Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-08, 13:08
  #13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jag får bilden av Clouseau & Cato som ständigt ligger i bakhåll för varandra.

https://www.youtube.com/watch?v=uk_2-ib3ENc
Citera
2020-06-10, 22:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Du kan inte få henne att förstå någonting. Det är lika bra att du lägger ner det direkt.. för din egen skull och för hennes skull.
Om hon behöver eller vill förstå något som kommer hon att göra det tids nog, när hon själv väljer att göra det.

Jag har själv varit tillsammans med en man som du beskriver om dig själv och enligt min upplevelse är det inte alls någon bra relation.
För att ge dig råd så borde du lägga ner relationen och jobba med dig själv.

Enligt min beskrivelse så berättar jag ju faktiskt att jag inte är hemsk att leva med så länge man inte är hemsk mot mig. Hur upplever du att det ska vara en dålig relation? Ska min partner ha all rätt till att bete sig som ett rövhål mot mig och jag ska bara sitta och ta emot det t.ex?
Citera
2020-06-11, 10:23
  #15
Medlem
orrecrists avatar
Tror inte detta kommer hålla på sikt. Vill ni ha det mera långvarigt: sök hjälp!
Citera
2020-06-11, 10:28
  #16
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blasterdeluxe
Jag är inte psykotisk, det är ett helt annat begrepp.

Hon är explosiv och aggressiv, dock inte fysisk. Manipulerande, kontrollerande och har nästintill inga nära vänner samt byter vänner ofta. Det är några få av dom sakerna som gör att jag uppmärksammar hennes psykopatiska tendenser.

Har du testat henne med psykopat skalan? Jag tror i längden att det kan bli svårt att få relationen att hålla - eftersom ni kommer att driva varandra till vansinne. Det blir svårt när båda har ett stort kontrollbehov.
Citera
2020-06-11, 13:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blasterdeluxe
Enligt min beskrivelse så berättar jag ju faktiskt att jag inte är hemsk att leva med så länge man inte är hemsk mot mig. Hur upplever du att det ska vara en dålig relation? Ska min partner ha all rätt till att bete sig som ett rövhål mot mig och jag ska bara sitta och ta emot det t.ex?

Att du inte är hemsk att leva med, baserar du det på vad du själv tycker eller vad personerna du lever/levt med tycker?
Det är nog ganska relevant också.

Det som var värst var nog att han var oberäknelig, inte att lita på. Kontrollen gick till överdrift och han hade ett extremt behov av ”hämd”.

Många gånger kunde han säga till mig ”Ah, hon som går där har jag varit tillsammans med, hon är så jävla het och vi knullade en massa, hon kom alltid si och så..”
Inget som var speciellt kul att höra, skrattade bara åt det, även fast det var skitigt. Det var en jargong som han kunde ha.. Om jag hälsade på någon på stan så kunde han fråga mig om vi hade legat med varandra, vilket oftast var nej, men om jag svarade ärligt på det så reagerade han inte först, men när vi kom hem sen så kunde han flippa över. Hota mig med kniv mm.
En gång tog han min nya mobiltelefon och slog sönder den, låste in mig i våran lägenhet i typ 12 timmar och vägrade släppa ut mig.

När han väl gjorde det så tog han min handväska och drog iväg. Vägrade lämna tillbaka den.
Han förstörde mitt jobb, när jag gjorde slut med honom så ringde han till mitt jobb och sa att jag rökte cannabis. När jag gick i skolan för att läsa upp mina betyg så kunde han komma dit när jag hade lektion och skrika efter mig på hela skolan, gå efter mig och gapa att jag var en hora och knarkare och allt möjligt, det slutade med att jag fick sluta eftersom lärarna och de andra eleverna var rädda för honom och relationen med mina vänner gick åt helvete eftersom han kunde hota dem till livet om jag ”gömde” mig hemma hos dem.

Försökte jag lämna honom så kunde han stå utanför mina pärons hus i 24 timmar och bara vänta ut mig.

Jag gjorde aldrig något mot honom, men han kunde plötsligt flippa på något och tyckte att det var jag som provocerade honom.
Efter 5 år med honom fick jag hjälp med att flytta till en annan stad där ingen visste vart jag var. Gick inte bli av med honom på något annat sätt.

Han var sjukt manipulativ mot alla. Nya vänner fick han jättelätt och nya personer han träffade tyckte om honom. Efter ett tag, när han hade mjölkat ur dem på pengar och värdighet så tog de avstånd och han skaffade nya.

Så om du tror eller vet att du har psykopatiska drag, håll dig borta från tjejer tills du har jobbat färdigt med dig själv.
Citera
2020-06-12, 08:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Att du inte är hemsk att leva med, baserar du det på vad du själv tycker eller vad personerna du lever/levt med tycker?
Det är nog ganska relevant också.

Det som var värst var nog att han var oberäknelig, inte att lita på. Kontrollen gick till överdrift och han hade ett extremt behov av ”hämd”.

Många gånger kunde han säga till mig ”Ah, hon som går där har jag varit tillsammans med, hon är så jävla het och vi knullade en massa, hon kom alltid si och så..”
Inget som var speciellt kul att höra, skrattade bara åt det, även fast det var skitigt. Det var en jargong som han kunde ha.. Om jag hälsade på någon på stan så kunde han fråga mig om vi hade legat med varandra, vilket oftast var nej, men om jag svarade ärligt på det så reagerade han inte först, men när vi kom hem sen så kunde han flippa över. Hota mig med kniv mm.
En gång tog han min nya mobiltelefon och slog sönder den, låste in mig i våran lägenhet i typ 12 timmar och vägrade släppa ut mig.

När han väl gjorde det så tog han min handväska och drog iväg. Vägrade lämna tillbaka den.
Han förstörde mitt jobb, när jag gjorde slut med honom så ringde han till mitt jobb och sa att jag rökte cannabis. När jag gick i skolan för att läsa upp mina betyg så kunde han komma dit när jag hade lektion och skrika efter mig på hela skolan, gå efter mig och gapa att jag var en hora och knarkare och allt möjligt, det slutade med att jag fick sluta eftersom lärarna och de andra eleverna var rädda för honom och relationen med mina vänner gick åt helvete eftersom han kunde hota dem till livet om jag ”gömde” mig hemma hos dem.

Försökte jag lämna honom så kunde han stå utanför mina pärons hus i 24 timmar och bara vänta ut mig.

Jag gjorde aldrig något mot honom, men han kunde plötsligt flippa på något och tyckte att det var jag som provocerade honom.
Efter 5 år med honom fick jag hjälp med att flytta till en annan stad där ingen visste vart jag var. Gick inte bli av med honom på något annat sätt.

Han var sjukt manipulativ mot alla. Nya vänner fick han jättelätt och nya personer han träffade tyckte om honom. Efter ett tag, när han hade mjölkat ur dem på pengar och värdighet så tog de avstånd och han skaffade nya.

Så om du tror eller vet att du har psykopatiska drag, håll dig borta från tjejer tills du har jobbat färdigt med dig själv.


Det du gör just nu är endast att spy ut dina fördomar och antaganden. Bara för att din kille var så betyder det inte att jag är så. Jag har haft långa förhållanden med familj och hela köret. Jag lever efter att behandla andra som jag själv vill bli behandlad men behandlar du mig dåligt så kan jag förgöra ditt liv och dig som person.

Allt är inte svart och vitt, jag håller mig ifrån dåliga beteenden om jag inte blir provocerad till det på något sätt.
Citera
2020-06-20, 11:05
  #19
Medlem
Hon höll inte med vad jag sa och fortsatte vara elak så jag tänjde på mina gränser för hur jag ska bete mig. Då förklarade hon att hon tyckte det var bra att jag beter mig dåligt när hon gör det. Problemet har alltid varit att hon kör över sina partners men med mig går inte det när jag tillåter mig själv att vara som jag är tydligen. Verkar som att detta kan fungera ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback