Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-13, 12:52
  #1
Medlem
Hej!

Händer ibland på kvällarna vid läggdags att jag får väldigt hög puls, tror mitt hjärta går på högvarv samt hoppar och har sig. Har kontrollerat med pulsmätare och kunnat konstatera att pulsen är helt normal.

Detta var faktiskt ett par veckor sedan det inträffade, men just igår hade jag nog den mest obehagliga upplevelsen någonsin.

Gick och la mig någon timma efter jag brukar, kikade lite på Youtube för att sedan sova. Börjar då få vad jag tror är hög puls, därefter "skumma, obehags-känslor" runt hjärtat, eller bakom vänstra bröstet. Det är typ "kallt" och känns konstigt. Det gör absolut inte ont på något vis. Ligger och fokuserar på detta hur länge som helst och såklart tar sömnen en massa stryk.

Vaknar upp idag och har fortfarande lite av de skumma känslorna kvar. Känns alltså "konstigt" runt hjärtat/bakom bröstet. Typ kallt, som en vind.

Någon som känner igen sig? Kanske ska ta och ringa sjukvårdsupplysningen så man inte sitter på en infarkt eller dylikt? Är inte gammal alls, runt 30.
Citera
2020-05-13, 13:04
  #2
Medlem
Låter som palpitation. Sådana har jag i omgångar. Jag är hjärtutredd, så det är inget farligt för min del. Värt att kolla upp, givetvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback