• 1
  • 2
2020-05-21, 09:49
Medlem
Hej!

Jag har frn och till tagit min jakt fr att leta efter ordentlig LEGO-leksaker. Trots att frpackningen sger ''klassisk'', s r det fortfarande med dessa konstiga figurer med gon, enorma LEGO-bitar m.m.

Jag letar efter en ordentligt klassisk LEGO. Inga gon p bitar och inga enorma/konstiga bitar. Utan bara vanliga klossar/bitar dr man helt enkelt bygger antingen med eller utan en sdan dr platta. Bygga vanligt hus och annat, utan att det finns konstgjorda saker s huset ser ''lustig'' ut. Jag vill bara ha helt vanliga bitar. Vart finns de?

Jag hade sdant nr jag var barn och skulle uppskatta om jag fann sdana bitar idag fr att bygga.

Tack fr svar!
Citera
2020-05-21, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag har frn och till tagit min jakt fr att leta efter ordentlig LEGO-leksaker. Trots att frpackningen sger ''klassisk'', s r det fortfarande med dessa konstiga figurer med gon, enorma LEGO-bitar m.m.

Jag letar efter en ordentligt klassisk LEGO. Inga gon p bitar och inga enorma/konstiga bitar. Utan bara vanliga klossar/bitar dr man helt enkelt bygger antingen med eller utan en sdan dr platta. Bygga vanligt hus och annat, utan att det finns konstgjorda saker s huset ser ''lustig'' ut. Jag vill bara ha helt vanliga bitar. Vart finns de?

Jag hade sdant nr jag var barn och skulle uppskatta om jag fann sdana bitar idag fr att bygga.

Tack fr svar!

Kp begagnat.
Citera
2020-05-21, 10:03
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Tack fr svar!

Mitt tips r att kpa en sopsck begagnat blandat..
Citera
2020-05-21, 10:16
Medlem
Kollade p legos hemsida och det stmmer det du skriver "classic" r konstiga bitar o konstiga frger. Dom som stmmer in bst p det du sker r nog Minecraft serien dom sljer men inte alls som gamla hederliga legobitar.

Hittade dessa, verkar inte vara original https://www.partyhallen.se/byggklossar-1000-pack
Senast redigerad av skitpadig 2020-05-21 kl. 10:20. Anledning: Tillgg
Citera
2020-05-21, 10:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kollat p tradera?
Citera
2020-05-21, 10:37
Medlem
Vem fan vill ha begagnat lego som ngon annan haft i munnen eller i anus?
Varfr kan man inte kpa nya klossar utan tuggmrken?
Citera
2020-05-21, 11:15
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vem fan vill ha begagnat lego som ngon annan haft i munnen eller i anus?
Varfr kan man inte kpa nya klossar utan tuggmrken?
Varfr skulle man ha Lego i anus?
Citera
2020-05-21, 11:31
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Han kanske r ngot p spren: bygg din egen LEGO-vibrator. En helt ny mlgrupp att ervra.
Citera
2020-05-21, 17:07
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Han kanske r ngot p spren: bygg din egen LEGO-vibrator. En helt ny mlgrupp att ervra.
Alla kantiga bitar kanske utgr ett problem?

Var det inte PEter Wahlbeck som i en stand up sa, att det r bgarna som designar rakapparater med rundade hrn, s de inte ska ta i skinkorna, nr de rakade anus?

TS, begagnat r the shit.
Lgg bitarna i en spaggetisil och duscha av dom!
Citera
2020-05-25, 21:00
Medlem
SandraPalenryds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS

Sluta larva dig. Kasta dem i badkaret och kr ungkarlsdisk med dem. Blir kanon. Upprepa en gng extra om du r mjkig.
Citera
2020-05-25, 21:13
Medlem
G in p Legos hemsida och klicka p "pick a brick". D kan du kpa lsa bitar i alla mjliga former och frger. Dribland deras klassiska man lekte med p 60-talet.
Citera
2020-06-01, 14:55
Medlem
Byggsatser som bestr enbart av klassiska legon har dom inte slt p lnge. nnu fr 10-15 r sen var vl CREATOR serien den som ens lite motsvarade klassisk lego. Minns att ngra av den seriens byggsatser var just sdana som inte hade minifigurer och specialbitar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in