• 2
  • 3
2020-05-23, 12:57
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenkul
Det kan komma varje vecka eller var 6e vecka ! Jätteolika.När dessa ångestattacker går över så kan jag leva som vanligt igen det är liksom under de dagarna dem pågår jag inte kan göra ett skit.
Jag vet ju vad som utlöser ångesten det är känslan av att bli ignorerad eller övergiven,vet inte riktigt hur man ska kunna prata bort det med KBT ?
Ja borde väl antagligen gå till VC som du säger,är inte ute efter just benzo men tänkte att det fanns något annat man kanske kunde ta vid behov..

Du behöver börja någonstans. Du har ju uppenbarligen stora problem med dig själv och då kan det hjälpa att bara gå till grunden med det. Eller så hjälper det inte och då har du åtminstone börjat ta tag i dina issues och går åt rätt håll.

För mig funkar det inte att prata mig fram till något då jag inte har några direkta grundläggande problem men jag har iallafall försökt och det lättade på trycket en del och jag gjorde stora förändringar i mitt liv till det bättre.

Men steg 1 är att ta tag i dina problem och se vart det leder.
Kanske är jobbigt, men att ligga hemma i sängen flera dagar i sträck håller ju inte i längden.
Citera
2020-05-23, 14:14
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
KBT är rätt passé, den nya generationen metakognitiv-terapi och ACT är betydligt mer lovande..
Är väl fan inget fel på KBT? Bara för att det finns andra terapier som fungerar . Har du ens gått igenom en runda KBT ?
Citera
2020-05-23, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubenkul
Jag är tjej.

Jaha. Tjejer är lika sexuella av sig som män.
Sätt lås där nere i ett par månader och se vad som sker.
Många använder sig av det för att lindra ångest och det är skit i längden. Vet av egen erfarenhet.

Tv eller dataspel kan ge ett enormt lugn och stillar hjärnan på samma sätt som meditation. Prova.
Jag hade aldrig klarat mig utan det. När det gäller ångest måste man tackla den innan panikångest utvecklas. Då är det för sent.
Citera
2020-05-23, 16:23
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Är väl fan inget fel på KBT? Bara för att det finns andra terapier som fungerar . Har du ens gått igenom en runda KBT ?

Ah, jag har stor erfarenhet av KBT, samt schema-terapi. Bägge hos privata som jag själv betalat.
KBT är passé som sagt.

ACT och MCT är effektivare då de kommer ersätta KBT snart.
Citera
2020-06-01, 15:00
Medlem
Jag tycker absolut att du borde kontakta sjukvården och be att få prova ut någon lämplig medicin att ta vid behov. Själv har jag haft obeskrivlig hjälp av Oxascand. Kraftig, förlamande ångest är rent djävulskt att härda ut. Och självklart, om man kan hantera det med motion eller nyttig mat, som en del föreslår, så vore det ju toppen. Men för många av oss räcker inte detta för kunna fungera någorlunda normalt. Hoppas du får en riktigt bra läkarkontakt, om inte, så var inte rädd för att byta läkare/vårdcentral. Önskar dig innerligen allt gott och lycka till.
Citera
2020-06-04, 13:55
Medlem
Stesolid.
Citera
2020-06-04, 13:56
Medlem
Men något som hjälper också är bra mat, sömn, motion osv som alla säger.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in