Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-19, 21:38
  #13
Medlem
AbsolutGregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Trivs med alla arbetsuppgifter förutom dubbelbemanningen där man är två, eftersom kollegorna är så oförstående och förväntar sig att jag som ny skall vara expert trots usel introduktion. Värdelöst.

Arbetsplatser med dåliga förhållanden är fullt av förbittrade människor.

Har vänner som jobbar inom vården som vittnar om samma sak.
Citera
2020-05-19, 21:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeken
Så är det på kvinnodominerade arbetsplatser tyvärr.

Kan skriva under på den.
Citera
2020-05-19, 21:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Att vuxna kvinnor beter sig på detta vis, ville jag väl inte tro. Men antar att det är som du säger...

Det är så. Jag arbetar inom en offentlig vht och ja tyvärr... får jag lov att säga.

Till dig som startade tråden vill jag säga: Din chef har ansvaret (och sannolikt betalt för det också)
Citera
2020-05-19, 22:04
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWhi
Det är så. Jag arbetar inom en offentlig vht och ja tyvärr... får jag lov att säga.

Till dig som startade tråden vill jag säga: Din chef har ansvaret (och sannolikt betalt för det också)

På honom lät det som att, om jag är osäker och uppfattas som passiv så kanske jag bör sluta. Men jag vill ju lära mig! Är inte passiv bara för att - endast pga att jag ej kan arbetsuppgiften för att jag inte fått lära mig den steg för steg suck...

Är själv ung kvinna och upplever de flesta kvinnor som otrevliga, i synnerhet inom vårdyrkena; där man förväntar sig möta de mest godhjärtade och trevliga. Ironiskt
Citera
2020-05-19, 22:15
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
På honom lät det som att, om jag är osäker och uppfattas som passiv så kanske jag bör sluta. Men jag vill ju lära mig! Är inte passiv bara för att - endast pga att jag ej kan arbetsuppgiften för att jag inte fått lära mig den steg för steg suck...

Är själv ung kvinna och upplever de flesta kvinnor som otrevliga, i synnerhet inom vårdyrkena; där man förväntar sig möta de mest godhjärtade och trevliga. Ironiskt

Det luktar lite mobbning faktiskt.
En klassisk härskarteknik - dubbelbestraffning: ”damn if you do - damn if you don’t”

Sänder dig ett PM (eftersom jag inte vill outa mig)
Citera
2020-05-20, 09:14
  #18
Medlem
mini-theas avatar
ohhh, lider med dig!!

Jobbade på en senilavdelning på sjukhuset för många år sen. Var konstant mobbing, skitsnack och utfrysning. Spelade ingen roll vad man gjorde, så var allting fel!
Som tur var så var det ett vikariat på 9 månader. Dock 9 månader av ångest varje gång jag skulle dit.

Vården över huvudtaget är ju ganska kvinnodominerade och kvinnor verkar ha väldigt lätt för att gnälla och utse den svagaste individen till hackkyckling. Arbetar hellre med män eller blandat kvinnor och män, alltid bättre stämning då.

Stå på dig och håll huvudet högt, det är dom som mår dåligt!!
Du kommer lära dig allt eftersom, oroa dig inte!

Lycka till!!
Citera
2020-05-20, 09:17
  #19
Medlem
En kvinnas värsta fiender är andra kvinnor trots allt snack om systerskap och patriarkat och så vidare.
Citera
2020-05-20, 09:30
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
En kvinnas värsta fiender är andra kvinnor trots allt snack om systerskap och patriarkat och så vidare.

Word. Så sant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback