Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 06:43
  #1
Medlem
Har hållt upp me kaffe o energidryck nu 3 månader. anledningen att magen kollapsade. Reflux problem och vid intag av koffein så fick jag magsjuke symptom. typ illamående och kunde kräkas en hel natt(marddröm) antar magkatarr.


nu till min fråga. vad ska man bli pigg på nu? alternativ till koffein? saknar kicken innan träningen eller jobbet. önskar att det fanns något sätt att få i sig koffein utan att det kommer ner i min mage.
Citera
2020-05-17, 06:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Har hållt upp me kaffe o energidryck nu 3 månader. anledningen att magen kollapsade. Reflux problem och vid intag av koffein så fick jag magsjuke symptom. typ illamående och kunde kräkas en hel natt(marddröm) antar magkatarr.


nu till min fråga. vad ska man bli pigg på nu? alternativ till koffein? saknar kicken innan träningen eller jobbet. önskar att det fanns något sätt att få i sig koffein utan att det kommer ner i min mage.
En lina kokain, skämt åtsido.
En iskall dusch definitivt! Det hjälper en bra stund, drick mycket vatten under dagen.
En bra kost, jag kan i princip ingenting om kost så det får du kolla upp själv vad som är bra att äta.
Citera
2020-05-17, 08:00
  #3
Avstängd
Ritual666s avatar
Köp L-tyrosin, resten får du läsa på...
Citera
2020-05-17, 08:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Har hållt upp me kaffe o energidryck nu 3 månader. anledningen att magen kollapsade. Reflux problem och vid intag av koffein så fick jag magsjuke symptom. typ illamående och kunde kräkas en hel natt(marddröm) antar magkatarr.


nu till min fråga. vad ska man bli pigg på nu? alternativ till koffein? saknar kicken innan träningen eller jobbet. önskar att det fanns något sätt att få i sig koffein utan att det kommer ner i min mage.
Förutom det självklara att sova tillräckligt så bör man se till att komma utomhus på morgonen då dagsljuset ser till att din kropp kommer i balans. Gå gärna ut på lunchen om du har möjlighet. Kanske gå/ cykla dit man ska. Om du vill få i dig koffein då finns det även i te, inte i lika mycket som i kaffe dock. Guarana innehåller också koffein, finns ofta som en ingrediens i energidrycker. Men det finns också i olika kosttillskott i tablettform.
Citera
2020-05-17, 09:08
  #5
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Förutom det självklara att sova tillräckligt så bör man se till att komma utomhus på morgonen då dagsljuset ser till att din kropp kommer i balans. Gå gärna ut på lunchen om du har möjlighet. Kanske gå/ cykla dit man ska. Om du vill få i dig koffein då finns det även i te, inte i lika mycket som i kaffe dock. Guarana innehåller också koffein, finns ofta som en ingrediens i energidrycker. Men det finns också i olika kosttillskott i tablettform.

Tveksamt att guarana, ginseng och andra grejer är så värst snällt mot magen bara, om man har de i åtanke.
Citera
2020-05-17, 10:10
  #6
Medlem
Rätt mig om jag har fel, men en sån där coffe body scrub man kan smörja sig med på morgonen vid duschningen borde kanske ha någon form av effekt ? Huden är ju trots allt kroppens största organ
Enbart spekulationer, dricker aldrig kaffe själv då det inte är gott.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback