Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-23, 13:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ja. Fast folkhälsomyndigheten säger också att alla måste hjälpas åt att stoppa sprida smittan.

Jo. men vi har ju dubbla budskap här. Flockimmunitet med att vi skall smittas men i lagom takt mot att stoppa smittan.

Att agera som att vi skall stoppa smittan fast tillräckligt många skiter i det men inte fler än så är min tolkning av vad som blir det samlade budskapet
Citera
2020-05-23, 13:24
  #14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ja. Det märks att vett, etikett och respekt har bytts ut mot empatilöshet, ytlighet och grav egoism.

Den enda idioten här är du själv som likt en NPC har svalt och hulat i dig all rädsloporr och masshysteri eftersom du saknar en hjärna. Corona har inte dödat många fler i världen än det jättefarliga dödsviruset svininfluensan. Med corona har du 99.9% överlevnadschans men ändå ska alla gå runt med masker och annat.

Och ja, har varit på ett par själv där det varit bra många fler än 50 pers. Till nästa helg ska jag fixa nya 2 gäster för varje inlägg jag ser dig göra här.
Citera
2020-05-23, 16:20
  #15
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Den enda idioten här är du själv som likt en NPC har svalt och hulat i dig all rädsloporr och masshysteri eftersom du saknar en hjärna. Corona har inte dödat många fler i världen än det jättefarliga dödsviruset svininfluensan. Med corona har du 99.9% överlevnadschans men ändå ska alla gå runt med masker och annat.

Och ja, har varit på ett par själv där det varit bra många fler än 50 pers. Till nästa helg ska jag fixa nya 2 gäster för varje inlägg jag ser dig göra här.

Nja, nu är du lite väl generaliserande: om du tar en slumpmässig person ur befolkningen, vad är sannolikheten endast för döden givet att du inte vet vem det blir. Råkar vi ta personer ur en av alla möjliga riskgrupper som är medveten eller omedveten om sitt tillstånd (tråkigt om man tillhör de som aldrig genomför grundlig hälsokontroll 1gg/år), då blir överlevnadschansen lägre för vissa och högre för andra.

Sedan är det lite oklart om svår covid-19 leder till långvariga eller permanenta komplikationer i lungor (död eller icke-funktionell vävnad), hjärna (ökar risk för demens) och andra organ då den verkar leda till ökade blodproppar.

https://omni.se/professor-varnar-for...n-dem/a/zGqoav
Citera
2020-05-23, 16:31
  #16
Medlem
Vansterpartiets avatar
Jag har levt som vanligt genom hela "pandemin". Sitta inne och häcka nu när värmen kommer bara för att ett gäng halvdöda 80-åring ska få leva några månader till, nej du.
Citera
2020-05-23, 16:38
  #17
Medlem
Narutoshippchops avatar
De egostiska festprissarna i tråden verkar tro att det är en mänsklig rättighet att festa och utsätta hela sin omgivning för potentiell dödlig smitta. Även yngre kan ha underliggande sjukdommar. För underliggande sjukdommar syns inte alltid utanpå kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback