Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 6
  • 7
2022-04-08, 22:15
  #73
Medlem
Vad är det som gör att att man vågar göra detta? Är man inte bekymrad över att man lika gärna kan få för sig att hoppa ut från balkongen eller kapa av sig kuken för man trodde det var en främmande kroppsdel?
Citera
2022-04-09, 00:26
  #74
Medlem
Manissas avatar
Detta låter riktigt sjukt jag tycker alla hallucinogena rapporter är så flummiga, men jag tror det är min okunskap då jag aldrig prövat.

5/5 stjärnor för viljan att nå nya höjder med god planering.
Citera
2022-04-09, 11:47
  #75
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Förstår inte hur du lyckades att inte spy när du fått i dig sånna mängder intravenöst?
Jag har tagit 4-aco-dmt iv runt 20ggr. Alla gånger utom en så har jag tagit ~5mg iv och det har gått jätte bra. Men den gången jag tog mer så hade jag löst upp ~100mg och innan jag ens fått i mig hälften så började jag kaskadspy i säkert 10/15 min. Har aldrig trippat så hårt förutom en gång när en påse var felmärkt. Stod 4fma på påsen så vägde upp 125mg. Löste upp det och hinner knappt få i mig hälften innan jag märker att något är väldigt fel! Hela världen viks in i sig själv och allt förvandlas till fraktaler och dylikt. Tydligen hade jag fått 2c-e istället 😳
Tur att det inte var en fenta analog eller liknande. Då hade det varit hejdå.

Vad gäller rc-droger testar jag det alltid i näsan först, gör det du med bara ett tips!

Den enda psykadelika jag spytt på är meskalin & dess delivat. Har såklart mått mycket dåligt av olika andra psykadeliska substanser men aldrig spytt tack och lov. Spy när man är egodöd kan ju innebära död på riktigt om man kvävs. Så ha en sitter känns ju rätt tryggt.
Citera
2022-04-09, 11:51
  #76
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det som gör att att man vågar göra detta? Är man inte bekymrad över att man lika gärna kan få för sig att hoppa ut från balkongen eller kapa av sig kuken för man trodde det var en främmande kroppsdel?

Fåfäng eller dumdristig, bestäm själv.

Eftersom jag tycker jag är rätt erfaren & vet att jag med största sannolikhet inte kommer få för mig att göra det så var jag inte speciellt bekymrad, jag vet att när jag är egoupplöst kommer jag inte förflytta mig över huvud taget & har man också en sitter med sig så är risken obefintlig till något sådant.
Citera
2022-07-30, 22:56
  #77
Medlem
mussehahas avatar
Igenkänningen är total i vissa delar. Lyckligtvis är jag inte lika tolerant som dig ts och har aldrig behövt trycka i min sånna mängder för att uppleva singulariteten.

Grym läsning. Vilket fantastiskt ordförråd du besitter! 5/5
Citera
2022-08-06, 19:52
  #78
Medlem
Anon19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Att en hjärna med syrebrist hallucinerar betyder på intet sätt att endast syrebrist skapar hallucinationer. Du drar slutsatserna helt snett.
Pröva svamp, kanske rättar upp detta.
Om såna upplevelser är på riktigt så kan man undra varför de inte tycks ha bidragit till någon vettig uppfinning som gynnar mänskligheten. Sen var det vetenskapsmän som upptäckte gravitation, svarta hål, galaxer, mörk energi, osv, före svampätare som påstod sig ha svävat i rymden.

Såna upplevelser känns så verkliga eftersom resten av kroppen kopplas ur och hjärnan lägger istället extra energi på det som finns i huvudet medan den är fortfarande vaken.
Citera
2022-08-06, 20:27
  #79
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon19
Om såna upplevelser är på riktigt så kan man undra varför de inte tycks ha bidragit till någon vettig uppfinning som gynnar mänskligheten. Sen var det vetenskapsmän som upptäckte gravitation, svarta hål, galaxer, mörk energi, osv, före svampätare som påstod sig ha svävat i rymden.

Såna upplevelser känns så verkliga eftersom resten av kroppen kopplas ur och hjärnan lägger istället extra energi på det som finns i huvudet medan den är fortfarande vaken.
Inte helt säker på hur det du skriver är relaterat till mitt inlägg gällande syrebrist...?

Men för å svara på ditt; både Kary Mullis och Francis Crick har gjort stora framsteg inom DNA-vetenskapen med hjälp av LSD. Kary Mullis om PCR, och säger att han "highly doubt" att han skulle gjort det utan syra, och Francis Crick kom på att DNA nog har en dubbelhelix-struktur när han trippade på syra. Kvantfysikern Richard P. Feynman tog ketamin.
LSD var superpoppis i Sillicon Valley också, både Gates och Jobbs bland annat, den teknologi som idag påverkar oss enormt och vi är dagliga användare av.
Så säkert mängder av weedrökare.

Droger var inte så hypat förr. Heroin såldes som hostmedicin. Svampar i skog och mark fick man äta utan några dömande regler. "Psykadelisk" var inte ens ett ord förrän 1950-talet. Käkar du svamp, super dig till långtbortistan, röker weed, kväver dig, mediterar, tar opium, eller andra allsköns sätt att få hjärnan att tänka utanför etablerade banor, så är det svårt att sätta fingret på det och tillskriva det något mer än att det var en konstig upplevelse om det inte redan finns en etablerat språk att förklara det på, även om det påverkade dig jättemycket. Är det etablerade språket för att förklara sånt i tillägg änglar, demoner, och tomtar på loftet så håller nog de flesta käften om sådana upplevelser.
Vem fan vet om Newton tog sig till psykedeliska stadier då och då.
Citera
2022-08-07, 05:26
  #80
Medlem
Anon19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Inte helt säker på hur det du skriver är relaterat till mitt inlägg gällande syrebrist...?

Men för å svara på ditt; både Kary Mullis och Francis Crick har gjort stora framsteg inom DNA-vetenskapen med hjälp av LSD. Kary Mullis om PCR, och säger att han "highly doubt" att han skulle gjort det utan syra, och Francis Crick kom på att DNA nog har en dubbelhelix-struktur när han trippade på syra. Kvantfysikern Richard P. Feynman tog ketamin.
LSD var superpoppis i Sillicon Valley också, både Gates och Jobbs bland annat, den teknologi som idag påverkar oss enormt och vi är dagliga användare av.
Så säkert mängder av weedrökare.

Droger var inte så hypat förr. Heroin såldes som hostmedicin. Svampar i skog och mark fick man äta utan några dömande regler. "Psykadelisk" var inte ens ett ord förrän 1950-talet. Käkar du svamp, super dig till långtbortistan, röker weed, kväver dig, mediterar, tar opium, eller andra allsköns sätt att få hjärnan att tänka utanför etablerade banor, så är det svårt att sätta fingret på det och tillskriva det något mer än att det var en konstig upplevelse om det inte redan finns en etablerat språk att förklara det på, även om det påverkade dig jättemycket. Är det etablerade språket för att förklara sånt i tillägg änglar, demoner, och tomtar på loftet så håller nog de flesta käften om sådana upplevelser.
Vem fan vet om Newton tog sig till psykedeliska stadier då och då.
Visst man blir mer kreativ och intelligent med såna droger. De ökar aktiviteten i hjärnan. Det är dock osannolikt att "utomkroppsliga" upplevelser som TS hade är verkliga. Hippies kunde inte berätta vad som fanns i universum eller hur det såg ut innan man upptäckte det med hjälp av fysiska metoder.
Citera
2022-08-07, 06:02
  #81
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon19
Visst man blir mer kreativ och intelligent med såna droger. De ökar aktiviteten i hjärnan. Det är dock osannolikt att "utomkroppsliga" upplevelser som TS hade är verkliga.
Verkliga nej, beror på definitionen av verklig, nu är det 2 år sedan jag läste rapporten, och orkar inte läsa den nu, så vet inte hur det presenteras där i.
Men en fullseendes värld är inte mer verklig än en färgblinds bara för att de har olika perspektiv.
En människas värld är inte mindre verklig än en mantisräka för att den kan se en jävla massa fler våglängder.

Citat:
Ursprungligen postat av Anon19
Hippies kunde inte berätta vad som fanns i universum eller hur det såg ut innan man upptäckte det med hjälp av fysiska metoder.
De flesta sådana upptäckter kommer just först som en tanke och idé, sedan tung mattematik eller fysiska metoder för att bevisa att tesen stämmer.
Tyvärr blir nog ingen bättre på matte av att ta syra, DPT, eller svamp. Men är du redan bra på matte eller "fysiska metoder" så kan de hjälpa enormt bra att snurra samman dina tankar och printa ut en idé du kan applicera din matte på.
Citera
2022-08-07, 14:39
  #82
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon19
Om såna upplevelser är på riktigt så kan man undra varför de inte tycks ha bidragit till någon vettig uppfinning som gynnar mänskligheten. Sen var det vetenskapsmän som upptäckte gravitation, svarta hål, galaxer, mörk energi, osv, före svampätare som påstod sig ha svävat i rymden.

Såna upplevelser känns så verkliga eftersom resten av kroppen kopplas ur och hjärnan lägger istället extra energi på det som finns i huvudet medan den är fortfarande vaken.

Har du trippat själv någon gång? Googla Stone ape teori så blir genast allt satt i ett annat perspektiv.
Citera
2022-08-22, 18:42
  #83
Medlem
Går det fortfarande att komma över 4-Aco-DMT? Lätt en av de bättre f.d. legala psykedeliska substanserna jag testat. Förvillande likt svamptripp av förklarliga skäl, men hade ändå nåt säreget.
Citera
2022-08-23, 10:46
  #84
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Går det fortfarande att komma över 4-Aco-DMT? Lätt en av de bättre f.d. legala psykedeliska substanserna jag testat. Förvillande likt svamptripp av förklarliga skäl, men hade ändå nåt säreget.

Ja alltså allt går men den är numera klassad som narkotika så knappast så lätt som det var när det begav sig -good jävla times alltså!! Även DPT var ju fritt back then.

Vet många som i ett blindtest inte kan säga om dom fått svamp eller 4-aco i sig. Så det är väldigt lika, väldigt.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback