Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-23, 21:14
  #133
Medlem
Prodelins avatar
Tjejer gillar söta bilar, tex vanligt med Mini Cooper eller Miata.

Sen finns det överbeskyddande män som köper en Range Rover till frugan men frugan vet inte hur man hanterar en sån stor bil.
Citera
2020-09-23, 21:16
  #134
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag hatar det vidriga i den ytligheten.
Den man som tror han kan bli nåt pga en bil -
glöm det.
Nu är jag väl "förbrukad" som de säger så min åsikt är kanske inte viktig, men vet att det finns många kvinnor som avskyr sådan ytlighet.
Men man ser väl inte det/dem så lätt.

Dom flesta kvinnor idag är ytliga så jag förstår inte vart du vill komma?
Citera
2020-09-24, 15:57
  #135
Medlem
39suicides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tjejer gillar söta bilar, tex vanligt med Mini Cooper eller Miata.

Sen finns det överbeskyddande män som köper en Range Rover till frugan men frugan vet inte hur man hanterar en sån stor bil.
Haha en liten miata. Roliga att köra. Går dra ifrån betydligt dyrare bilar med på många sträckor. Valuta för pengarna, Visst. Har svårt se någon skulle äns vända på sig dock. Kanske 10 år sedan.

OT dock. Tror fortfarande det är en klassisk äldre fint skött begravningsbil.
__________________
Senast redigerad av 39suicide 2020-09-24 kl. 16:02.
Citera
2020-09-25, 00:35
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Tjejer gillar söta bilar, tex vanligt med Mini Cooper eller Miata.

Sen finns det överbeskyddande män som köper en Range Rover till frugan men frugan vet inte hur man hanterar en sån stor bil.

Lite komiskt det där med Miatan. Haft många sportbilar genom åren, allt ifrån europeiska, amerikanska och japanska. Den bil jag fått överlägset mest positiv respons på från omgivningen är min röda MX5 ND. Sambon uppskattar den då hon tycker den är fin men samtidigt inte "skrytig". Kan poängtera att hon avskyr min C7 Grand Sport som hon tycker låter för mycket, drar till sig för mycket onödig uppmärksamhet( i form av folk som varvar bredvid mig vid rödljus), är för vulgär samt att hon ser det som en kukförlängare. Det är så illa så hon i princip vägrar åka med mig när jag kör den. Faktum är att jag många gånger skäms själv när jag kör den i stan, nackdelen med att bo innanför tullarna.

Om jag jämför sambons åsikt med mina tjejkompisars så bryr sig merparten inte alls om vad jag har för bil, i deras ögon är det bara en bil. Men av de som faktiskt sagt något har mestadels kommenterat Mx5:an.

Tror det handlar om att MX5:an och liknande bilar är ganska prestigelösa. De ser inte så vräkiga ut och med rätt kulör sticker de ut "lagom". Fått uppfattningen om att MX5:an generellt är ganska avväpnande vilket förvånat mig. Förhållandevis många (i blandade åldrar och ursprung) ställer frågor om vad de är för bil och kommenterar att de tycker den är snygg. Jämför jag det med tidigare erfarenhet från dyrare bilar eller Corvetten har uppmärksamheten främst kommit från yngre killar, alternativt andra sportbilar som vill hetsa vid rödljus som jag tidigare nämnde.

Om detta är svaret på TS frågeställning, nja. Men kan nog konstatera att merparten av alla tjejer inte bryr sig ett smack om vad du har för bil så länge den är hel och ren. Sen finns det defintivt en grupp damer som kommer attraheras av dig om du kommer i en italiensk sportbil eller liknande, men dessa tjejer hade flockats kring dig om du viftat med lite pengar. Då hade jag rekommenderat det sistnämnda alternativet då det både billigare och du slipper den korvfest som uppstår kring dessa bilar
Citera
2020-09-25, 16:51
  #137
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Lite komiskt det där med Miatan. Haft många sportbilar genom åren, allt ifrån europeiska, amerikanska och japanska. Den bil jag fått överlägset mest positiv respons på från omgivningen är min röda MX5 ND. Sambon uppskattar den då hon tycker den är fin men samtidigt inte "skrytig". Kan poängtera att hon avskyr min C7 Grand Sport som hon tycker låter för mycket, drar till sig för mycket onödig uppmärksamhet( i form av folk som varvar bredvid mig vid rödljus), är för vulgär samt att hon ser det som en kukförlängare. Det är så illa så hon i princip vägrar åka med mig när jag kör den. Faktum är att jag många gånger skäms själv när jag kör den i stan, nackdelen med att bo innanför tullarna.

Om jag jämför sambons åsikt med mina tjejkompisars så bryr sig merparten inte alls om vad jag har för bil, i deras ögon är det bara en bil. Men av de som faktiskt sagt något har mestadels kommenterat Mx5:an.

Tror det handlar om att MX5:an och liknande bilar är ganska prestigelösa. De ser inte så vräkiga ut och med rätt kulör sticker de ut "lagom". Fått uppfattningen om att MX5:an generellt är ganska avväpnande vilket förvånat mig. Förhållandevis många (i blandade åldrar och ursprung) ställer frågor om vad de är för bil och kommenterar att de tycker den är snygg. Jämför jag det med tidigare erfarenhet från dyrare bilar eller Corvetten har uppmärksamheten främst kommit från yngre killar, alternativt andra sportbilar som vill hetsa vid rödljus som jag tidigare nämnde.

Om detta är svaret på TS frågeställning, nja. Men kan nog konstatera att merparten av alla tjejer inte bryr sig ett smack om vad du har för bil så länge den är hel och ren. Sen finns det defintivt en grupp damer som kommer attraheras av dig om du kommer i en italiensk sportbil eller liknande, men dessa tjejer hade flockats kring dig om du viftat med lite pengar. Då hade jag rekommenderat det sistnämnda alternativet då det både billigare och du slipper den korvfest som uppstår kring dessa bilar

Jag som man självklart vet om de där. Egentligen skulle ja vilja ha nåt som smälter in överallt och ingen kommer fram o snackar då jag ogillar folk men samtidigt de är tråkiga bilar

Just mx5an från -13 är faktiskt helt okej ingen sportbil men går ändå helt ok och ser dyrare ut än vad den är men är inget jag personligen skulle vilja ha . Roligare med v8 och uppåt fast då är de korvfest runt bilen 😝
Citera
2020-09-25, 17:35
  #138
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormsaltaren
Om jag jämför sambons åsikt med mina tjejkompisars så bryr sig merparten inte alls om vad jag har för bil, i deras ögon är det bara en bil. Men av de som faktiskt sagt något har mestadels kommenterat Mx5:an.
(TEXT)
Om detta är svaret på TS frågeställning, nja. Men kan nog konstatera att merparten av alla tjejer inte bryr sig ett smack om vad du har för bil så länge den är hel och ren. Sen finns det defintivt en grupp damer som kommer attraheras av dig om du kommer i en italiensk sportbil eller liknande, men dessa tjejer hade flockats kring dig om du viftat med lite pengar. Då hade jag rekommenderat det sistnämnda alternativet då det både billigare och du slipper den korvfest som uppstår kring dessa bilar
För mig är brudar som går igång på "fräcka bilar" lika dana som de som går igång på på feta plånböcker. Dock så är de vettiga brudarna normalt helt ointresserade av detta och just mest nöjda om bilen är hel och städad.
Citera
2020-09-25, 17:43
  #139
Medlem
448s avatar
Någorlunda diskret lyxig effektstark kombi är perfekta brudfällan , finns massa alternativ bland Volvo,Bmw och Vw och kanske Merca - men räkna med att det blir utbytt mot en billigare när ragget är avslutat och äggena börjar ploppa fram med ökande utgifter i form av 4 kottar.

Köpte en scysst kärra och insåg att jag blev tvungen att börja och gömma kärran från brudarna.

Dom får inte se den , äggläggningsdags
Citera
2020-09-26, 18:02
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
För mig är brudar som går igång på "fräcka bilar" lika dana som de som går igång på på feta plånböcker. Dock så är de vettiga brudarna normalt helt ointresserade av detta och just mest nöjda om bilen är hel och städad.
nja, då måste jag få fråga en sak. En bekant köpte idag världens fulaste bil, i mitt tycke. En Cheva Belair 62:a, herrgårdsvagn, ljudanläggning ingår, nya däck och fälgar, men i övrigt ful som stryk, gula och silverfärgade "fläckar" över hela bil, motorn ska dock vara tiptop, pris: 180000 kr enbart för att vara brudmagnet och festbil. Förstår inte visserligen är jag en "gammal" brud, men ändå, vad är grejen? Slösa pengar?
Citera
2020-09-26, 18:20
  #141
Medlem
ska tilllägga bilköparen är i 20 årsålder och jag betydligt äldre, gillar också fräna grejer, det måste dock vara lite klass något som jag helt saknar här, vi har totalt olika smak verkar det som, men dagens tjejer kanske "tänder" på det råa, fula?
Citera
2020-10-08, 01:43
  #142
Medlem
Bernie.Snusksten.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Desto dyrare desto bättre! Måste ju vara en bil som signalerar att här finns det stålar! Så inget japanskt skit utan Ferrari, Audi, BMW eller Merca. Bentley funkar väl också. Då kommer kvinns flockas runt dig. Be om att få åka med en sväng. Tyvärr är man själv inte där ännu. Men man får ju inte ge upp hoppet.


Nej du får inga mängder med brudar på att köra lyxiga bilar. Någon golddigger kanske dock kan nappa när dom ser något dyrt. Men det du garanterat får är en massa långa konversationer/frågestunder med bilintresserade män när du typ bara vill göra klart ditt ärende och dra vidare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback