Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-18, 06:06
  #1
Avstängd
Jag vill ha en annan hudfärg än min vita, går det tatuera hela kroppen så det ser ut som naturlig hudfärg?
Citera
2020-05-18, 06:19
  #2
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volumen
Jag vill ha en annan hudfärg än min vita, går det tatuera hela kroppen så det ser ut som naturlig hudfärg?

Nej.
Citera
2020-05-18, 06:23
  #3
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Finns det inte risk att man hindrar andningen genom huden då?
Citera
2020-05-18, 06:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volumen
Jag vill ha en annan hudfärg än min vita, går det tatuera hela kroppen så det ser ut som naturlig hudfärg?

Nej, som den första att svara i tråden sa, och dessutom kommer tatueringen att blekna och se daskig ut med tiden.
Vad är det för färg som du egentligen vill ha? Bruntonad eller någon omänsklig färg?
Finns ju vissa numera som tar en ny typ av behandlingsmetod i form av injektioner med melanin, för att bli bruna.
En av dessa är Martina Big, som vill vara negress: https://www.youtube.com/watch?v=urrXtXxGz6g
__________________
Senast redigerad av Genderbender 2020-05-18 kl. 07:06.
Citera
2020-05-18, 08:04
  #5
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Nej, som den första att svara i tråden sa, och dessutom kommer tatueringen att blekna och se daskig ut med tiden.
Vad är det för färg som du egentligen vill ha? Bruntonad eller någon omänsklig färg?
Finns ju vissa numera som tar en ny typ av behandlingsmetod i form av injektioner med melanin, för att bli bruna.
En av dessa är Martina Big, som vill vara negress: https://www.youtube.com/watch?v=urrXtXxGz6g
Undra hur pass vanligt detta är.
Alla känner ju till Michael Jackson och hans transformering och det måste ju vara vanligare att någon som är svart vill bli vit. Är ju t ex väldigt populärt med "vithetskräm" i vissa asiatiska länder.

Men finns det några fördelar med att bli svart i dagens västvärld? Mindre krav? Få använda ordet "n*ger"? Tillhöra någon klan med allt det innebär?
Ja vad lockar?

Vad är det som gör att du vill byta färg?
Citera
2020-05-18, 08:20
  #6
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Alla känner ju till Michael Jackson och hans transformering och det måste ju vara vanligare att någon som är svart vill bli vit.
Om jag inte minns fel användes kemikalier som tog bort hudens naturliga pigment.

Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Finns det inte risk att man hindrar andningen genom huden då?
myt.
Citera
2020-05-18, 08:57
  #7
Medlem
Ja, det går bra att göra.
Citera
2020-05-18, 09:35
  #8
Medlem
Skulle aldrig gå att få det snyggt, det skulle bli flammigt. /Tatuerare
Citera
2020-05-18, 09:41
  #9
Medlem
megacoolmans avatar
Sola?
Citera
2020-05-18, 20:50
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Nej, som den första att svara i tråden sa, och dessutom kommer tatueringen att blekna och se daskig ut med tiden.
Vad är det för färg som du egentligen vill ha? Bruntonad eller någon omänsklig färg?
Finns ju vissa numera som tar en ny typ av behandlingsmetod i form av injektioner med melanin, för att bli bruna.
En av dessa är Martina Big, som vill vara negress: https://www.youtube.com/watch?v=urrXtXxGz6g
Jag tänkte bryta mot vithetsnormen, jobbigt att gå runt och se rasistisk ut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback