Citat:
Ursprungligen postat av
rubenkul
Det kan komma varje vecka eller var 6e vecka ! Jätteolika.När dessa ångestattacker går över så kan jag leva som vanligt igen det är liksom under de dagarna dem pågår jag inte kan göra ett skit.
Jag vet ju vad som utlöser ångesten det är känslan av att bli ignorerad eller övergiven,vet inte riktigt hur man ska kunna prata bort det med KBT ?
Ja borde väl antagligen gå till VC som du säger,är inte ute efter just benzo men tänkte att det fanns något annat man kanske kunde ta vid behov..
Du behöver börja någonstans. Du har ju uppenbarligen stora problem med dig själv och då kan det hjälpa att bara gå till grunden med det. Eller så hjälper det inte och då har du åtminstone börjat ta tag i dina issues och går åt rätt håll.
För mig funkar det inte att prata mig fram till något då jag inte har några direkta grundläggande problem men jag har iallafall försökt och det lättade på trycket en del och jag gjorde stora förändringar i mitt liv till det bättre.
Men steg 1 är att ta tag i dina problem och se vart det leder.
Kanske är jobbigt, men att ligga hemma i sängen flera dagar i sträck håller ju inte i längden.