Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 17:38
  #1
Avstängd
Vill endast ja kvällsjobb, kan absolut inte vakna på morgonen, kommer inte heller ta tag i det så ingen idé att ni skriver testa det och det andra, jag har testat mycket ändå, jag vill jobba kväll.

Min fråga är egentligen till de som är Poliser, kan ni svara kanske? Jag bor i Göteborg, finns det möjlighet att jag endast kan jobba kvällar, någonstans inom hela polisyrket/myndigheten, kontorsjobb, förhörsledare, allt inom polisen helt enkelt, eller måste jag anpassa mig till rotation av arbetstider och skift?

Vänligen.
Citera
2020-05-13, 17:39
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Väktare och ta nattskiften?
Citera
2020-05-13, 17:41
  #3
Medlem
Soulflowers avatar
Det första problemet är väl att klara av utbildningen om du inte kan ta dig upp på morgnarna, tvivlar på att du kan få skräddarsy programmet till enbart kvällskurser.
Citera
2020-05-13, 17:44
  #4
Medlem
Teleslingas avatar
Det är väl bara att bli vuxen ställa klockan?
Citera
2020-05-13, 18:08
  #5
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Det är väl bara att bli vuxen ställa klockan?
Ungefär så det är tre skift som gäller.
Citera
2020-05-13, 18:17
  #6
Medlem
Självklart måste du anpassa dig. Det är din dygnsrytm som är skev och inget biologiskt med just dig som gör att du inte kan kliva upp på morgonen. Ställ klockan på 06 varje morgon under en månads tid så ska du se att din kropp vänjer sig. Dygnsrytmen är som sagt en vana, inget annat. Om du nu inte vill förändra din vanor så finns det trots allt nattjobb. Utbudet blir däremot smalare.
Citera
2020-05-14, 14:07
  #7
Medlem
Jag var nära på att säga upp mig då jag hade rejäla sömnproblem och kunde verkligen inte komma upp tidigt. Det berodde på depression. Jag lyckades ta mig ur depressionen för några månader sedan.

Idag använder jag sömntabletter och sover bra. Det är plötsligt enkelt att ta sig upp på morgonen och livet har blivit mycket lättare.

Ge inte upp.
Citera
2020-05-14, 14:12
  #8
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Självklart måste du anpassa dig. Det är din dygnsrytm som är skev och inget biologiskt med just dig som gör att du inte kan kliva upp på morgonen. Ställ klockan på 06 varje morgon under en månads tid så ska du se att din kropp vänjer sig. Dygnsrytmen är som sagt en vana, inget annat. Om du nu inte vill förändra din vanor så finns det trots allt nattjobb. Utbudet blir däremot smalare.

Tro mig det funkar inte.
Jag har prövat absolut allt dom senaste 10 åren.
Det är helt sjukt hur trött jag är på morgonen. Det går nästan inte att beskriva.

Hatar allt och alla och om jorden skulle gå under så skulle jag inte bry mig.

Vaknar jag runt 0930 är jag på världens bästa humör och inget irriterar mig.


Så det är extremt olika från person till person.

Det blir som att säga till en döv att han bara måste lyssna bättre
Citera
2020-05-14, 16:09
  #9
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Blir du riktigt trött på morgonen om du har varit igång hela natten + halva dagen innan med?

Isåfall blir det knepigt med nattjobb med om du "ställer" om med sömnen, alltså förskjuter allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback