Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-23, 11:49
  #325
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Inget fel med att vara kritisk men finns det någon restuarang du gillar? Utöver Frases då?
Ja, nu handlar ju tråden om de mest överskattade restaurangkedjorna. Men Tullen och John Scott tycker jag är helt okej. Sen finns det en del fristående som är bra med.
Citera
2020-06-23, 12:20
  #326
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
McDonalds är Sveriges, om inte VÄRLDENS mest överskattade kedje. Deras priser är numer så höga och man blir inte mätt på en vanlig meny. Slabbiga, platta, ljumma "burgare" och friterade hjärtinfarkt till. Sedan en skål med färgat sockervatten. Fyfan säger jag bara.

Ska man äta hambrugare ska kan man fanimej laga den enkelt själv (bröd och kött....) och pommes är ju så fasansfullt enkelt att göra själv och nyttigare i ugn på fast potatis.

Det där håller jag med om. Hamburgare man gör själv är enormt mycket godare än de slabbiga missfostren man får på hamburgerkedjorna. Dessutom när man gör dem själv så väljer man ingredienserna själv. Ibland kan man få riktigt goda hamburgare på de små gatuköken i byar då de steker den inför varje beställning och de ligger då inte på uppvärmning ett par timmar.
Citera
2020-06-23, 12:34
  #327
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag är inte så förtjust i Subway,

Visst mackorna är goda på subway men jag fattar inte hur man kan ge 90:- för en macka när man får en dagens rätt för lägre kostnad på de flesta lunchrestauranger.
Citera
2020-06-23, 12:47
  #328
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Visst mackorna är goda på subway men jag fattar inte hur man kan ge 90:- för en macka när man får en dagens rätt för lägre kostnad på de flesta lunchrestauranger.
Har ätit en gång på Subban och det är inte ett misstag jag kommer att upprepa. Betala runt hundringen för en torr jävla macka? Nä fy fan.

Ingen specifik restaurang men indisk mat är oftast någon bajsbrun sörja med självdött lamm och linser. Så, alla indiska restauranger.
Citera
2020-06-23, 13:17
  #329
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Visst mackorna är goda på subway men jag fattar inte hur man kan ge 90:- för en macka när man får en dagens rätt för lägre kostnad på de flesta lunchrestauranger.

Jag tycker att mackorna på Subway funkar både här i Sverige och i utlandet.

En klassisk Italian B.M.T på parmesanbröd funkar överallt MEN med det sagt så springer jag definitivt inte ner dörrarna på Subway någonstans i världen för det är överlag dyrt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback