Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-26, 06:47
  #601
Medlem
bluebarts avatar
De enda skräckisarna som är riktigt bra är de som är gjorda i början av 80-talet. Freddy Krueger är den bästa karaktären som finns, han har en helt egen framtoning och image.
Citera
2005-11-02, 14:26
  #602
Medlem
fantasis avatar
Den stora kusliga tråden om skräckfilmer

namnet säger det mesta, vilken är den läskigaste rysare/skräckfilm ni har sett?
Citera
2005-11-02, 14:28
  #603
Medlem
MYRSLOKENs avatar
The Shinning är helt klart den läskigaste, och den jag tänker på när någon säger rysare!!
Citera
2005-11-02, 14:35
  #604
Medlem
Kuggarns avatar
Måste nog säga nån av japanarna Ringu, Kairo eller Ju-on: The Grudge. Vet att det låter lite klichéartat att hävda att japanska skräckisar är så mycket läbbigare, men... det tycker ju jag ju...
Citera
2005-11-02, 14:39
  #605
Medlem
Westmans avatar
Saw, räknas den? Den är iaf en av få filmer jag blivit riktigt rädd av.
Citera
2005-11-02, 14:42
  #606
Medlem
fantasis avatar
okej.. har sett dom uppräknade redan, någon som har en annan riktigt läskig? finns väl risk att jag har sett för mkt så jag inte blir skrämd längre, för det va bra längesen jag såg en läskig skräckfilm
Citera
2005-11-02, 14:50
  #607
Medlem
Kuggarns avatar
Jasså? är det tips du vill ha? Skriv det då...

Ju-on finns i fem versioner t ex. Har du sett alla?
Citera
2005-11-02, 14:59
  #608
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av fantasi
namnet säger det mesta, vilken är den läskigaste rysare/skräckfilm ni har sett?



Oftast beror det nog på det egna psyket vad man blir rädd för så det är nog fel att utpeka den "läskigaste" filmen för troligtvis så är uppfattningen en annan för någon annan person men om jag måste välja en så äre nog djurkyrkogården elr "jurtjyrkogården" som det stavas annars .. annars är ju alla dessa hajfilmer äckliga! Vem har inte fobi för hajar???
Citera
2005-11-02, 15:01
  #609
Medlem
SON OF A BITCHs avatar
Svårt... Tycker egentligen inte det finns någon film som är skrämmande.
Men Shining var ju ganska spännande en gång i tiden. Åtminstone de första fem gångerna man såg den i början av åttiotalet.
Jag hade höga förväntningar på Saw men den var mer komisk än skrämmande.
Citera
2005-11-02, 15:12
  #610
Medlem
enslavements avatar
Tror den e japansk men skräcken "shutter" på stor projektor skrämde iaf skiten ur mig o ett par polare
Citera
2005-11-02, 16:13
  #611
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasi
okej.. har sett dom uppräknade redan, någon som har en annan riktigt läskig? finns väl risk att jag har sett för mkt så jag inte blir skrämd längre, för det va bra längesen jag såg en läskig skräckfilm
Såg en Kanadensiskt producerad film som hette Dead End, den tyckte jag var mycket läskig!
Citera
2005-11-02, 16:33
  #612
Banned
Mausers avatar
Kan inte lista en enda film jag blivit rädd av!
Försöker tänka!
Kanske nåra scener i Scream men det är väl allt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback