Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-23, 09:41
  #1
Medlem
Noterar att det inte verkar finnas någon tråd om denna serie. Irländsk drama om två ungdomar som finns på SVT Play. Såg den under veckan och blev positivt överraskad (hade förvisso noll förväntningar). Vad tycker ni andra? Någon som sett den?
Citera
2020-05-23, 13:44
  #2
Medlem
Jag tyckte mycket om den! Borde visas för gymnasieelever.
Citera
2020-12-28, 09:35
  #3
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Hörde nu i morse om denna serie, från han tjocksmocken "experten på TV-Series SVT 1", satte på avsnitt 01-s01, inte impad efter 20 minuter in!

Nä, lägger ner.
Citera
2020-12-28, 10:07
  #4
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Hörde nu i morse om denna serie, från han tjocksmocken "experten på TV-Series SVT 1", satte på avsnitt 01-s01, inte impad efter 20 minuter in!

Nä, lägger ner.
Fortsätt någon episod så är du fast (förhoppningsvis).
Citera
2020-12-28, 11:13
  #5
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fortsätt någon episod så är du fast (förhoppningsvis).
Alltså, ok jag ska slänga på e02, bara för att jag har knegat med och gillar irländare, samt att du har lagt in vettiga tv-serie-kommentarer tidigare i kultur/tv-media tråd.
Citera
2020-12-28, 11:24
  #6
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Alltså, ok jag ska slänga på e02, bara för att jag har knegat med och gillar irländare, samt att du har lagt in vettiga tv-serie-kommentarer tidigare i kultur/tv-media tråd.
Haha, jag skrev inlägget för att jag sett att vi tycks dela smak. Det tog tid för mig innan jag fastnade och då såg jag den med behållning.
Citera
2020-12-30, 12:51
  #7
Medlem
Lite märklig serie. Huvudpersonerna ska föreställa 18-åringar, men beter sig och pratar snarare som trettiplussare. Helt annorlunda än t.ex i "Skam", som handlar om samma åldersgrupp. Enligt WP ska historien utspela sig 2008, vilket isf förklarar varför ingen använder sociala medier. Ändå känns settingen betydligt mer som ett grått 80-tal.

Det sagt, så är väl manuset helt ok. Serien har fått uppmärksamhet för välgjorda sexscener, och för all del; de skäms inte för sig (mycket fina flickbröst och hårsvall i motljus).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback