2020-08-22, 14:00
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewayiam133
Jag vill inte ta screenshot på Lovisas story på snap, men hon la upp på sin offentliga story igårkväll och frågade hur många som vill vara med på hennes privata story. För er utan snap betyder det mer eller mindre att hon frågar om någon vill se hennes bilder / uppdateringar som bara är för hennes vänner. Sen uppdaterade hon att hon hade fått jättemånga förfrågningar och att de som ej kommit med inte ska ta illa upp. Och typ någon smiley. Sen la hon idag "sluta ta screenshot på min story" och en smiley.
Hon verkar gilla stå i rampljuset, that's for sure..
Citera
2020-08-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaNeShady
Hon verkar gilla stå i rampljuset, that's for sure..

Uppenbarligen är hon en riktig narcissist. Tvättäkta sociopat som känner noll medlidande och noll ånger för vad hon gjort. Det enda viktiga för henne verkar vara att få mer uppmärksammhet och mer följare på sociala medier.
Citera
2020-08-22, 16:45
Medlem
Jag trodde hon gjorde en ny snap för att få färre följare och slippa de som gottar sig i tragedin.

Många påstår att hon saknar empati, men har ni själva varit med om något traumatiskt och kan sätta er in i hennes ställe? Inte alla vill torgföra sin sorg och innersta känslor utan vill istället visa upp en fasad att man är ok för att få ro att bearbeta i ensamhet.
Citera
2020-08-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag trodde hon gjorde en ny snap för att få färre följare och slippa de som gottar sig i tragedin.

Många påstår att hon saknar empati, men har ni själva varit med om något traumatiskt och kan sätta er in i hennes ställe? Inte alla vill torgföra sin sorg och innersta känslor utan vill istället visa upp en fasad att man är ok för att få ro att bearbeta i ensamhet.

Fast i det här fallet är det ju tydligt att L helt saknar skuldkänslor och självkritik inför att hon de facto kört ihjäl fyra unga människor.
Citera
2020-08-22, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMaul2000
Fast i det här fallet är det ju tydligt att L helt saknar skuldkänslor och självkritik inför att hon de facto kört ihjäl fyra unga människor.

Håller med dig.
(Dock en teknikalitet. Jag tror mer på psykopat än sociopat. (Psykopat föds man till. Man har en fysiskt annorlunda skapt hjärna och saknar förmåga att känna empati, rädsla, skuld, ånger, ledsenhet m m. Sociopat skapas man till genom att fruktansvärd barndom, dvs det är inte något man föds till utan en personlighet man utvecklar under uppväxten. Fast vad vet jag, eller vi egentligen. Vi bara spekulerar.
Narcissist tror jag 14-åringen är. Allt pekar på det, inkl hennes mors personlighet och sätt att "fostra" henne. Därför befann hon sig i bilen vid olyckstillfället och därför skyller hon olyckan på "otur".
Direkt kopplat till olyckan tror jag 19-åringens kyliga personlighet är en starkt bidragande orsak. T ex hur hon i 150 km/h satt och nonchalant höll ratten med några få fingrar, tillsynes oberörd av hastigheten och eventuella risker. Visst, det var kanske "snällt" av henne att låta 14-åringen följa med, och låta 16-åringarna få skjuts, men desto mindre juste att köra ihjäl killarna.)

Det tråkiga ur olyckssynvinkel är att ingen av de två överlevande verkar lära sig något positivt av det inträffade. Hade hellre sett att de fyra 16-åringarna överlevt.

Dessutom oroas jag över att man kan överleva mha bilbälte trots en krasch i minst 120 km/h in i träd m m. Detta gör det ju mer eller mindre "fritt fram" för såna där människor att fortsätta sina vansinneskörningar. Så länge dom inte frontalkrockar så är det ju "lugnt"..?
Senast redigerad av beitos 2020-08-22 kl. 21:12.
Citera
2020-08-23, 02:47
Medlem
Vargiveums avatar
Var kan man läsa det 14-åringen skriver? Länk...
Citera
2020-08-23, 11:28
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Var kan man läsa det 14-åringen skriver? Länk...

På hennes insta.. Länken finns i tråden...
Citera
2020-08-23, 13:44
Medlem
Vargiveums avatar
Det är väl 19-åringen Lovisa som har ett instagramkonto, inte 14-åringen väl...
Citera
2020-08-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Det är väl 19-åringen Lovisa som har ett instagramkonto, inte 14-åringen väl...
Båda har?
Citera
2020-08-24, 10:23
Medlem
Vargiveums avatar
Hittat det. Hon hade mixtrat med efternamnet, så man hittade det inte direkt.
Jösses vilket klientel..... 👎
Citera
2020-08-24, 16:03
Medlem
Lovisa verkar må bättre nu, hennes senaste inlägg på VSCO kom upp för 4 dagar sen

Att hon skulle göra detta med flit tror jag inte ett skit på, ni som säger det bara påstår
Citera
2020-08-24, 16:45
Medlem
SnilleFixs avatar
Har föraren vaknat ur sin koma. Hur mår hon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in