Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-05, 22:46
  #1
Medlem
Har en lite sliten svart läderratt som jag skulle vilja fixa till. Är det någon här som har gjort det renoverat sin ratt skulle vilja ha tips på hur ni gjorde.
Citera
2020-06-06, 01:39
  #2
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merode67
Har en lite sliten svart läderratt som jag skulle vilja fixa till. Är det någon här som har gjort det renoverat sin ratt skulle vilja ha tips på hur ni gjorde.

Tuben är ett bra ställe att leta hur du ska göra.
Där finns allt.
Citera
2020-06-06, 16:53
  #3
Medlem
TeEsErs avatar
Det blir ALDRIG bra. Har aldrig sett en renoverad läderratt som inte sett just "renoverad" ut.
Citera
2020-06-06, 20:28
  #4
Medlem
killawifes avatar
Är det nåt med värde i så rekommenderar jag att du lämnar in den till en firma som göra det för det är för svårt att göra själv utan tidigare erfarenhet.
Är det en billig ratt där du bara vill att den ska se ok ut så kan du slipa till "lädret" med scotchbrite och sen lacka det med vinylinteriör lack. Blir rätt snyggt men det slits ganska fort av flottiga händer.

Jag skrev "lädret" då det oftast inte är riktigt skinn i rattar utan Pu, dvs plastimitation.
Citera
2020-06-07, 22:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merode67
Har en lite sliten svart läderratt som jag skulle vilja fixa till. Är det någon här som har gjort det renoverat sin ratt skulle vilja ha tips på hur ni gjorde.

Vad är målet? Att den ska se som ny ut?
Annars finns det ju mängder med olika material och färger o.s.v. som man kan köpa lite här och var speciellt gjorda för rattar.
Köpte själv ett kitt från Kina för ungefär 2 år sedan som fortfarande ser bra ut. Kostar typ 30 spänn och då följer det med nål och tråd.

Ett exempel: https://cutt.ly/6yN0DUc

Men som sagt, vill man ha så det ser totalt original ut så får man nog göra på ett annorlunda vis.

Lycka till.
Citera
2020-06-12, 22:43
  #6
Medlem
oskichs avatar
ChrisFix - How To Restore Your Car's Steering Wheel
Citera
2020-06-12, 22:46
  #7
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det blir ALDRIG bra. Har aldrig sett en renoverad läderratt som inte sett just "renoverad" ut.
Ed China i riktiga wheeler dealers .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback