Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-05-17, 19:09
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Instämmer.
Fisksätra är en kloak fylld med bidragsparasiter.

För oss som aldrig varit i Stockholm fick jag googla stället. Om jag inte är ute och cyklar så gränsar det här området närmast med Saltsjöbaden & Solsidan. 7 minuter med bil bara. Stenkast bort (nåja).

Är verkligen en kloak fylld med bidragsparasiter ett stenkast bort ifrån stadsdelen med typ dyrast villor i hela jävla landet? Vi snackar om villor för 40-50 miljoner (vissa).
Citera
2020-05-17, 20:38
  #26
Medlem
Flyktingar skjuter inte på varandra varför ljuger du? Och länka gärna brå statistiken du pratar om. När var det senast man hörde om en asylsökande som sköt någon?
Juste, du pratar gojja.

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Du måste läst fel, eller bara läsa msm nyheter. Det är inte så att flyktingar väldigt sällan är inblandade i skjutvåld. Läs BRÅ statistik.

I just detta fall lär det vara interna grupperingar å få vittnen därav så få som kan komma med info.
Citera
2020-05-17, 22:13
  #27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99-MALEXANDER
Flyktingar skjuter inte på varandra varför ljuger du? Och länka gärna brå statistiken du pratar om. När var det senast man hörde om en asylsökande som sköt någon?
Juste, du pratar gojja.

Jag skriver alltså att de visst förekommer flyktingar som skjuter på varandra.

Läste du fel? Skrev - Det är inte så att flyktingar väldigt sällan är inblandade i skjutvåld. Läs BRÅ statistik.
https://www.gp.se/ledare/nya-siffror...ing-1.15467687
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-...migration.html
https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran-...-bakgrund.html
Citera
2020-05-17, 22:15
  #28
Medlem
Något nytt om BO? Är de två skjutna alltså gripna? Repris på Södertälje där de två skjutna var de som inledde attacken varpå tilltänkta offret svarade med skott tillbaka
Citera
2020-05-17, 22:19
  #29
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
För oss som aldrig varit i Stockholm fick jag googla stället. Om jag inte är ute och cyklar så gränsar det här området närmast med Saltsjöbaden & Solsidan. 7 minuter med bil bara. Stenkast bort (nåja).

Är verkligen en kloak fylld med bidragsparasiter ett stenkast bort ifrån stadsdelen med typ dyrast villor i hela jävla landet? Vi snackar om villor för 40-50 miljoner (vissa).

Så ser det ut i många delar av Stockholm. Fisksätra är inte lika illa som Rinkeby/Tensta men det är ett låginkomst område med majoriteten invandrare och består av typ betonghus med loftgångar.
Citera
2020-05-18, 00:10
  #30
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miocic
Nä, området är relevant till trådens innehåll. Dessutom påverkar inte våra "off-topic" postningar någon från att komma med matnyttig infio.

Vad gör ni då, förutom att kräva att andra ska namnge BO och GM gång på gång,istället för att ni själva gär eftersökningar?

Men men nog om det..

Bodde inte Ndella Jack som blev skjuten i Vällingby i Fisksätra?
Hennes misstänkta mördare frikändes häromdagen.. koppling?

En 24-åring sköts på Fisksätra Torg för ett par år sedan och en skottlossning skedde 2019. Utäver det är det väldigt sparsamt med info i gamla trådar.

Gick hennes misstänkta mördare loss?
Citera
2020-05-18, 01:00
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En väldigt stor skillnad, Fisksätra ligger vackert med är ett rätt fult höghusområde. Inte jättestort dock men har stadigt fått allt fler babbar och soc.fall bland innevånarna.


Om vi ska vara ärliga så är inte hela Fisksätra ett höghusområde. Där finns också ett väsentligt lugnare och trivsammare radhusområde utan bus eller annat otyg. I huvudsak bara hel"svensk" (vad det nu är) befolkning.
Citera
2020-05-18, 01:05
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
För oss som aldrig varit i Stockholm fick jag googla stället. Om jag inte är ute och cyklar så gränsar det här området närmast med Saltsjöbaden & Solsidan. 7 minuter med bil bara. Stenkast bort (nåja).

Är verkligen en kloak fylld med bidragsparasiter ett stenkast bort ifrån stadsdelen med typ dyrast villor i hela jävla landet? Vi snackar om villor för 40-50 miljoner (vissa).


Det är två helt skilda världar faktiskt. Just Fisksätras höghusområde är som en egen enklav utan någon som helst likhet med resten av Nacka. Saltsjöbaden med sin Solsida är ytterligare ett snäpp upp på den socioekonomiska stegen och där kan man tala om vattentäta skott!!
Citera
2020-05-18, 06:24
  #33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Om vi ska vara ärliga så är inte hela Fisksätra ett höghusområde. Där finns också ett väsentligt lugnare och trivsammare radhusområde utan bus eller annat otyg. I huvudsak bara hel"svensk" (vad det nu är) befolkning.
Fast det brukar man inte räkna som Fisksätra i “ folkmun”. Det är samma i många andra miljonprogramsområden. De har ofta skötsamma radhus/villaområden vägg i vägg.
Fisksätra skulle kunna ha varit ett litet paradis med bättre arkitektur. Läget är bra och vackert, men tyvärr har området fått förslummats.
Citera
2020-05-18, 11:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Gick hennes misstänkta mördare loss?

2 män häktades vid ngn tidpunkt, undrar om inte den ene var bror till Ndellas man. Det är vad jag minns.
Citera
2020-05-18, 13:31
  #35
Medlem
mordrotelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
2 män häktades vid ngn tidpunkt, undrar om inte den ene var bror till Ndellas man. Det är vad jag minns.


Ok, jag har bara läst lite i FUP:en när den släpptes i samband med åtal väcktes.
Har inte sett så mkt sen dess i pressen men den ges väl inte så mycket utrymme nu pga Covid pandemin samt Paolos stöd till världens äldsta yrke 🤪
Citera
2021-01-22, 03:07
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Ok, jag har bara läst lite i FUP:en när den släpptes i samband med åtal väcktes.
Har inte sett så mkt sen dess i pressen men den ges väl inte så mycket utrymme nu pga Covid pandemin samt Paolos stöd till världens äldsta yrke 🤪
Skulle du kunna länka till FUPen tack
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback