Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-31, 00:55
  #13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abanda
Ja fan. Ni har helt rätt. Därför jag avslutade från början. Skulle nog ha svårt att lita på honom om vi inledde något seriöst. Men det tar väldigt hårt att han inte svarar nu. Får liksom svart på vitt att han utnyttjade mig i sin livskris och att inget var äkta mellan oss.

Det kan jag tänka mig är det värsta - att han inte svarar dig.
Men skit i honom. Och lär dig av detta nu, och gå inte på upptagna män.
Citera
2020-05-31, 05:51
  #14
Medlem
Arvtants avatar
Han var väl inte en riktigt man och klarade inte av ansvaret som familjefar. Att inte få ligga på ett år är ju självklart väldigt jobbigt, men har man barn kan man inte bryta upp hur som helst. Han är en feg krake och du är inte mycket bättre som fortsätter höra av dig.
Citera
2020-05-31, 09:19
  #15
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aside
Min erfarenhet är dock att han mycket väl kan ha varit förälskad i dig. En vän till mig var i hans sits ganska nyligen. Han är gift och har två barn men upplevde kanske den starkaste förälskelsen han varit med om vid sidan av detta. Till slut så insåg han dock att den relation som han byggt var mer värd än det som "kanske kan bli" med någon annan.

Jag tycker du ska tillåta dig att sakna honom. Det är fint att sakna människor. Du kan t.o.m skriva att du saknar honom, så han vet det.

Det var något jävla romantiserande här, inte undra på att folk hamnar i situationer som dessa när de tänker som du och din gifta fjantkompis gör.

Det är inte hjärtat som episkt längtar, det är hormoner som flödar och dina gener som vill överleva. När du är nykär räcker det med att personen knyter sina skor för att få dig att känna att du aldrig har sett något sexigare i ditt liv. Förälskelser är verkligen inte en bra indikator för långsiktig potential hos en partner.

Ändå behöver dessa vuxna män först doppa innan de äntligen "ser ljuset" och inser att 10 år med någon kanske väger lite mer än en nyförälskelse. Att styras av sin kuk så mycket, ja inte konstigt att så många män blir benägna till mord när de inte får fitta.
Citera
2020-05-31, 10:50
  #16
Medlem
Självklart vill jag träffa någon som inte är upptagen. Det här var inte planerat. Och med anledning av att han varit med sin fru så lång tid och hade barn tillsammans med henne så avslutade jag. Jag ville inte att han skulle lämna sin relation pga mig, utan för att relationen var dålig och att det inte fanns någon annan utväg än skilsmässa. Men jag hade ändå förhoppningar om att han skulle fullfölja skilsmässan när jag var helt ute ur bilden. Men så blev det ju uppenbarligen inte. Så ni har rätt, de flesta kastar inte en relation på 10 år så enkelt, och det är ju bra. Jag kommer hålla mig från att skriva till honom, även om det är jobbigt. Det jobbiga är bara mitt ego, och det ska jag nog kunna övervinna.
Citera
2020-06-01, 02:35
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abanda
För ett halvår sen träffade jag en kille och blev jättekär. Han är dock gift och har ett litet barn tillsammans med sin fru. Vi började dejta ändå. Han öppnade upp sig om att relationen med hans fru varit död sen lång tid tillbaka (de har varit tsm i 10 år). Han berättade att de inte haft sex på ett år, att han ville lämna henne för mig men att hon hotade med att ta barnet osv. Efter ett tag tröttnade jag. Så jag bad honom att aldrig höra av sig till mig igen, eftersom jag ledsnade på att han inte lämnade sin fru. Han ville ha mer tid att ordna upp sitt liv och höra av sig när allt va löst, men jag sa blankt nej, att vi aldrig skulle ha en framtid. Minus all skit om att han var gift så tror jag att vi hade passat otroligt bra tillsammans. Men jag gick vidare och släppte honom. Tills nu. 6 månader senare. Nu kan jag inte släppa tanken på hur bra vi hade kunnat vara tillsammans. Jag saknar honom. Så jag skrev för några dagar sedan och frågade vad han har för sig. Men har inte fått något svar. Vad är den hårda sanningen Flashback? Har han reparerat sin relation med frun? Var jag bara en del i hans livskris? (Under vår ”relation” var han mest drivande, han hade aldrig känt så starkt för någon som för mig etc).

Jag tror att eran fadäs har fått psykfallet att börja sära på benen för honom, hon har lagt sina andra affärer på is tills att det spricker med din prins.

Om du tror att han aldrig har känt så starkt för nån som dig, men ändå inte bor tillsammans med dig, så bör du ta dig en tankeställare.

Om du kan komma över att han valde frun över dig, så är det bara att köra på, tycker dock inte du skall ligga med honom innan ni två bor tillsammans; då kommer du märka av hur seriös han är med dig.
Citera
2020-06-01, 08:11
  #18
Moderator
pbos avatar
Du gjorde det rätta. Just för att du inte hade något att vinna på det val du gjorde så var det en god gärning. Tänk på barnen som pga ditt val får växa upp med båda sina föräldrar närvarande. Sträck på dig och gå vidare i livet i vetskapen om att du klarade av en svår prövning. Världen är full av lediga män.
Citera
2020-06-01, 10:11
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Du gjorde det rätta. Just för att du inte hade något att vinna på det val du gjorde så var det en god gärning. Tänk på barnen som pga ditt val får växa upp med båda sina föräldrar närvarande. Sträck på dig och gå vidare i livet i vetskapen om att du klarade av en svår prövning. Världen är full av lediga män.

Tack, det är sant! Det känns mycket bättre när jag tänker så.
Citera
2020-06-01, 10:16
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abanda
För ett halvår sen träffade jag en kille och blev jättekär. Han är dock gift och har ett litet barn tillsammans med sin fru. Vi började dejta ändå. Han öppnade upp sig om att relationen med hans fru varit död sen lång tid tillbaka (de har varit tsm i 10 år). Han berättade att de inte haft sex på ett år, att han ville lämna henne för mig men att hon hotade med att ta barnet osv. Efter ett tag tröttnade jag. Så jag bad honom att aldrig höra av sig till mig igen, eftersom jag ledsnade på att han inte lämnade sin fru. Han ville ha mer tid att ordna upp sitt liv och höra av sig när allt va löst, men jag sa blankt nej, att vi aldrig skulle ha en framtid. Minus all skit om att han var gift så tror jag att vi hade passat otroligt bra tillsammans. Men jag gick vidare och släppte honom. Tills nu. 6 månader senare. Nu kan jag inte släppa tanken på hur bra vi hade kunnat vara tillsammans. Jag saknar honom. Så jag skrev för några dagar sedan och frågade vad han har för sig. Men har inte fått något svar. Vad är den hårda sanningen Flashback? Har han reparerat sin relation med frun? Var jag bara en del i hans livskris? (Under vår ”relation” var han mest drivande, han hade aldrig känt så starkt för någon som för mig etc).


Hur fan ska vi veta om han separerat från frun eller inte eller om han hittat nån annan att knulla på sidan ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback