Svara
2020-05-24, 17:23
Medlem
Tänkte dela med mig av en tripp jag och 2 av mina allra närmaste polare hade nyligen. Kommer berätta vad vi gör under själva peaken och ni får gärna kommentera vad ni tycker är nice att göra under ruset. Kommer nog bli ganska lång, men ni som har tid över att läsa kommer nog uppskatta det jag delar med mig av. Nya som gamla.

Detta är min allra första rapport, så jag är inte bra på detta. Men tillbringar mycket tid till att läsa andras här på FB och har varit måttligt sugen på att lägga upp en rapport eftersom jag/ni i gemensam benämning ( till alla er som varit i någon slags av tripp ) vet hur denna känsla är på gott och ont talat.

Nu till rapporten, tider som alltid är lite skumma då tidsuppfattningen försvann men då det inte är vår första gång så sätter vi upp lite tider under tiden så vi inte försvinner bort helt. Det är ett tips jag tror är bra att använda speciellt för er som ska testa första gången eller gångerna att smälla på tidtagaruret när ni tar eran första del/halva/hela vad ni än nu tar till att börja med, kommer komma till hur ni maxar peaken lite senare i rapporten så lägg tidtagaruret på minnet.

Vi är som sagt 3 jäkligt nära polare som tagit lite allt möjligt tillsammans och en av dessa är E. Vi börjar med att fixa lite E och denna gång är det orange Flugel ”high dose” 260mg. Första gången vi testar just denna sort, innan har det varit rosa RedBull och orangea Kenzo några antal gånger.

Start: 19.30
Vi har precis fått knapparna av en nyare kontakt till oss. Viktigt att ha tycker vi är tuggummi massa olika smaker ( hjälper så du inte börja tugga i kinderna eller tungan under trippen ). Sen powerade då vatten inte är så jäkla gott å dricka i mängder och tobak. Så vi drog ner på en promenad till Ica för och köpa det, precis innan vi drog så knaprade vi i oss en halva var. Bara för å få spänningen iallafall. När vi väl var på Ica träffade vi några bekanta och pratade lite sen gick vi upp till lägenheten. Kvällssol på inglasad balkong med soffa och sköna fåtöljer, lite sura godisar och bra musik har vi bunkrat upp med. När vi väl sitter å väntar på att det ska kicka igång så får såklart mina två polare, kallar dom C-J och Downe ruset före mig och börja snacka som fan, jag som blev lite less ( ville inte ha för stora förhoppningar på nya knapparna ) satt bara å kolla ner i telefonen och hittade några bra låtar.

20.30
Typ 15-20min senare får jag också den underbara varma känslan man får, bokstavligen känns det som att blodet i ådrorna i hela kroppen värms upp på nån sekund, hela du blir varm och mjuk. Lutar mig tillbaka i fåtöljen, sätter upp fötterna på en pall och säger högt till mina polare att ”nu är man tillbaka”. Vi sitter som alltid och snackar om allt mellan himmel och jord, hetsar om vem som ska få välja låtar som ska spelas. Och kommer fram till att man får välja en låt var åt gången sen när varvet gått så börjas det om och man får välja ny låt, ja ni fattar säkert. Några låtar som jag tycker ni ska testa att lyssna på, oavsett vad som sägs ni ska lyssna på under en ”tripp” rent generellt är:

* This Town - kygo, Gucci Mane
* Dom säger - Joakim Gissberg
* The Spectre - Alan walker
* Fri - Rhymes & Riddim, Robert Athill

Vi har gjort en Spotifylista med typ 300 dunder låtar, passar även ruggigt bra att kolla på musikvideor på youtube medans du trippar om du bara softar och inte krökar till det så listan ovan kan bli ofantligt lång. Tiden går å 1,5h senare bestämmer vi oss för att ta andra halvan av pillret och chillar lite till på balkongen. Då två av oss flyttar härifrån där vi nu bor snackar vi lite deep om hur vi kommer sakna dessa kvällar. Man får alltid den ”deepa” känslan på E, gäller allt. Läskigt på ett vis men man blir verkligen en annan person än vad man är utan ruset i kroppen.

Nu till en grej där vi miste våran tidsuppfattning

Antar klockan var typ 22.00 och en gemensam kompis till oss säger att hon hittat en vildkatt och massa kattungar som finns under en balkong. Mamman till kattungarna har lämnats kvar av tidigare ägare och den är skygg och fått kattungar titt som tätt. Området hade problem med den tydligen. Vi tycker vi får världens idé och börjar traska upp till hennes område, för å komma ut lite och sen har vi inte varit på promenader eller så innan när vi trippat vill tilläggas utan bara suttit och chillat/festival. Tar med en stereo på vägen och lyssnar medans vi går genom parken. Det var faktiskt nice, det ska ni prova nästa gång om ni inte gjort det.

När vi väl kommer dit möter vi hennes mamma och bekanta haha. Snacka om att vi blev lite nojjiga då vi blir så pratglad och social när vi är på E, gäller nog alla dock. Vi försöker hålla masken bra men ganska fort märker våran tjejkompis att vi tagit E. Det är lugnt då hon vet om det sen innan å inte bryr sig, hon tycker bara det är kul att träffa oss påverkade och märka skillnaden på oss hur sociala vi är med allt och alla.

Hon har fått tag i en av kattungarna innan vi kom så jag, C-J och Downe gick direkt till den lilla krabaten. Jäklar va gullig säger vi alla tre exakt samtidigt haha. Alla började små skratta lite då ingen av oss hade sagt något liknande om vi inte hade varit på ”resan”. Själva ruset i sig börjar bli ruggigt bra nu, tror vi lyckades timea in andra halva rätt bra så peaken* blev rätt hög. Vi märker inte av några andra ”färger” som vissa kan få. Når du så du ser annorlunda färger/mönster när du är på E så har du fått den optimala blandningen. Inte alla knappar man får det av vill säga å spelar ingen roll om du tar 1 piller eller 4. Så hetsa inte i dig 4 st bara för du vill uppnå det. ( Vi har testat, funkar inte ) någon som vet exakt hur man kan uppnå det stadiet får gärna kommentera det, sällsynt men grymt!

Sen som sagt försvinner tidsuppfattningen, vi gick runt å letade efter flera av kattungarna / mamman då områdeschefen eller vad man ska tilltala den ville avliva katten då det blivit en vildkatt som ingen äger. Vi ger upp tillslut och får reda på i efterhand att vi letade typ i 1,5h haha, kändes som 15-20min. Så det är rätt vrickat med tiden om man inte har koll.

24.00
Vi ger upp letandet, får skjuts till mig då vi vela ha mer sällskap och hämtade upp min innekatt, tog med den till läggan där vi var innan och gick ut och satte oss på balkongen. Tror vi väntade lite för länge med att ta dem andra pillerna nu då tidsuppfattningen försvann när vi leta katterna. C-J och Downe tog en halva till av sin andra knapp och jag tänkte jag drar i mig hela andra direkt.

Går rätt fort efter det och ni som har varit i ett rus vet hur synen blir. Den blir typ pixlad, svårt att sätta ord på det. Synen hackar nästan fram när jag kollade runt. Tar man upp telefonen då är det omöjligt att se vad man skriver. Det finns inte på kartan att det går att få ut något bra med telefonen när man är inne i ruset helt.

C-J börjar skumma med att han såg saker som inte fanns. Han sa nämligen när vi gick runt att leta katten att han trodde det stod en gammal tant i en buske, jag skrattade bara och tänkte inte mer på det men nu blev det ännu mer berättade han och kollade sig runt på balkongen.
Downe är riktigt på g och kan inte sitta still. Mina och C-Js blickar möts och vi börjar skratta när vi kollar på Downe. Vi sitter egentligen bara och softar och snackar hela natten, sätter oss efter ett tag i soffan och kollar musikvideos på youtube. Downe tar fram lite vodka shottar från frysen och vi sänker några. Vanligtvis har jag svårt för ren vodka men nu under ruset var det inte alls svårt att få ner nånting. Knäpper några bärs och käkar några isglassar, tuggar nå j*vulskt med tuggummin. Nu efteråt var det tuggummin överallt. Som sagt det är ett måste att ha.

Trippen i sig nu när klockan är kanske 02.15 tror jag det var, Är fortfarande uppåt. I vissa fall blir man så less när man börjar känna att ruset börjar försvinna. Men inte än som tur är. Vill tillägga att när du blir pissnödig och ska gå på toan för att få bort några liter är bland det tuffaste och svåraste som finns. Jag trodde det var något fel på mig men som tur är hade C-J och Downe samma problem. Det känns bokstavligen som man ska explodera innan det kommer ut något. Sen tar det aldrig stopp haha, men det är en del av ruset som ger en grym känsla också, så ville få med det i rapporten och hoppas fler än vi haft det sköna problemet. Och självklart ni män som tar E och är i ett rus, gå å rasta kobran ibland för det är en grym känsla. Vet inte hur det är med er tjejer.

Jag känner att jag inte kan sitta still och som tur är så sitter jag i en fåtölj som går att snurra på. Jag lutar mig bakåt, drar på mig luvan, snurrar lite lätt och bara njuter av den varma känslan som värmer upp hela mig.

04.00

Timmarna går och C-J bestämmer sig för å gå å lägga sig. Jag och Downe slår på en serie och ligger å skumkollar medans vi snackar å dricker nån bärs innan vi slocknar i soffan.

Dagen efter är man ganska tom och knappt hungrig eller törstig. Kom ihåg att drick mycket vatten under ruset, inte överdrivet för det kan va farligt beroende på hur sjuk du är på att dricka vatten. Men nått glas då och då rekommenderar jag, vill du pissa ofta så drick lite mer än normalt för å få den goa känslan på toan.

Sen kan det också va nice om du/ni har tillgång till det, att röka lite kaffe eller te spelar ingen roll vilket av dom. Om ni känner er tomma redan på natten då ruset lägger sig är det ett grymt tips för att inte må skit. Och lika om du är tom dagen efter. Börja ej knapra mer piller utan rök en gås eller nå för att må lite bättre. Det hjälper tro mig.

Sammanfattning:
Ruset var som sagt helt okej, det var den varma goa känslan vi jagade och den fick vi. Vi fick att ögonen började pixla och ruset i sig höll i sig rätt länge ändå. Allt som allt så var det en bra tripp, trots vi inte fått färgerna. Kanske behöver ta när det är ljusare ute och det är sol och varmt väder för att det ska hända.

Tackar för mig.
TDK
Senast redigerad av Thunderdropkick 2020-05-24 kl. 17:32. Anledning: Felstavningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in