Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-06-23, 11:13
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrbitAroundSound
Roligt att höra. Visst kan prostitution föra något gott med sig. Sådana här historier tycker radikalfeministerna inte alls om.

Det lär höra till ovanligheten att folk träffas på detta sättet. Det är väl sällan livet är som "Pretty woman" för prostituerade, så där kan jag förstå "radikalfeministerna", det är mycket sällan man hör att prostituerade lär känna kärleken via en kund och lever lyckligt liv med en torsk. Men din goda vän visar på att han är en man som kan se kärleken där den finns och inte endast ser den prostituerade som en kropp/sex han betalar för, utan som en hel människa (vilket ju faktiskt samtliga människor är: hela människor). Det är vackert, kärlek är vackert!
Citera
2020-06-23, 11:18
  #50
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Jodu, det vet jag faktiskt att det är möjligt. Det var ordet "bara" som jag hakade upp mig på. Det är ofta tjejer tror det är generellt lika lätt för dom som det generellt är för killar.

Min mening var inte att det "bara" är, då jag själv inte lyckades få till det på en kaffekvart, utan fick lägga en del tid och energi för att det skulle bli bra resultat.
Jag är medveten om olika förutsättningar, jag själv har det inte lika förspänt som snygga och unga kvinnor, men som tur är vill inte alla män ha snygga och unga kvinnor, vissa gillar min typ.
Citera
2020-06-23, 11:26
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Min mening var inte att det "bara" är, då jag själv inte lyckades få till det på en kaffekvart, utan fick lägga en del tid och energi för att det skulle bli bra resultat.
Jag är medveten om olika förutsättningar, jag själv har det inte lika förspänt som snygga och unga kvinnor, men som tur är vill inte alla män ha snygga och unga kvinnor, vissa gillar min typ.

Jodå, visst gillar vissa din typ.

Sen ligger många unga snygga killar med äldre slitna tanter just för att det är så svårt och få ligga. En helt annan marknad för kvinnor. Men där är vi ju överens så.

Få till det på en "kaffekvart" är om man ser det generellt myyycket lättare för kvinnor Men det är som det är bara. Kvinnor drabbas då i iofs av att ställa mycket högre krav på val av sexpartner och lider ändå och tycker det är svårt. Men man kan se det som en lyx att kunna ha höga krav.
Citera
2020-06-23, 11:54
  #52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Jodå, visst gillar vissa din typ.

Sen ligger många unga snygga killar med äldre slitna tanter just för att det är så svårt och få ligga. En helt annan marknad för kvinnor. Men där är vi ju överens så.

Få till det på en "kaffekvart" är om man ser det generellt myyycket lättare för kvinnor Men det är som det är bara. Kvinnor drabbas då i iofs av att ställa mycket högre krav på val av sexpartner och lider ändå och tycker det är svårt. Men man kan se det som en lyx att kunna ha höga krav.

Jag är ju inte någon tankeläsare, så om dom män jag träffar verkligen gillar äldre kvinnor eller bara säger det låter jag vara osagt, så länge vi får ut det vi tänkt så spelar det mindre roll för mig. Men åker man 20 mil och själv är en snygg ung man kan jag inte tänka mig att han inte får ligga på närmare håll, men jag vet inte.

Osäker på vad du menar med "slitna", utseendemässigt eller "mycket använda"?

Jo, jag vet att kvinnor överlag har det mycket lättare, men jag menar som så, att är man en tjock medelålders kvinna, och vill bli attraherad av mannen, så funkar det inte att bara gå på stan och plocka med första bästa villige man, det behöver finnas något hos mannen som lockar, dålig humor eller fina ögon eller vadsom som kittlar mina sinnen, och med den "kräsenheten" så kan det ta någon månad av letande innan det klaffat både geografiskt och attraktionsmässigt för båda parter, och bara det att båda söker en återkommande kk och inte bara sex för en gång. Jag vill inte ligga runt hur som helst, har hellre några som jag träffar över tid och experimenterar tillsammans med.

Jag blir ju inte något lyckligare av att "Bert" 67 år hör av sig och är beredd att störta över för ett ligg, om han inte attraherar mig med sitt grottfolksspråk "ska vi knulla", men jag kanske attraherar honom? På samma sätt som om jag skriver till en man på 35 år för att han verkar ha en sån skön humor och dessutom har vackra ögon, så är det ju inte säkert han känner sig smickrad av en "gammal tant" även om det är ett ragg-försök?

Men jag kan hålla med om att det är orättvist att det ser olika ut för män och kvinnor generellt sett, men det finns ju män som inte gör annat än ligger med kvinnor gratis, och så finns det kvinnor som aldrig lyckas få till det. Vi borde hjälpas åt att hitta en strategi för att jämna ut detta, utan att måsta betala för det, då jag jag tror på sex bara för den egna lusten, utan incitament som pengar eller annat som premierar.
Citera
2020-06-28, 21:31
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag är ju inte någon tankeläsare, så om dom män jag träffar verkligen gillar äldre kvinnor eller bara säger det låter jag vara osagt, så länge vi får ut det vi tänkt så spelar det mindre roll för mig. Men åker man 20 mil och själv är en snygg ung man kan jag inte tänka mig att han inte får ligga på närmare håll, men jag vet inte.

Osäker på vad du menar med "slitna", utseendemässigt eller "mycket använda"?

Jo, jag vet att kvinnor överlag har det mycket lättare, men jag menar som så, att är man en tjock medelålders kvinna, och vill bli attraherad av mannen, så funkar det inte att bara gå på stan och plocka med första bästa villige man, det behöver finnas något hos mannen som lockar, dålig humor eller fina ögon eller vadsom som kittlar mina sinnen, och med den "kräsenheten" så kan det ta någon månad av letande innan det klaffat både geografiskt och attraktionsmässigt för båda parter, och bara det att båda söker en återkommande kk och inte bara sex för en gång. Jag vill inte ligga runt hur som helst, har hellre några som jag träffar över tid och experimenterar tillsammans med.

Jag blir ju inte något lyckligare av att "Bert" 67 år hör av sig och är beredd att störta över för ett ligg, om han inte attraherar mig med sitt grottfolksspråk "ska vi knulla", men jag kanske attraherar honom? På samma sätt som om jag skriver till en man på 35 år för att han verkar ha en sån skön humor och dessutom har vackra ögon, så är det ju inte säkert han känner sig smickrad av en "gammal tant" även om det är ett ragg-försök?

Men jag kan hålla med om att det är orättvist att det ser olika ut för män och kvinnor generellt sett, men det finns ju män som inte gör annat än ligger med kvinnor gratis, och så finns det kvinnor som aldrig lyckas få till det. Vi borde hjälpas åt att hitta en strategi för att jämna ut detta, utan att måsta betala för det, då jag jag tror på sex bara för den egna lusten, utan incitament som pengar eller annat som premierar.

ha,ha tänk en snygg ung kvinna som skulle åka 20 mil för sex med en äldre man, skulle aldrig hända.

Som sagt så kan jag inte veta i ditt fall.

Men att en ung kille även om han ser bra ut åker 20 mil för sex med en äldre överviktig kvinna är inte konstigt att han gör...tyvärr är det många gånger tufft även för en sådan kille att få till det.
Som man tar man för stunden det man kan få. Inte många väljer bort en ung snygg tjej mot en äldre överviktig tant. Men kanske i ditt fall.

Det sorgliga är, vad tror du det finns kvar för möjligheter för
Bert 67 när äldre kvinnor kan pippa unga snygga hingstar? Han är rätt körd kan jag säga. Kanske Agda 85 ställer upp.

Fint du tycker det är orättvist och man borde jämna ut obalansen, men det är som det är bara, svårt och göra något åt. Det ska vara om män fick makt att bestämma över kvinnor då. Men så vill vi väl inte ha det så då återstår bara prostitution eller import av massa öststatskvinnor eller något som också kan anses som prostitution.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback