Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-15, 00:03
  #1
Medlem
Colloidals avatar
Köpte mig en ny dator igår hos Elgiganten. En Asus VivoBook S15 S530UA.
Några minuter efter första installationen av allt har det börjat komma blåskärm. Felkoderna har varit Memory_Management, PFN_LIST_CORRUPT, PAGE FAULT IN NOPAGED AREA. Den sistnämnda kom nu ikväll när jag kollade film på datorn.

Har haft kontakt med Asus support och de rekommenderade mig att göra Windows Recovery, gjorde alla steg och den funkade bra i några timmar tills den sist nämnda koden kom upp. Nu kommer bara den näst sista koden upp hela tiden. Har försökt uppdatera datorn till de senaste drivrutinerna men det hjälper inte. Några tips innan jag byter dator hos Elgiganten imorgon?
Citera
2020-05-15, 00:41
  #2
Medlem
Testa fixen här: https://blog.pcrisk.com/windows/1276...-nonpaged-area

Funkar det inte byt dator då det kan vara problem med hårdvaran.
Citera
2020-05-15, 00:57
  #3
Medlem
Colloidals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuskenstein
Testa fixen här: https://blog.pcrisk.com/windows/1276...-nonpaged-area

Funkar det inte byt dator då det kan vara problem med hårdvaran.
Den felkoden kommer inte längre, följde en guide på Youtube och de fixade sig. Nu är det bara PFN_LIST_CORRUPT som kommer upp...
Citera
2020-05-15, 07:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Köpte mig en ny dator igår hos Elgiganten. En Asus VivoBook S15 S530UA.
Några minuter efter första installationen av allt har det börjat komma blåskärm. Felkoderna har varit Memory_Management, PFN_LIST_CORRUPT, PAGE FAULT IN NOPAGED AREA. Den sistnämnda kom nu ikväll när jag kollade film på datorn.

Har haft kontakt med Asus support och de rekommenderade mig att göra Windows Recovery, gjorde alla steg och den funkade bra i några timmar tills den sist nämnda koden kom upp. Nu kommer bara den näst sista koden upp hela tiden. Har försökt uppdatera datorn till de senaste drivrutinerna men det hjälper inte. Några tips innan jag byter dator hos Elgiganten imorgon?

Varför krångla när du ändå ska lämna tillbaka den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback