Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-30, 12:12
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag skrev att det i huvudsak var denne mans kriminella beteende som låg bakom det tragiska ödet. Att han ju faktiskt hade kunnat välja att inte råna butiken, att vara medgörlig mot polisen och inte vara hög på narkotika.

Och så får man detta svar... ska jag tolka det som att du står på brottslingarnas sida?

Nej, du borde tolka det som att du är en mental dvärg som inte kan tänka längre än "öö han borde inte ha begått ett brott i första hand." Ja, man ska inte betala med falska sedlar men att tycka att staten bör ha makten och rätten att släcka ett liv för att någon betalar med falska sedlar är mycket farligt.
Citera
2020-05-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Han köpte nåt med en förfalskade sedel. Ska han dö för det? Idiot
Nej, självklart inte. Vem har sagt det? Jag sade att svårt kriminella skall bort, generellt. Jag säger också att kriminella har lägre värde än hederliga. Som jag tolkar det, så tillhörde han dem. Det innebär att polisen skall ha stora befogenheter, mot den som gör motstånd. Jag nämner också, i annat inlägg, att jag vet för litet om detta fallet för att våga uttala mig om det var rätt eller fel.
Citera
2020-05-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Varför inte ta bort de som har för mörk hudfärg på samma gång?
Varför drar du in hudfärg i en diskussion om kriminella? Det är just det som är det märkliga med din typ. Ni pratar alltid om hudfärg, i samtliga trådar. Oavbrutet.

Min åsikt är att svårt kriminella skall bort, oavsett vilken hudfärg de har. Nu tror jag inte att George var svårt kriminell
Citera
2020-05-30, 12:24
Medlem
hjaelploskilles avatar
Finns också en stor ironi i att Chauvins fru (snart ex-fru) hade skrivit en dålig check 2005 som det blev en polisiär sak av. Om hon hade gripits för detta, gjort motstånd och kvävts ihjäl, finns det en värld där dessa "hon får skylla sig själv"-reaktioner hade varit lika utbredda som i Floyds fall? "Ja, hon borde inte ha försökt ducka en betalning på $42, i fall som denna så har staten all rätt att ta hennes liv"
Citera
2020-05-30, 12:25
Medlem
Citat:
Jag skrev att det i huvudsak var denne mans kriminella beteende som låg bakom det tragiska ödet. Att han ju faktiskt hade kunnat välja att inte råna butiken, att vara medgörlig mot polisen och inte vara hög på narkotika.

Och så får man detta svar... ska jag tolka det som att du står på brottslingarnas sida?
Han är en god människa, som alltid letar rasister. Han sprider sitt goda hat.

Eller så är det en hon..
Citera
2020-05-30, 12:33
Flashback är sig likt ser jag...

Trots att detta är ett uppenbart mord (vilket även den balanserade och vettiga fd. åklagaren tillika republikanska politikern Trey Gowdy anser), så sitter det idioter här som försvarar polisens agerande eller ska relativisera händelsen.

Hur fan är ni funtade egentligen?
Citera
2020-05-30, 12:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: Det löns inte att förklara för nån som inte begrip.

Så sant som det är sagt, tack! Kunde inte sagt det bättre själv. Jag har nog missat poängen med det vänsterliberala kaossamhället. I min värld är det alltid bättre att arbeta och göra rätt för sig, följa polismans uppmaning, och inte glorifiera brottslingar. Så är det.

Kan vi inte enas om att denne man dog under ett polisingripande på grund av att han försökt stjäla varor från en butik, sen initialt gjort motstånd mot polisen och sen dog han? Tragiskt men det är så det är.

Denna tråd påminner mig om tråden om när polisen öppnade en bro vid Mälaren för att få stopp på två brottslingar som jagades av polis. De körde in i den öppna bron, ner i vattnet och dog. Och enligt många på Flashback så var det polisernas fel att de dog. I princip samma sak.
Citera
2020-05-30, 12:42
Medlem
Citat:
Så sant som det är sagt, tack! Kunde inte sagt det bättre själv. Jag har nog missat poängen med det vänsterliberala kaossamhället. I min värld är det alltid bättre att arbeta och göra rätt för sig, följa polismans uppmaning, och inte glorifiera brottslingar. Så är det.

Kan vi inte enas om att denne man dog under ett polisingripande på grund av att han försökt stjäla varor från en butik, sen initialt gjort motstånd mot polisen och sen dog han? Tragiskt men det är så det är.

Denna tråd påminner mig om tråden om när polisen öppnade en bro vid Mälaren för att få stopp på två brottslingar som jagades av polis. De körde in i den öppna bron, ner i vattnet och dog. Och enligt många på Flashback så var det polisernas fel att de dog. I princip samma sak.
Helt rätt. Polisen som beställde broöppning orsakade smitarnas död.
Citera
2020-05-30, 12:42
Medlem
Mannu86s avatar
Citat:

Då kanske man också hade kunnat skriva att dessa 4 ynkliga snutsvin inte skulle ställa sig på en människas hals, som ligger handbojad och helt lugn? Eller ska alla ungdomar som kör för fort på moppen bli dödade för att de kör ifrån polisen när polisen börjar jaga de?
Citera
2020-05-30, 12:43
Medlem
SvenEastmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är så jävla bortgjord. Du hävdade i en lång rad av inlägg att Floyd dog av kvävning på grund av ett knä i nacken. Jag studerade filmen några gånger och konstaterade att det var omöjligt med tanke på knäts position.

Nu visar obduktionen föga förvånande att jag hade rätt: "Asphyxiation not the cause of George Floyd's death" - Kvävning inte orsaken till George Floyds död
https://m.washingtontimes.com/news/2...mbined-health/

Självklart vet polisen att det finns risker med att ligga på mage (vilket även jag påtalade). Men det finns även risker med att släppa greppet om en galning som väger över 90 kg och är nästan 2 meter lång som bråkat med polisen under lång tid. Det handlar om en avvägning.

Det bästa av allt: Floyd började skrika att han inte kunde andas redan när han stod upp. Men obduktionen visade alltså att han inte dog av kvävning.

Du är en komplett idiot. Tycker du det ser ut som poliserna i videon har gjort en riskanalys, en "avvägning"? Vad har dina studier av filmen för värde tycker du?

Lägg dig på golvet och be en vän (någon som slutar när du ber hen) sätta sig på din nacke och rygg med sin kroppsvikt som i videon. Genomför sedan en studie om hur det påverkar blodflödet.
Senast redigerad av SvenEastman 2020-05-30 kl. 12:48.
Citera
2020-05-30, 12:43
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Flashback är sig likt ser jag...

Trots att detta är ett uppenbart mord (vilket även den balanserade och vettiga fd. åklagaren tillika republikanska politikern Trey Gowdy anser), så sitter det idioter här som försvarar polisens agerande eller ska relativisera händelsen.

Hur fan är ni funtade egentligen?

De flesta verkar vara överens om att polisen har gjort fel.

Det är folks reaktioner på mordet som är väldigt konstiga. Det är dubbelt så många vita som blir dödade av polisvåldet i USA varje år men det är bara när det är en neger som dör som det blir kaos.
Citera
2020-05-30, 12:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Då kanske man också hade kunnat skriva att dessa 4 ynkliga snutsvin inte skulle ställa sig på en människas hals, som ligger handbojad och helt lugn? Eller ska alla ungdomar som kör för fort på moppen bli dödade för att de kör ifrån polisen när polisen börjar jaga de?

Låt oss säga så här: Ungdomarna på moppen ska inte bli dödade. Naturligtvis inte. Men om de dessvärre dör under polisingripandet (efter att gjort en brottslig handling) så beklagar jag det, men jag ställer mig inte på ungdomarnas sida, glorfierar dessa i ett hat gentemot polisen.

Hoppas du förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in