Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-18, 13:41
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
När jag kör och och typ svänger så kommer ljudet just beroende hur mycket jag svänger, är det liksom full ratt så hörs de mycket mer än bara en liten sväng, sen vid farthinder eller dålig väg så hörs det också men bara typ lite, asså kanske tik tik, men vid svängar hör man tik tik tik minst 8-10 gånger. När jag kör på vanligt asfalt , oavsett hastighet, så låter det ingeting

Ljudet uppstår mest när jag svänger höger, det gör det även vid vänster sväng men inte lika tydligt och klart som när man svänger höger.

Det låter som min säng asså, kan ej komma närmare beskrivning än det, precis som en sängs fjädrar

Ok, kan ju även vara en bromssköld eller liknande som blivit lite sned vid montering av hjul, så den ligger så nära att den tar i när hjulet snedbelastas
Citera
2020-05-18, 14:00
  #14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, kan ju även vara en bromssköld eller liknande som blivit lite sned vid montering av hjul, så den ligger så nära att den tar i när hjulet snedbelastas

Hjulager maler ju men montera nallen nära vid ljudkällan med ljudinspelning och lägg upp igen
så kanske mysteriet får sin lösning

Gör det när du är ensam på vägen och på tyst asfalt
Citera
2020-05-18, 19:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Är det allvarligt , något som behöver åtgärdas snarast?
Nej inget farligt. Och besiktningen kan upptäcka det (kanske), och då får du ju reda på vad det är.

(kan vara lite knepigt nuförtiden att hitta bra besiktnigsställen. Jag gick till en gammal besiktningshall, men det var i ny regim och rätt kräsen personal. Så provade jag en annan besiktningsfirma och då blev jag mycket betänksam vad dom höll på med. Kändes som dom verkligen försökte pressa fordonet till sin gräns, och kanske mer - för att få till en ombesiktning antagligen. Min bil stod pall, men jag går ju aldrig tillbaka dit. Till slut hittade jag en hall, bolag, som hade riktigt bra besiktning, effektiva trevliga, ja helt enkelt justa. Dit kommer jag gå nästa gång. Jag har alltid sett besikningen som något potitivt)
Citera
2020-05-18, 21:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nej inget farligt. Och besiktningen kan upptäcka det (kanske), och då får du ju reda på vad det är.

(kan vara lite knepigt nuförtiden att hitta bra besiktnigsställen. Jag gick till en gammal besiktningshall, men det var i ny regim och rätt kräsen personal. Så provade jag en annan besiktningsfirma och då blev jag mycket betänksam vad dom höll på med. Kändes som dom verkligen försökte pressa fordonet till sin gräns, och kanske mer - för att få till en ombesiktning antagligen. Min bil stod pall, men jag går ju aldrig tillbaka dit. Till slut hittade jag en hall, bolag, som hade riktigt bra besiktning, effektiva trevliga, ja helt enkelt justa. Dit kommer jag gå nästa gång. Jag har alltid sett besikningen som något potitivt)

Ett kasst länkarmsstag kan väl vara kritiskt....?

En besiktning ska vara ordentlig och inte fega, de ska ju ju hitta ev fel, det är ju det man betalar dem för.... En besiktning som släpper igenom defekter, missar dem, är inte bra. Men många hurrar ju för de ser besiktningen som fiender.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback