2020-06-06, 01:48
Medlem
15-åringar borde förbjudas att åka tåg eller hur var det nu?
Senast redigerad av har 2020-06-06 kl. 02:12.
Citera
2020-06-06, 02:11
Medlem
johanjosefssons avatar
Inte första gången ungdomar inte använder hjärnan.
Citera
2020-06-06, 02:38
Medlem
Att folk ALDRIG lär sig. Klättra på tåg och du kommer antingen dö en hemsk död eller för resten av ditt liv önska att du hade dött.
Citera
2020-06-06, 03:47
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Darwinismen slår till igen.
Citera
2020-06-06, 03:52
Medlem
Skedde i Göteborg också, på Hisingen, år 2006 tror jag.
Den ene dog direkt, den andre kampsportar idag.
Citera
2020-06-06, 09:18
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Darwinismen slår till igen.
I sanning så. Det var ingen framtida forskare som blev grillad.
Citera
2020-06-06, 09:36
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Fanns det skyltar uppsatta, med texten "klättra gärna uppför dessa stegar!". I så fall inser jag problemet.

Nä.... Det var skylt (oftast skitig som fan) med standard symbol med blixt pil , dock om jag inte minns fanns det utländska gamla tankvagnar där det inte fanns direkt synlig stor skylt.

Mycket har blivit bättre sedan man förbjöd fasta stegar på vagnarna.
Citera
2020-06-06, 09:39
Medlem
mortuus82s avatar
dagens ungdomar är ju blåsta, helst ska det ju streamas på snapchat o alla dom moderna trams apparna som alla använder....
Citera
2020-06-06, 10:27
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Om man verkligen vill beträda ett spårområde brukar det inte vara svårt oavsett stängsel.

Tröttsamt med överdrivna säkerhetsåtgärder för att komma åt den fraktion av befolkningen som inte har sunt förnuft. Får klaustrofobi på perrongen till citybanan i stockholm (automatiska skjutdörrar), men accepterar detta då det primärt handlar om att förebygga självmord och därmed är en arbetmiljöfråga för lokförarna.

Tycker dörrarna är bra. Får snarare ångest över att någon svenskhatande blatte ska knuffa ner mig när går på t-centralens självmordsperronger. Försöker hålla mig i mitten, men många stressade människor springer ju ända ute på kanten.
Senast redigerad av bithax 2020-06-06 kl. 10:29.
Citera
2020-06-06, 10:57
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
När jag gick i mellanstadiet visade skolan filmer om faran med tågledningar, både ljusbågar från vagnstak och att hänga ned trådar från broar. Nu är det ju länge sedan men undrar om de fortfarande visar de här informationsfilmerna? På mig hade de effekt. Alltjämt tycker jag tågledningarna är lite obehagliga även när jag står på perrongen.

Tänkte och på det. ALLA såg den filmen. Det lite raljerande uttrycket Darwin awards passar trots allt in på just detta fenomen då det oftast gäller personer som inte har reproducerat sig.
Citera
2020-06-06, 13:21
Medlem
nobbenss avatar
Som barn var jag nära att grillas på ett tågvagnstak. Det var en auktion av kvarglömt gods och icke hämtat fraktgods nere vid stadens station och kort som jag var tyckte jag det skulle vara en bra idé att klättra upp på en vagn som stod intill, allt för å se bättre.

Precis när jag skulle häva mig upp på taket efter min klättring så var det en vuxen man som fick till ett stadigt tag om min fot och sa: "Du det är 16 000 volt där i de där ledningarna."

Vilken tur jag då hade och chockad å skamsen som jag var kom jag mig heller inte för att tacka honom för att han hade räddat mitt liv. Var väl i åldern 10-11 år och ingen hade nånsin varnat mig för tågtak.

Det borde finnas klätterskydd på vagnarna - lite taggtråd skulle ju räcka med små skyltar med blixtsymbol. Fan SJ - sätt igång med det arbetet. Det borde de vara skyldiga till efter så många unga liv som tagits av deras el.
Senast redigerad av nobbens 2020-06-06 kl. 13:24.
Citera
2020-06-06, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mortuus82
dagens ungdomar är ju blåsta, helst ska det ju streamas på snapchat o alla dom moderna trams apparna som alla använder....

Ungdumen har alltid varit "blåsta" i alla tider by nature sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in