Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-06-09, 15:57
Medlem
Tjenare! Jag har nu sökt jobb på ett av Biltemas lager och fått en arbetsintervju!
Jag kommer från 6 år inom butiksarbetande på en mataffär och är nu sugen på att göra något annat än att passa upp på kunder.

Hur mycket tjänar en lagerarbetare på ett Biltemalager i genomsnitt? Är det ungefär samma som i en vanlig butik alltså ca 137 kr i timman för en 22åring eller är det mer?

Ålder: 22
Kille: om det ens spelar så stor roll I lönefrågor som folk vill ha det till.
Citera
2020-06-09, 16:25
Medlem
Är det så dåligt så borde du byta bransch,

Eller utbilda dig
Citera
2020-06-09, 16:31
Medlem
Håller på att plugga upp mina matte betyg och ska söka in till högskola inom 2 år är planen. Behöver dock någonting under tiden, är väldigt trött på butiksjobbet
Citera
2020-06-09, 16:38
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Tjenare! Jag har nu sökt jobb på ett av Biltemas lager och fått en arbetsintervju!
Jag kommer från 6 år inom butiksarbetande på en mataffär och är nu sugen på att göra något annat än att passa upp på kunder.

Hur mycket tjänar en lagerarbetare på ett Biltemalager i genomsnitt? Är det ungefär samma som i en vanlig butik alltså ca 137 kr i timman för en 22åring eller är det mer?

Vet inte hur det är med Biltema, men jobbade på Frode Laursen (i Göteborg) för några år sedan och fick då 187 kr i timmen (dagtid) så frågan är om det är ungefär likadant?
Citera
2020-06-09, 16:47
Medlem
Zer0Shits avatar
Du kan ju testa ringa till Biltemas lager med skyddad nummer och fråga haha.

z
Citera
2020-06-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Du kan ju testa ringa till Biltemas lager med skyddad nummer och fråga haha.

z
Haha, iofs tänkte att jag skulle försöka lägga fram frågan lite snabbt på intervjun
Citera
2020-06-09, 18:03
Medlem
Det är runt 140-150 i ingångslön
Citera
2020-06-09, 18:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knulltotte
Det är runt 140-150 i ingångslön

Oj, här går jag med forskarutbildning och tjänar långt under det, lagerbranschen skulle man ha satsat på, de blir ju upp mot 1,7-1,8 miljoner per år!! Men så är det väl skatten då, blir väl inget kvar så det är väl därför inte fler satsar på det.
Citera
2020-06-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Oj, här går jag med forskarutbildning och tjänar långt under det, lagerbranschen skulle man ha satsat på, de blir ju upp mot 1,7-1,8 miljoner per år!! Men så är det väl skatten då, blir väl inget kvar så det är väl därför inte fler satsar på det.

Forskarutbildning men saknar Matte A?
Citera
2020-06-09, 19:14
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME

han menar ju i timmen din dumme f-n.

Tror biltema betalar som de andra i branschen så runt 135 kr i timmen låter bra.

/lokalvårdare fd bussförare
Citera
2020-06-09, 20:32
Medlem
Uppskattar alla svar! Menar såklart i timmen allt över 137 är bra för mig just nu då jag pluggar samtidigt!
Citera
2020-06-09, 20:45
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa

Vad har de för kollektivavtal, då kan du läsa kollektivavtalet eller ringa facket.
Finns det en lokalfackrepresentat I jobbannonsen så kan du ringa och höra med denne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in