Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-30, 20:55
  #217
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhyp
Ja då äre i stort sett klart vad deras dom blir, J kommer säkerligen få sitta 16år och M får skyddstillsyn om hur länge vet ja ej. Har läst deras dom så det är det jag utgår ifrån!
Sexton år, det är fan länge. Undrar om han tycker det känns värt det nu ikväll när han ligget i cellen och tänker nu i kväll.
Citera
2020-11-03, 21:06
  #218
Medlem
På lexbase så finns domen, mycket intressant läsning där man får reda på vad som har skett på ett ungefär och vem som gjort vad och varför. Tipsar er att gå in och kolla där! Däremot så kostar det 89kr att få det. Någon som skulle kunna guida mig hur man lägger upp det så jag kan dela med mig? Jag har konto och har betalt för det. Delar gärna med mig av det, men behöver hjälp hur jag får upp bilagan här!
Citera
2020-11-04, 07:15
  #219
Medlem
baptiii10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjvejsan
På lexbase så finns domen, mycket intressant läsning där man får reda på vad som har skett på ett ungefär och vem som gjort vad och varför. Tipsar er att gå in och kolla där! Däremot så kostar det 89kr att få det. Någon som skulle kunna guida mig hur man lägger upp det så jag kan dela med mig? Jag har konto och har betalt för det. Delar gärna med mig av det, men behöver hjälp hur jag får upp bilagan här!

Testa med: https://gofile.io
Citera
2020-11-04, 07:50
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjvejsan
På lexbase så finns domen, mycket intressant läsning där man får reda på vad som har skett på ett ungefär och vem som gjort vad och varför. Tipsar er att gå in och kolla där! Däremot så kostar det 89kr att få det. Någon som skulle kunna guida mig hur man lägger upp det så jag kan dela med mig? Jag har konto och har betalt för det. Delar gärna med mig av det, men behöver hjälp hur jag får upp bilagan här!
forumfiles.com
anonfiles.com
docdroid.net
Citera
2020-11-04, 17:07
  #221
Medlem
Har lite om domen som finns här att läsa:

https://gofile.io/d/9FPuSr
Citera
2020-11-04, 19:03
  #222
Medlem
Tror att jag lyckades nu! Här är hela domen iallafall! Säg till om det inte funkar att se, då försöker jag igen!


LÄNK: https://forumfiles.com/1f73F4mbpb/B2289-20_1_PDF
Citera
2020-11-04, 21:24
  #223
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasagunne
Oavsett vad någon skriver, javisst de var knarkare,pundare men de är dock någons son, barnbarn, pappa Men alla vet vi att droger förändrar och tar liv.



Ahhh jag bara älskar denna nya klyschan..... tänk på att det var någons son, anhöriga etc.....Varför ska omvärlden göra det? Det gjorde ju inte BO? Hade de tänkt så, hade vi säkert haft mindre missbrukare som stjäl från allt och alla, samt anhöriga för att finansiera sitt äckliga missbruk!
Citera
2020-11-05, 14:14
  #224
Medlem
Icebars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Ahhh jag bara älskar denna nya klyschan..... tänk på att det var någons son, anhöriga etc.....Varför ska omvärlden göra det? Det gjorde ju inte BO? Hade de tänkt så, hade vi säkert haft mindre missbrukare som stjäl från allt och alla, samt anhöriga för att finansiera sitt äckliga missbruk!

Blir så förbannad!
Det finns nästan ALLTID ett eller flera stora trauman som gör att någon börjar missbruka droger.
Att "folk" tänker som du om deras som du uttrycker det " äckliga missbruk" gör saken mycket värre.
Personen som missbrukar känner sej äcklig ändå och kommer absolut inte att sluta av att du och dina likar beter sej som att personen är värre och mindre värd än ett skadedjur.
Jag har själv varit sprutnarkoman så jag vet både vad man får för bemötande samt hur trasig man är och hur omöjligt det känns att ta sej ur det.
Jag stannar och pratar om jag möter en olyckslottad person som jag känner men bjuder inte hem dom.
Vissa har svårt att fatta att jag inte vill umgås det kan jag erkänna men på det stora hela är de glada och stolta över mej.
BO var en av dom som faktiskt förstod att min familj måste gå först.
Han sa till mej när jag stannat för att prata att jag inte skulle synas med honom utan gå hem till min dotter istället.
För det är ju det här att det inte ser bra ut.
Nån kan ringa Soc.
Hur i himlen ska någon kunna sluta när man inte ens får synas med dom?
De har inget stöd.
Jag hade inget heller men lyckades sluta ändå.
Det är en tragisk historia fylld av misär som jag inte önskar någon.

Men de är faktiskt människor, trasiga, visst men värda lika mycket som du.
Citera
2020-11-06, 14:40
  #225
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjvejsan
Tror att jag lyckades nu! Här är hela domen iallafall! Säg till om det inte funkar att se, då försöker jag igen!


LÄNK: https://forumfiles.com/1f73F4mbpb/B2289-20_1_PDF
Tack som fan! Spännande läsning som funkade finfint att läsa.
Citera
2020-11-07, 10:04
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Icebar
Blir så förbannad!
Det finns nästan ALLTID ett eller flera stora trauman som gör att någon börjar missbruka droger.
Att "folk" tänker som du om deras som du uttrycker det " äckliga missbruk" gör saken mycket värre.
Personen som missbrukar känner sej äcklig ändå och kommer absolut inte att sluta av att du och dina likar beter sej som att personen är värre och mindre värd än ett skadedjur.
Jag har själv varit sprutnarkoman så jag vet både vad man får för bemötande samt hur trasig man är och hur omöjligt det känns att ta sej ur det.
Jag stannar och pratar om jag möter en olyckslottad person som jag känner men bjuder inte hem dom.
Vissa har svårt att fatta att jag inte vill umgås det kan jag erkänna men på det stora hela är de glada och stolta över mej.
BO var en av dom som faktiskt förstod att min familj måste gå först.
Han sa till mej när jag stannat för att prata att jag inte skulle synas med honom utan gå hem till min dotter istället.
För det är ju det här att det inte ser bra ut.
Nån kan ringa Soc.
Hur i himlen ska någon kunna sluta när man inte ens får synas med dom?
De har inget stöd.
Jag hade inget heller men lyckades sluta ändå.
Det är en tragisk historia fylld av misär som jag inte önskar någon.

Men de är faktiskt människor, trasiga, visst men värda lika mycket som du.

<3 Tack för att du delade med dig och
jag kan bara hålla med. BO var en fin människa och han brydde sig om andra.
En persons handlingar sänker inte dens värde som människa, de ligger ALLTID något i grunden. Man kan ogilla & hata en persons sätt att vara (som "personen" i tidigare kommentar verkar göra). Men vårat värde som människa består. Humanistiskt synsätt kallas de!
Citera
2020-11-07, 22:49
  #227
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icebar
Blir så förbannad!
Det finns nästan ALLTID ett eller flera stora trauman som gör att någon börjar missbruka droger.
Att "folk" tänker som du om deras som du uttrycker det " äckliga missbruk" gör saken mycket värre.
Personen som missbrukar känner sej äcklig ändå och kommer absolut inte att sluta av att du och dina likar beter sej som att personen är värre och mindre värd än ett skadedjur.
Jag har själv varit sprutnarkoman så jag vet både vad man får för bemötande samt hur trasig man är och hur omöjligt det känns att ta sej ur det.
Jag stannar och pratar om jag möter en olyckslottad person som jag känner men bjuder inte hem dom.
Vissa har svårt att fatta att jag inte vill umgås det kan jag erkänna men på det stora hela är de glada och stolta över mej.
BO var en av dom som faktiskt förstod att min familj måste gå först.
Han sa till mej när jag stannat för att prata att jag inte skulle synas med honom utan gå hem till min dotter istället.
För det är ju det här att det inte ser bra ut.
Nån kan ringa Soc.
Hur i himlen ska någon kunna sluta när man inte ens får synas med dom?
De har inget stöd.
Jag hade inget heller men lyckades sluta ändå.
Det är en tragisk historia fylld av misär som jag inte önskar någon.

Men de är faktiskt människor, trasiga, visst men värda lika mycket som du.


Du! Lugna dig lite, har många "vänner" som är missbrukare, många utav dom kommer från välbärgade hem!
De är oxå snälla och trevliga när man möter dem, men bjuda hem dom? Aldrig, de snor allt som inte är fastspikat....Tack vare deras äckliga missbruk.....Samt, jag vill inte betala för deras "vilohem" när de lägger in sig för rehabilitering.....Samt att arbeta i en affär där det finns en offentlig toalett är inte så trevligt, när man ska in och städa bort bajs och kanyler.......
Citera
2020-12-23, 21:05
  #228
Medlem
fittknullares avatar
vad blev straffet för båda två? Orkar inte leta upp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback