2014-07-31, 20:40
Medlem
Zaxxons avatar
Har hittat en rulle som jag verkligen vill komma över. Antologi med bla Jeffrey Combs i ett Lovecraft-segment.

Pulse Pounders (1988): http://www.imdb.com/title/tt0293905/reference

Någon som sett den? Lovecraft-segmentet The Evil Clergyman går att köpa på DVD (finns även som torrent), men är sugen på hela kitet.
Citera
2014-07-31, 22:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
På tal om remakes såg jag ganska nyss remaken och originalet av A Nightmare on Elm Street tätt inpå varandra. Jävlar. Bara jävlar alltså. Alltså jag orkar inte ens. Hur fan kan det vara så att inte en enda jävla imbecill som var inblandad i produktionen av remaken, satte ner sin förbannade jävla fot och sa: jag har sett originalet. Vi kommer att brinna i helvetet för det här.

Robert Englund håller med dig!
Citera
2014-07-31, 22:29
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Robert Englund håller med dig!

Vad är hans åsikt om filmen? Hörde att han var väldigt positiv till remaken när den var i pre-production. Varför vet jag ej, projektet var ämnat att misslyckas från första sekund!
Citera
2014-07-31, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Vad är hans åsikt om filmen? Hörde att han var väldigt positiv till remaken när den var i pre-production. Varför vet jag ej, projektet var ämnat att misslyckas från första sekund!

Såg en bild på Facebook häromdagen där han håller i en skylt med texten -"Yeah, the remake sucked", kan dock vara en helt fabricerad bild men tror inte ärligt talat att han är nöjd med resultatet, även om jag själv gillade första mordet i filmen på dinern.
Citera
2014-07-31, 23:28
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Såg en bild på Facebook häromdagen där han håller i en skylt med texten -"Yeah, the remake sucked", kan dock vara en helt fabricerad bild men tror inte ärligt talat att han är nöjd med resultatet, även om jag själv gillade första mordet i filmen på dinern.

Han kan omöjligen vara nöjd! Remaken går förövrigt ikväll på tv'n, på femman tror jag..
Citera
2014-07-31, 23:33
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Minns knappt nått från filmen, måste förträngt det mesta. Men minns jag gillade att den var lite av en prequel där i början.
Citera
2014-07-31, 23:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Han kan omöjligen vara nöjd! Remaken går förövrigt ikväll på tv'n, på femman tror jag..

Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Minns knappt nått från filmen, måste förträngt det mesta. Men minns jag gillade att den var lite av en prequel där i början.

Har också förträngt det mesta förutom inledningsscenerna, och kommer absolut inte att se den på tv i natt.
Citera
2014-08-01, 00:59
Medlem
Ska precis se Stephen Kings IT, aldrig sett förut stort fan av hans böcker och The Mist gillade jag skarpt speciellt. Lär bli en mumsbit denna film.

Förresten kom jag o tänka på en serie som gick på tv under tidiga 2000-talet som liknade The Shining, minns den där jävla ungen som trampade runt på sin trehjuling samt att det var vinter, huset var rosa tror jag. Någon som vet vilken jag syftar på?

Film nr 2 jag eftersöker liknar mer slasher. Den gick också på teve nån gång mellan 2004-2006. Såg bara från mitten eller nåt, minns att några snutar jagar mördaren in i nåt hus och sen ner i kloakerna, minnet sviker lite men minns slutet, 2 av snutarna hängs upp en är en tjej tror jag, sen när han ska såga ihjäl henne lyckas killen komma loss eller om det är tvärtom, sen i slutet minns jag att man ser att mördaren tittar fram typ som att det ska komma en uppföljare.

Tacksam för svar!
Citera
2014-08-01, 01:05
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Förresten kom jag o tänka på en serie som gick på tv under tidiga 2000-talet som liknade The Shining, minns den där jävla ungen som trampade runt på sin trehjuling samt att det var vinter, huset var rosa tror jag. Någon som vet vilken jag syftar på?

Serien The Shining kanske?

http://www.imdb.com/title/tt0118460/?ref_=nv_sr_3
Citera
2014-08-01, 11:47
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ska precis se Stephen Kings IT, aldrig sett förut stort fan av hans böcker och The Mist gillade jag skarpt speciellt. Lär bli en mumsbit denna film.

Film nr 2 jag eftersöker liknar mer slasher. Den gick också på teve nån gång mellan 2004-2006. Såg bara från mitten eller nåt, minns att några snutar jagar mördaren in i nåt hus och sen ner i kloakerna, minnet sviker lite men minns slutet, 2 av snutarna hängs upp en är en tjej tror jag, sen när han ska såga ihjäl henne lyckas killen komma loss eller om det är tvärtom, sen i slutet minns jag att man ser att mördaren tittar fram typ som att det ska komma en uppföljare.

Tacksam för svar!

Fan vad rolig du är. Tack för dagens gapskratt. Det är ju TV-Serien The Shining såklart.
Citera
2014-08-01, 21:26
Medlem
TheZoigs avatar
Hej! Har ni nå tips till en nybörjare?
Citera
2014-08-01, 21:28
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoig
Hej! Har ni nå tips till en nybörjare?

The Shining tror jag kan vara ett bra tips bra om du nu har missat den, vilket de flesta inte har gjort dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in