2020-12-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ok, tack! Kan vara den säkraste bilen på andrahandsmarknaden. En liten flicka på 14 år ska inte kunna överleva en avåkning i över 150 knyck där hennes sida tar hela smällen initialt. Och så de fyra i baksätet som måste ha kastats åt hennes håll. Bilen måste voltat och snurrat rejält som den såg ut.

Jag kollade just Julia på sociala medier. Någon som vet om Lovisa har sociala medier som är öppna att följa? Är nyfiken på hennes personlighet och hur hon tacklar detta – Om hon verkligen är så ytlig och obrydd som folk säger eller om hon faktisk har ett djup och medlidande trots allt. Jag tror och hoppas på det sistnämnda. Hon kanske är dålig på att visa känslor bara..

Lovisas insta. Men alla bilder utom en är raderade.

https://instagram.com/lovisaoberg01?igshid=rn02csgqppf0
Citera
2020-12-16, 16:04
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Extremt, extremt ovanligt att du får skuldsanering om det är en skuld som uppstått på grund av brottslighet.

Jag förstår din optimism men tror den blir svår att förverkliga.

(FB) Sexbrottsdömd får skuldsanering – offret mister skadestånd
Citera
2020-12-16, 16:06
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Extremt, extremt ovanligt att du får skuldsanering om det är en skuld som uppstått på grund av brottslighet.

Extremt skulle jag inte säga, visst hon kanske får några tråkiga år, men att hennes liv skulle vara förstört köper jag inte. Hon kommer vara skuldfri vid senast 35 om hon vill. Garanterat.
Citera
2020-12-16, 16:37
Medlem
Säkert minst 4:a på detta, men klickar man sig vidare på hennes instakonto till hennes Vsco konto, ligger det en bild upplagd 17/5, 2 veckor innan smällen. Texten handlar om relationen till "people" och slutklämmen är ".....let them die for you".

https://instagram.com/lovisaoberg01?igshid=rn02csgqppf0
Citera
2020-12-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Dom säger att den ej finns lagrad elektroniskt, svårt att motbevisa. Antar man får begära ut den via någon form av stämning i kammarrätten eller så.

Då har vi fått olika svar...

Svaret jag har fått är att Lagmannen har beslutat om att endast skicka ut handlingarna mot betalning i Pappersform.
Citera
2020-12-16, 17:50
Bannlyst
Citat:

Tror inte det är så extremt ovanligt, har en vän som begått bedrägerier och har fått skadestånd och böter på 1 miljon.
Han kunde få skuldsanering efter 5 år om han levde på existensminimum.
Citera
2020-12-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlight-Jr
Då har vi fått olika svar...

Svaret jag har fått är att Lagmannen har beslutat om att endast skicka ut handlingarna mot betalning i Pappersform.
Jag fick svaret att jag eventuellt kan få det skickat I pappersform efter att en domare sekretessbestämt fupen. Och de första 10 sidorna kostar 50 kr och alla sidor över 10 kostar 2 kr per sida. Kan bli dyrt .
Citera
2020-12-16, 18:11
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag fick svaret att jag eventuellt kan få det skickat I pappersform efter att en domare sekretessbestämt fupen. Och de första 10 sidorna kostar 50 kr och alla sidor över 10 kostar 2 kr per sida. Kan bli dyrt .

Räkna med 1000:- kanske, tror inte den är så mycket längre än 500 sidor.
Citera
2020-12-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Räkna med 1000:- kanske, tror inte den är så mycket längre än 500 sidor.
Den summan kan jag inte betala ensam så då får det vara
Citera
2020-12-16, 19:43
Medlem
Kobenhavns avatar
Trist att vissa domstolar utnyttjar sin rätt att inte tillhandahålla material elektroniskt på eget tycke.
Citera
2020-12-16, 19:59
Medlem
För er som hoppas på kännbart straff finns det hopp då L försvaras av pajasen Burvall
Citera
2020-12-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Att ta bilen från 50 till 80 går snabbt. Att ta bilen från 170 till 200 går betydligt långsammare. Detta gäller alla bilar men framför allt en bil där 200 ligger så nära bilens maxhastighet. Du behöver en rätt lång raksträcka där du kan ha plattan i mattan en längre tid. Ja, sträckan inbjuder till att köra snabbare än 70. 200? Inte ens chans!

I stämningsansökan finns inga andra sådana bilder/filmupptagningar som du tänker dig med som bevis än det filmklipp vi redan sett så många gånger här så nej.

Vi är helt överens om att bilen hade en högre hastighet än de 123 km/h som den hade när den slog i vägtrumman men som sagt. Vi lär aldrig få reda på mer än exakt än så. Jag tror på ca 140 km/h precis innan bilen gled ut i vägrenen. Du tror uppenbarligen på mer. Vi kan bara gissa.

Du kan få något att jämföra med. Vi har ju olyckan upp i Östersund; Frösön. Jag vill minnas att det var sommar då som nu, att hastigheten bestämdes till 130 km/h i kollisionsögonblicket och att hastigheten när inbromsningen påbörjades var 150 km/h. Bromssträckan var 80 meter. Mestadels på asfalt med grus på men även ute i vägrenen på gräs.

Här... 123 km/h i kollisionsögonblicket och kortare bromssträcka. Vid en jämförelse finner i alla fall jag att ca 140 km/h känns rimligt när bromsningen påbörjades. Men som sagt... vi kommer aldrig få reda på det, vi kan bara hålla på och gissa samt, det viktigaste, det spelar ingen roll om det gick 140 eller 160 eller 200 km/h. Det gick åt helvete för fort!
Fast 200 km/h är som sagt var en utopi ungefär som 650 km/h som ngn i Frösö-tråden försökte få det till att den snubben kört.

Det är utförsbacke (rätt lång har jag för mig) innan olyckskurvan. Inte särskilt kurvig.

Kan vi utesluta att passagerarna filmat och att man via deras mobiler hittat klipp/bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in