Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-08, 16:53
  #1
Medlem
eromasters avatar
Ja det ska öppna en butik där
https://feber.se/mobil/xiaomi-antrar...inavia/407191/

De brukar vara bra priser när ngt nytt drar igång.

När sker det?
Citera
2020-06-08, 17:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Ja det ska öppna en butik där
https://feber.se/mobil/xiaomi-antrar...inavia/407191/

De brukar vara bra priser när ngt nytt drar igång.

När sker det?
Är det en utmanare till Huawei?
Citera
2020-06-08, 17:50
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Är det en utmanare till Huawei?
Snarare ersättare, efter Trumps taktiska drag i handelskriget där han påstod att Huawei spionerade. Vissa gick på det hela eftersom "alla kinesiska företag måste spionera åt staten", men Xiaomi är man tyst om tydligen. Skillnad på kines och kines.
Citera
2020-06-09, 01:39
  #4
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eromaster
Ja det ska öppna en butik där
https://feber.se/mobil/xiaomi-antrar...inavia/407191/

De brukar vara bra priser när ngt nytt drar igång.

När sker det?

Vad är Mall of Scandinavia, och var ligger det?

Xiaomi ska tydligen satsa mer på Sverige nu. Det lär bli fler återförsäljare.
NetOnNet, Mediamarkt, Elgiganten, Webhallen m.fl.
Citera
2020-06-09, 05:09
  #5
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Vad är Mall of Scandinavia, och var ligger det?

Xiaomi ska tydligen satsa mer på Sverige nu. Det lär bli fler återförsäljare.
NetOnNet, Mediamarkt, Elgiganten, Webhallen m.fl.


Vad är du för en slags Flaggviftare som inte vet vad "Mall of Scandinavia" är för någonting?
Köpcentrumet som räknas till Skandinaviens största, ligger i Solna i norra Stockholm.

Har dock inte själv besökt det eftersom jag inte är någon Stockholmare.


Det är lustigt då jag besökte Kina under förra året men såg ingen reklam för Xiaomi.
Huawei var det enda som gällde och de har en massa påkostade butiker i landet.
Citera
2020-06-09, 08:29
  #6
Moderator
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Vad är du för en slags Flaggviftare som inte vet vad "Mall of Scandinavia" är för någonting?
Köpcentrumet som räknas till Skandinaviens största, ligger i Solna i norra Stockholm.

Har dock inte själv besökt det eftersom jag inte är någon Stockholmare.


Det är lustigt då jag besökte Kina under förra året men såg ingen reklam för Xiaomi.
Huawei var det enda som gällde och de har en massa påkostade butiker i landet.

Det ligger ej i Stockholm utan i Solna stad, det är en mycket viktig distinktion.

OnT: Älskar Xiaomi, de gör kvalitetsgrejer till riktigt bra priser. Bland annat mitt bästa köp genom tiderna: Robbotdammsugare
Citera
2020-06-09, 09:54
  #7
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Det ligger ej i Stockholm utan i Solna stad, det är en mycket viktig distinktion.

OnT: Älskar Xiaomi, de gör kvalitetsgrejer till riktigt bra priser. Bland annat mitt bästa köp genom tiderna: Robbotdammsugare


Norr om Tullarna då, fast inom Stockholms län!
Citera
2020-06-09, 10:08
  #8
Medlem
Så vad har Xiaomi som inte Huawei har, jag bryr mig främst om kameran och är nöjd med Huawai, dock upplevde jag faktiskt kameran på 20pro bättre än 30pro men kanske bara på de bilder jag tagit.

Gillar potraitmode när det som inte "hör till bilden" blir suddigt men gillar inte att den slår om till det om jag inte vill ha det så, ibland vill man ha bakgrunden med tex om man är på en trevlig plats.

Hur är kamera på Xiaomi när det är mörkt ute eller inomhus?
Citera
2020-06-10, 05:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Så vad har Xiaomi som inte Huawei har, jag bryr mig främst om kameran och är nöjd med Huawai, dock upplevde jag faktiskt kameran på 20pro bättre än 30pro men kanske bara på de bilder jag tagit.

Gillar potraitmode när det som inte "hör till bilden" blir suddigt men gillar inte att den slår om till det om jag inte vill ha det så, ibland vill man ha bakgrunden med tex om man är på en trevlig plats.

Hur är kamera på Xiaomi när det är mörkt ute eller inomhus?
Mi Note 10 som jag har, med kamera på 108MP.
https://www.dxomark.com/xiaomi-mi-cc...camera-review/
Citera
2020-06-11, 17:52
  #10
Medlem
Nochillss avatar
Det blir helt säkert ingen nyöppning av några flaggskeppsbutiker överhuvudtaget än till Hösten pga den utbredda Pandemin.
Citera
2020-08-25, 00:03
  #11
Medlem
fyrnoxs avatar
Nya butiken öppnar imorgon. Man måste boka en tid för att komma dig. Gäller hela veckan.

Kan någon vänlig själ skriva upp vad det är för erbjudanden och priser imorgon, efter att ni varit där? Eller lägga upp en bild?

Har bokat en tid på onsdag, men inte lönt att åka dit om man inte kan göra en bra deal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback