Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-01, 23:45
  #1
Medlem
Racerbyces avatar
Kollade på en "guldburk" med leverpastej som jag har kvar som minne från lumpen, och den görs/gjordes tydligen av ett företag vid namn Ovalen Livsmedel AB. Men jag hittar ingen info alls om dem på nätet, någon som vet något om detta företag och deras produkter? Gör/gjorde de fler av "guldburkarna" eller bara leverpastejen? Gör/gjorde de någon civil version av sina produkter, eller heter deras produkter någonting annat i den civila handeln?
Citera
2006-04-01, 23:49
  #2
Medlem
Sir.Ps avatar
La märke till att någon arbetskamrat hade just en sådan burk i kylskåpet. Den burken såg precis ut som de i lumpen. Sen vet jag inte om han är med i hemvärnet eller liknande, men det var i alla fall ett antal år sedan han gjorde lumpen.
Citera
2023-03-30, 15:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Kollade på en "guldburk" med leverpastej som jag har kvar som minne från lumpen, och den görs/gjordes tydligen av ett företag vid namn Ovalen Livsmedel AB. Men jag hittar ingen info alls om dem på nätet, någon som vet något om detta företag och deras produkter? Gör/gjorde de fler av "guldburkarna" eller bara leverpastejen? Gör/gjorde de någon civil version av sina produkter, eller heter deras produkter någonting annat i den civila handeln?

Tror att Ovalen var ett företag som ingick i den konstellation av olika slakterier mm I Skåne som sedan köptes upp av SCAN och därmed försvann som varumärke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback