot vägen så det blir inte fult där. Har annan typ av skydd där.

Det är mitt staket och då ska jag också se den snygga sidan. Dessutom tänker jag inte stå på grannens tomt vid målning.

Varför över huvud taget bygga med synliga reglar? Sätt spolar saxat på båda sidor så blir utseendet lika snyggt åt båda håll.

ja ett som är samma åt båda hållen så slipper man ju problemet. Jag tycker som sagt att fula sidan känns som insidan. På samma sätt som en yttervägg har reglarna på insidan. Nu är det inte riktigt samma sak men ändå.

Det där med måla förstår jag inte, målar du bara din sida av det ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback