Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-01, 18:05
  #1
Medlem
Finns säker redan trådar om detta skitsamma,
vad gjorde ni på erat baskerprov, själv började vi med NBC-testet sedan gick vi typ 3-4 mil till olika upk och gjorde massa jobbiga övningar, han sova typ 30 minuter den natten dagen efter vid omkring 6 gick vi 1 mil där vi skulle på transport hem trodde vi, vi fick göra fångprovet i 6 timmer sen gick vi samma väg vi gått fast baklänges, skitjobbigt. totalt fick vi 2 guldburkar på vår grupp och två mariekexpaket,
Citera
2006-04-01, 18:18
  #2
Medlem
var låg du inne någonstans?
Citera
2006-04-01, 18:19
  #3
Medlem
insatssoldat. ligger fortfarande inne ska tillägas muckar den andre juni. har helgtjänst denna helgen hade det förra helgen också, suger så jävla mycket
Citera
2006-04-01, 21:54
  #4
Moderator
Jeckes avatar
Enda jag kommer ihåg var att vi marscherade en massa, till lite olika "stationer" för udda övningar. Fick ingen sömn, fick inte gå på vägarna.....
Fick en hel del mat, men ingen tid till att äta den.
Var några som inte riktigt orkade med, så att vi fick ta och dela upp deras packning på oss andra.

Avslutades på ett passande sätt med en snabbmarsch på ca 1 mil, till hinderbanan, medans regnet öste ner, sen totalt utpumpade, både efter veckans baskerprov och snabbmarschen, så skulle vi igenom hinderbanan, med samtliga gruppmedlemmar och all packning....
Troligen den sämsta tid som nånsin gjorts på den banan....
Citera
2006-04-03, 23:40
  #5
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag_mig_själv
insatssoldat. ligger fortfarande inne ska tillägas muckar den andre juni. har helgtjänst denna helgen hade det förra helgen också, suger så jävla mycket

Vad är insatssoldat för nåt? Bevakning/insats eller något annat?
Citera
2006-04-04, 00:01
  #6
Medlem
cavalls avatar
jag satt på luckan och hade det gått medans polarna gjorde sitt/vårt baskerprov.

var sjukskriven i grupp 10
Citera
2006-04-04, 01:00
  #7
Medlem
redflips avatar
gör alla exakt samma jobbig jävla baskerprov?...

Jag kommer aldrig i hela helvetet klara av det
Citera
2006-04-04, 02:28
  #8
Moderator
Jeckes avatar
Nä, pansar har ett enklare prov än jägare, oftast iaf.
Sen brukar de försöka så att alla ska få sina baskrar, med "uppsamlingsprov" (för de som var sjuka, missade eller nåt sånt).

Uppsamlingsprovet för stab och tross på P4 när jag låg inne var över på en dag, behövde inte sova ute, och hade utkörd mat från köket....
Citera
2006-04-04, 12:38
  #9
Medlem
Kommer inte ihåg så mycket, jag gjorde iaf övning amfibie.

Drygt 90 timmar utan sömn, stations system med tältresning, vadning, radiolära, paddling, mörkerorientering i skog, soldatprovet, värngrävning, eldöverfall, sjukvård...

Det jag minns mest var sista natten då vi går på en landsväg och plötsligt ser marshaller uppradade utmed sidorna, dessa ledde till torleif cermonin, det gjorde stora intryck på en förstörd kropp =).
Citera
2006-04-04, 13:01
  #10
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redflip
gör alla exakt samma jobbig jävla baskerprov?...

Jag kommer aldrig i hela helvetet klara av det

Jo, det gör du. Man klarar av otroligt mycket mer än man tror, själv lyckades jag pressa mig själv så mycket med hjälp av de andra i min grupp att att jag lyckades transportera mig med full utrustning fem kilometur lika for som jag sprang det då.
Citera
2006-04-04, 13:04
  #11
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppar
Kommer inte ihåg så mycket, jag gjorde iaf övning amfibie.

Drygt 90 timmar utan sömn, stations system med tältresning, vadning, radiolära, paddling, mörkerorientering i skog, soldatprovet, värngrävning, eldöverfall, sjukvård...

Det jag minns mest var sista natten då vi går på en landsväg och plötsligt ser marshaller uppradade utmed sidorna, dessa ledde till torleif cermonin, det gjorde stora intryck på en förstörd kropp =).

90 timmar utan sömn? Det låter inte riktigt bra för vad jag har hört så kan man få bestående men efter att varit vaken i 72timmar, och 90 timmar under hård belastning låter inte jätte nyttigt.
Citera
2006-04-04, 13:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acura
90 timmar utan sömn? Det låter inte riktigt bra för vad jag har hört så kan man få bestående men efter att varit vaken i 72timmar, och 90 timmar under hård belastning låter inte jätte nyttigt.

Hmmm, till oss sa de 100 timmar, men det kvittar. Efter en 60 timmar somnar du gåendes, grävandes, ätandes, paddlandes etc. Vi gick ut en fredag, fick sova sex timmar den natten sedan var vi vakna tills torsdags natten.

Det värsta var fan vården... när marshen var över skulle ju allt vårdas, PB eleverna körde med oss och man hade rätt kort stubin, det var tungt.

Sen hade jag en underbar grupp som gjorde det mesta för mig, hade inte kommit långt utan dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback