Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-26, 08:46
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ageri-uppsala/

Citat:
26 maj 06:34, Bedrägeri, Uppsala

En kvinna blir våldsam mot en biljettkontrollant.

Polisen åker till Kvarntorget där en kvinna i 25-årsåldern blivit våldsam mot en biljettkontrollant på bussen. Kvinnan saknar biljett och blir avvisad från platsen. Polisen skriver anmälningar om ringa bedrägeri och våldsamt motstånd.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-05-26, 09:09
  #2
Medlem
Briasccas avatar
Wow, klockan är halv sju på morgonen och någon har redan börjat dagen med ett bussbedrägeri och våldsamt motstånd. Det blir en lång dag.
Citera
2020-05-26, 09:39
  #3
Medlem
GeleZachas avatar
Märkligt att de anmälde henne för bedrägeri istället för att bara dela ut tilläggsavgift...
Citera
2020-05-26, 10:24
  #4
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Märkligt att de anmälde henne för bedrägeri istället för att bara dela ut tilläggsavgift...
Falska ID-handlingar? 🤔 Eller så kanske det räknas som bedrägeri om man försöker åka på en förfalskad biljett istället för att bara inte ha någon alls..
Citera
2020-05-26, 10:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Falska ID-handlingar? 🤔 Eller så kanske det räknas som bedrägeri om man försöker åka på en förfalskad biljett istället för att bara inte ha någon alls..
Japp så är det. Ett helt annat och mycket allvarligare brott.
Citera
2020-05-26, 11:23
  #6
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Falska ID-handlingar? 🤔 Eller så kanske det räknas som bedrägeri om man försöker åka på en förfalskad biljett istället för att bara inte ha någon alls..
Juste, så är det förmodligen. Tänkte jag inte på
Citera
2020-05-26, 11:48
  #7
Medlem
Men det går väl inte att köpa biljett på bussen i dessa tider, så hur förväntas man göra rätt för sig som passagerare?

(Jag åker sällan buss men jag har ett gult kort jag brukar lämna till föraren då jag kliver på.)
Citera
2020-05-26, 11:59
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Men det går väl inte att köpa biljett på bussen i dessa tider, så hur förväntas man göra rätt för sig som passagerare?

(Jag åker sällan buss men jag har ett gult kort jag brukar lämna till föraren då jag kliver på.)
Häromkring förväntas man ha köpt biljett på förhand i länstrafikens egna app eller ha busskort, lapp från vårdgivare, etc att kunna visa upp på anmodan. Samtidigt som de spärrat av chaufförer och passagerare sinsemellan så har omkringvandrande kontrollanter i bussarna blivit allt vanligare...

I vilket fall så verkar det på mina ungars busslinje åka väldigt ärliga människor då alla verkar ha gjort rätt för sig hittills enligt deras bekante i busskörarbranschen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback