Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-07-17, 13:00
  #13
Medlem
Värsta skräckisarna!

underligt att ingen nämnt cannibal holocaust ännu... betydligt grymmare än canibal ferox (xerox). ferox känns mest som en dålig kopia, den saknar dessutom känslan av dokumentärfilm som gjorde holocaust så originell och skrämmande. holocaust är enligt mig fortfarande den vidrigaste icke snuff-filmen som någonsin gjorts...
Citera
2001-07-17, 17:43
  #14
Medlem
Värsta skräckisarna!

nosferatus: Då har du inte sett Man behind the sun 1.2.3 & Guinea Pig filmerna!!!. Tycker att Cannibal Holocaust & Ferox(xerox ??? orginal titeln är Make them die slowly) är typ lika bra. Holocaust är mer phsykiskt sjuk & ferox har mer äckliga scener !. Men Umberto Lenzi`s (han som gjorde ferox) första kannibal Eaten Alive rekomenderas för dom som inte gillar allt för mycket blod & stympning. & tycker at det är lustig att Motorsågs Masakern del 1 har kommit på tal det är fan skräck filmens mästare. Men det var också den som drog igång debaten om klippning & förbjud av filmer fattar inte varför man skulle klippa den ?, den va ju inte grafiskt äcklig den va ju bara sjuk!. Finns det någon som har kvar ett ex av orginal släppet i sverige ? i så fall är jag intreserad av att köpa den om ni inte vill ha kvar den eller om du som har den inte är en samlare kan jag byta med en oklippt remastrad TCM.
Citera
2001-07-19, 11:15
  #15
Medlem
Värsta skräckisarna!

Till fangoria2:Filmen du söker är ingen mindre än John Carpenter´s Prince of Darkness Den bör inte vara så svår att få tag på(Har funnits utgiven i Sverige,men jag vet ej på vilket bolag..)Lycka till!
Citera
2001-07-19, 14:46
  #16
Medlem
Värsta skräckisarna!

Höni ja ha hört att guinea pig ska va på verkligt dvs riktiga mord å sånt, å sen tyck ja att järndöda filmer som ä "kult" å "lite roliga" ä föjävla bra, asså.
Citera
2001-07-19, 14:55
  #17
Medlem
Värsta skräckisarna!

professorn nej Guinea Pig innehåller inga autentiska mord !. Men när Charlie Cheen fick tag på en kopia trodde han att det va snuff så han lämnade den till FBI & dom i sin tur sökte up dom som hadde gjort filmen(filmerna) & tvingade dom göra effekterna igen för att bevisa att det inte va ricktiga mord !.
Citera
2001-07-19, 17:25
  #18
Värsta skräckisarna!

Kommer inte ihåg vilken av "0Men behind the sun" filmerna jag såg men jag kommer då ihåg att det troligtvis är den vidrigaste film jag sett, speciellt tryckammarscenen.
Lite seg emellanåt är den väll också.
Citera
2001-07-19, 19:07
  #19
Medlem
Värsta skräckisarna!

Då var det första filmen du såg ! Man behind the sun 1. Var det med den när dom fryser ner en tjejs händer & tinar upp dom & drar bort huden ?
Citera
2001-07-19, 20:20
  #20
Medlem
Värsta skräckisarna!

Men behind the sun 2 var sanslöst äcklig. Förmodligen den vidrigaste film jag någonsin sett.Den delar första plats med Sewering samurai (Guinea pig)som också den var riktigt riktigt vidrig.

För den som tror att G.P är på riktigt kan jag rekommendera "Making of guinea pig".Där får man se hur många effekter gjordes. Välgjort och osmakligt.Dessutom helt utan handling.

*kräker åt G.P och Men behind the sun*
Citera
2001-07-19, 23:15
  #21
Medlem
Värsta skräckisarna!

Fangoria2 ja du har rätt i att return of the living dead var rätt festlig faktiskt, jag var lite skeptisk innan jag såg den, men den var ju skön! Jag tycker 5:an borde köra nån skön kultskräckis varje natt o inte bara en gång i veckan som de gör nu väl?
Citera
2001-07-19, 23:55
  #22
Medlem
Värsta skräckisarna!

Är det någon som har kännedom om mästaren:Dario Argentos kommande film "Insomnia"? Av vad jag hittat på nätet så skulle filmen börja spelas in i Maj och ha ingen mindre än Max von Sydow i huvudrollen..Hmm Intressant! För de som ännu inte upptäckt detta Italienska geni kommer några rullar ni absolut inte får missa:Bird with the crystal plumage (Regidebuten,suverän Giallo) Deep Red (Kanske hans bästa film) Suspiria (Gotisk skräck på en tysk balettskola) Tenebrae (Suverän giallo med ett otroligt yxmord på slutet!) Opera (Definitivt hans grymmaste film,Sergio Stivalettis effekter är häpnadsväckande!) The Stendahl Syndrome (en av Darios senare filmer nästan i klass med hans tidiga mästerverk!) osv..Egentligen är alla Argento rullar att rekommendera..Se bara till att få tag i filmerna i oklippt skick,annars försvinner halva nöjet!!
Citera
2001-07-21, 17:12
  #23
Värsta skräckisarna!

mw
ja det var den jag såg, ruggig film det där. Slängde de inte in en katt i ett rum med en massa råttor åxå?
Citera
2001-07-21, 17:55
  #24
Medlem
Värsta skräckisarna!

Argento är en föredetting som bara kopirar sig själv. Inte ens hans tidiga rullar är särskilt bra, jämfört med vissa av hans konkurrenters verk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback