Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-14, 00:16
  #13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Men mest våtdräkter där väl?

Det var väl våtdräkter det efterfrågades om i tråden?
Citera
2020-06-14, 00:17
  #14
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det var väl våtdräkter det efterfrågades om i tråden?


Folk började prata om "torrdräkter"...
HAde inte hört om det tidigare heller....
Citera
2020-06-14, 00:34
  #15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Folk började prata om "torrdräkter"...
HAde inte hört om det tidigare heller....

Ok. Tror inte motionssimmare använder torrdräkter. Det gör väl bara dykare med grodfötter?
Torrdräkter är också betydligt dyrare än ditt tilltänkta prisspann.
Citera
2020-06-14, 13:54
  #16
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ok. Tror inte motionssimmare använder torrdräkter. Det gör väl bara dykare med grodfötter?
Torrdräkter är också betydligt dyrare än ditt tilltänkta prisspann.

Men är man varmare i våtdräkt då i kallt vatten?
Citera
2020-06-14, 23:32
  #17
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Men är man varmare i våtdräkt då i kallt vatten?

Varmare med våtdräkt än enbart badbyxor. Kroppen värmer snabbt upp vattnet närmast kroppen, men "strömmande vatten" kyler ner kroppen i princip omedelbart. Med en våtdräkt har man ett lager isolering, som gör att den kyleffekten uteblir.

Tro inte att jag är elak nu, men du verkar lite frusen av dig för att fundera på kallbad/vinterbad?

En våtdräkt gör att du kan simma mellan mars och november, i alla fall här i Göteborg.
På Nordpolen eller i Lapplands sjöar vet jag inte. Beror givetvis på våtdräkten.
Citera
2020-06-15, 14:35
  #18
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Varmare med våtdräkt än enbart badbyxor. Kroppen värmer snabbt upp vattnet närmast kroppen, men "strömmande vatten" kyler ner kroppen i princip omedelbart. Med en våtdräkt har man ett lager isolering, som gör att den kyleffekten uteblir.

Tro inte att jag är elak nu, men du verkar lite frusen av dig för att fundera på kallbad/vinterbad?

En våtdräkt gör att du kan simma mellan mars och november, i alla fall här i Göteborg.
På Nordpolen eller i Lapplands sjöar vet jag inte. Beror givetvis på våtdräkten.


Tack
Haha ingen fara. Alltså egentligen är jag ganska varm av mig, men aa riktigt kallt vatten är ju jobbigt.
Jag vill bli varmare, men delvis köper jag dräkten också för att jag simmar över sjöar och tycker det är lite läskigt med en massa bar hud och alla djur under. Folk får säga vad de vill. Jag vill bara inte bli biten i kuken av en gädda.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback