Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-05, 22:44
  #1
Avstängd
Tjena

Fyller 27 i Augusti

Har hoppat runt mellan ett par brudar men aldrig hittat kärleken riktigt, har inget kompisgäng.
Har lite skönt folk jag hänger med men inget gäng.
Har svårt att se mig om 4-5 år känna massa folk , träffat kärleken å bli farsa osv.
har levat som en grabb hela livet och är snart 30.

Har blivit lite deppigt och desperat försökt gräva i mina passioner och intressen och slänga upp bilder på instagram som en fasad.

Hur stressad bör jag vara?
Det är ju onekligen värre för en 27 årig kvinna, vi män kan ju bli farsor tills vi går i graven
Men jag känner mig fan lite stressad

Karriären och hälsan ser god ut åtminstone och bostadssituation samt ekonomi

Får skaffa lite nya vänner kanske och tokragga på klubbarna för att hitta någon jag passar med

Men så kom coronan, och stressen ökade
Citera
2020-06-05, 22:51
  #2
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Du borde vara jättestressad klockan tickar för dig.
Du får kanske köpa dig en fru från Thailand eller från öststaterna det borde vara din plan b.

Sen kan du också skaffa dig en blogg där du kan dela med dig av dina känslor osv, det lockar flickorna ska du se
Citera
2020-06-06, 00:53
  #3
Medlem
Briasccas avatar
Egentligen har du två problem som behöver hanteras olika. Det ena är för dig att komma på vad ett liv är för något. Det andra är att när du kommit på det, så behöver du ta reda på vilket liv just du vill leva.

Du räknar upp personer som du ska vara med, flickvänner, kompisar, gäng och kommande hustrur. Men tyvärr, andra kan inte ge ditt liv mening, det måste du göra själv. Så släpp stressen över att hitta någon att leva med och att bli farsa. Du kommer förmodligen, tills du kommit på vad som är livets mening, att bli en riktigt dålig pappa. Och en riktig dålig make med en garanterad skilsmässa inom några år.

Du behöver komma på hur du ska kunna leva med dig själv. Glöm inte att du kommer ha dig själv som ditt sällskap hela livet, och om du ska vara till någon glädje för andra och för en partner, så måste du först vara till glädje för dig själv. Det måste du först komma på. När du har löst det, och det kan ta något eller många år, så löser sig resten.
Citera
2020-06-06, 10:11
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Egentligen har du två problem som behöver hanteras olika. Det ena är för dig att komma på vad ett liv är för något. Det andra är att när du kommit på det, så behöver du ta reda på vilket liv just du vill leva.

Du räknar upp personer som du ska vara med, flickvänner, kompisar, gäng och kommande hustrur. Men tyvärr, andra kan inte ge ditt liv mening, det måste du göra själv. Så släpp stressen över att hitta någon att leva med och att bli farsa. Du kommer förmodligen, tills du kommit på vad som är livets mening, att bli en riktigt dålig pappa. Och en riktig dålig make med en garanterad skilsmässa inom några år.

Du behöver komma på hur du ska kunna leva med dig själv. Glöm inte att du kommer ha dig själv som ditt sällskap hela livet, och om du ska vara till någon glädje för andra och för en partner, så måste du först vara till glädje för dig själv. Det måste du först komma på. När du har löst det, och det kan ta något eller många år, så löser sig resten.

Nja jag vet redan var jag vill bo och att jag vill ha hus, hund osv
Sen finns där inte så mycket mer att göra
Folk reser och umgås helt enkelt. Ditt inlägg är lite klyschigt

När jag har motivation så gör jag faktiskt rätt bra musik och har 15k visningar på youtube på vissa låtar och det är nog en rätt proffsig hobby, bättre än dom de flesta har .

Jag ser det stora problemet i mitt liv som att jag borde haft ett större kontaktnät
och borde haft fler eller ha ett stabilt förhållande och inte bara levt i halvdåliga förhållanden
Citera
2020-06-07, 12:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Tjena

Fyller 27 i Augusti

Har hoppat runt mellan ett par brudar men aldrig hittat kärleken riktigt, har inget kompisgäng.
Har lite skönt folk jag hänger med men inget gäng.
Har svårt att se mig om 4-5 år känna massa folk , träffat kärleken å bli farsa osv.
har levat som en grabb hela livet och är snart 30.

Har blivit lite deppigt och desperat försökt gräva i mina passioner och intressen och slänga upp bilder på instagram som en fasad.

Hur stressad bör jag vara?
Det är ju onekligen värre för en 27 årig kvinna, vi män kan ju bli farsor tills vi går i graven
Men jag känner mig fan lite stressad

Karriären och hälsan ser god ut åtminstone och bostadssituation samt ekonomi

Får skaffa lite nya vänner kanske och tokragga på klubbarna för att hitta någon jag passar med

Men så kom coronan, och stressen ökade
Tok ragga och få nån på smällen som du senare inser inte är den personen du vill ha barn med. Men nu är du FAST. Mannen, softa ner lite och ändra ditt mindset. Kolla hur mycket singel morsor som finns överallt. Fokusera på de som gör dig glad i livet och sätt upp att eventuellt nästa seriös partner är den du skaffar barn med. Ingen mening med tok ragga och ångest när man gör hastiga beslut. Det tror jag om något skulle vara stress i ens liv.
Du vill väl ändå ha det bästa för dig och ett eventuellt barn antar jag?
27 år är inte heller så farligt. Du har noll att stressa över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback