Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-05-28, 00:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Kan du inte försöka göra ditt liv mer meningsfullt? Du kan väl jobba med något som inte dödar dig psykiskt?
Kan inte påstå att jag har någon naturlig fallenhet eller särskilda intressen att kunna arbeta med vad jag känner till så man är fast här i ett modernt slavliknande förhållande i ekorrhjulet tills vidare. Jag har ett respektabelt yrke och tjänar hyfsat med pengar men kunde inte vara olyckligare ändå. Feberdrömmarna säger att jag var menad till något större än detta men det kan vara den grandiosa personan som talar då.

Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Tyckte livet var så innan jag blev spirituell. Som tur va blev jag intresserad av meditation och österländsk filosofi. Om det inte hade inträffat vet jag ifan hur jag hade mått. Om du känner likadant om livet så finns det en väg och gå som gör dig lycklig oavsett vad som händer. Tillslut kan man börja skratta åt rattacet och leva i det utan att bli förkrossad, det är bara en lek trots allt så ta det inte seriöst. Ta inte skiten seriöst för guds skill


Om fler känner att livet är meningslöst och plågsamt kan jag rekommendera att börja meditera och bli andlig. Även om många läser det jag skriver så kommer dom flesta inte bli det, som sagt så var jag tacksam att livets händelser drog mig till det. Troligtvis är de det som är karma. Om du blir intresserad av det jag skriver nu så är det troligtvis din karma, grattis, och då menar jag inte karma i det vardagliga bruket
Det närmsta jag har kommit "spiritualitet" är att jag hade en fas under min tonårsperiod där jag intresserade mig för kristendom och "försökte bli" katolik men mentala blockeringar och tvivel satte stopp för det. Jag är nog väldigt svårmottaglig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vi lever hellre ut våra frustrationer med sanslösa konfrontationer med etablissemanget före att förnedra oss med narkotika som en defaitist och konformist som du. Jag skulle aldrig sjunka så lågt.
Ok Karen.

Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Ja livet är meningslöst om man inte skaffar sig en partner, barn och något man brinner för, konst, musik eller annat andligt. Plocka kottar om inte annat, det låter som ett värdelöst råd men de innehåller fibunaccis formel för liv liksom så mycket annat
Relationerna mellan könen har aldrig varit så ansträngda som dom är idag i västvärlden tyvärr. Jag har tappat hoppat på att finna en partner att kunna dela livet med men det hade säkert piggat upp om det inträffade.
__________________
Senast redigerad av Cocktail-effekten 2020-05-28 kl. 00:09.
Citera
2020-05-28, 00:10
  #26
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-effekten
Ok Karen.
Bättre än så kan du om du vill dryga dig, eller?
Citera
2020-05-28, 00:22
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocktail-effekten
Kan inte påstå att jag har någon naturlig fallenhet eller särskilda intressen att kunna arbeta med vad jag känner till så man är fast här i ett modernt slavliknande förhållande i ekorrhjulet tills vidare. Jag har ett respektabelt yrke och tjänar hyfsat med pengar men kunde inte vara olyckligare ändå. Feberdrömmarna säger att jag var menad till något större än detta men det kan vara den grandiosa personan som talar då.


Det närmsta jag har kommit "spiritualitet" är att jag hade en fas under min tonårsperiod där jag intresserade mig för kristendom och "försökte bli" katolik men mentala blockeringar och tvivel satte stopp för det. Jag är nog väldigt svårmottaglig.


Ok Karen.


Relationerna mellan könen har aldrig varit så ansträngda som dom är idag i västvärlden tyvärr. Jag har tappat hoppat på att finna en partner att kunna dela livet med men det hade säkert piggat upp om det inträffade.
Åh allt som piggar upp.
Såg en halvnaken milf idag, hur säkert vårtecken är inte det?
Våren är här, se det, sommaren är på väg
Citera
2020-05-28, 15:58
  #28
Medlem
candyboots avatar
Jag undrar samma sak. Livet är ju urtråkigt, man sitter vid datorn eller TV, tvättar, lagar mat, går till jobbet som man hatar, sedan upprepas allting. Fyfan alltså. Någon sa om man har gjort vissa saker, men finner de fortfarande tråkigt, så kan man ta livet av sig. Men det är inte så lätt att ta livet av sig, vare sig fysiskt eller psykiskt.
Citera
2020-05-28, 17:48
  #29
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Om du är ensam får du väl använda din frihet och dina pengar till någonting som verkar häftigt. Finns ingen anledning att du ska fastna i familjeslaveriet om du inte har familj att ta hand om.
Citera
2020-05-28, 20:24
  #30
Medlem
HuldumeyStones avatar
De står inte ut men de gör inte mycket åt saken. De väntar, ensamma eller i grupp, på att dö. Bara kolla deras social mediakonton så ser man ju det. Tror ibland till och med jag har roligare än många andra och fattar inte varför. Eller jo, jag är faktiskt inte så jävla elak som många andra även om jag är rätt fräck, det är nog det.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback