Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-17, 10:31
  #13
Medlem
Det är nog generellt så att människor
nu sätter jaget i fokus mer än tidigare. Det blir en självcentrering runt karriär, intressen och strävandet efter lycka.
Så jag tror att mer än 50 procent av barnfamiljerna kommer att gå skilda vägar.
Citera
2020-05-17, 10:32
  #14
Medlem
Silltunnas avatar
Två friska mogna vuxna individer, som tillsammans bestämmer sig för att skaffa barn ihop, får det helt enkelt att fungera.
De som inte klarar av att mästra situationen och springer åt olika håll, är det i grunden något fel på.
Citera
2020-05-17, 10:35
  #15
Medlem
Hamsterbolls avatar
Jag och min man var överens om att aldrig skilja oss när vi gifte oss. Vi lovade helt enkelt varandra det, och även gud och församlingen. Vi kommer hålla ihop i nöd och lust. Vad som än händer. Har svårt att komma på något som skulle kunna få två personer att gå isär om de har barn ihop faktiskt. Förutom själviskhet, omogenhet, lathet och omoral.
Citera
2020-05-17, 10:37
  #16
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Om vi säger att man får höra nyheten att tjejen är gravid - hur stor är sannolikheten att man kommer hålla ihop tills barnen är åtminstone 20 år?

Kan man i princip satsa på att det INTE kommer hålla?

Mellan 1 till 100 % procents chans.. Hur långt är ett snöre ?
Citera
2020-05-17, 11:07
  #17
Medlem
RolexDatejusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Mellan 1 till 100 % procents chans.. Hur långt är ett snöre ?

Du verkar inte veta hur statistik fungerar.
Citera
2020-05-17, 12:16
  #18
Medlem
Skilsmässostatistiken visar ju bara de som har ingått äktenskap och brutit upp därifrån. Jag gissar på att en betydande andel som skaffar barn inte är gifta. Det syns således inte på statistiken när de separerar.

Jag skulle vilja säga att det nästintill är omöjligt för två svennar i denna generation utan någon moralisk förankring eller obligation till tvåsamheten, äktenskapet eller barnen att stanna tillsammans. Det är helt enkelt för mycket som drar i dem. Man är inte beredd att göra uppoffringar för varandra idag. Folk har inget högre syfte i sina liv, så det finns ingen anledning för dem att härda ut. Allt handlar i slutändan för de flesta om att få ha så roligt som möjligt genom livet och njuta så mycket man kan. "Att bli lycklig" hör man så ofta idag.
Citera
2020-05-17, 16:22
  #19
Medlem
Ja, det är väl mest troligt att det förr eller senare kommer ta slut. Det verkar nästan vara lite "inne" att vara ensamstående, det är inte längre någon stor grej. Idag är det väldigt lätt att skiljas även när man har barn tillsammans. Det är ingen som reagerar längre och tröttnar man på singellivet kan man alltid börja om på nytt med en ny partner. Att gifta sig betyder inte så mycket, alla vet att man kan ta ut skilsmässa när det inte längre fungerar. Det har inte något djupare syfte. Man kan gifta om sig eller så skaffar man barn utan att vara gifta, det finns alla varianter i dagens samhälle.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback