Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-09, 23:25
  #1
Medlem
Ett MLM träd ser ut typ såhär: https://miro.medium.com/max/1400/0*zffDyPzu5oKhBWmu.png

Men eftersom jag aldrig sysslat med det (och kommer inte göra) vet jag inte hur det fungerar men är ändå nyfiken på hur dess struktur fungerar. OBS. detta är ingen diskussion om MLM vi diskuterar bara trädet!

Säger att jag (A) värvar B och C. Så långt är jag med.
Men om jag sedan kan värva en till då måste jag placera den i D, E, F, G eller H, dvs rad 3. Spelar det någon roll var den placeras här?
Säger jag placera den i D, kommer då B även få ta del av det D tjänar?
Spelar det någon roll om det placerar i innersta eller yttersta benet för D? Dvs längs kanten eller in mot trädets mitt?
Jag jag placerar en på vänster sida under D. Kommer han då få den platsen fylld i hans träd, dvs han har bara en plats ledig till höger?

Som sagt igen är jag intresserad av hur trädet fungerar, inget annat.
Citera
2020-05-09, 23:44
  #2
Medlem
Du är A, b och c är de två du rekryterar, resten kan du skita i.


B och c blir ju till A om du ser det ur deras perspektiv, och du är ju någon annans b eller c (nån rekryterade ju dig....

Osv.

Det är så det blir multi level marketing.

Men visst är det max att ha 3levwls så ska du ju ”hjälpa till att fylla alla positionerna i bilden du skickade. Det är ju ett ”knep” för att få rekryteringen att fortgå (men oxo problemet
Citera
2020-05-09, 23:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du är A, b och c är de två du rekryterar, resten kan du skita i.


B och c blir ju till A om du ser det ur deras perspektiv, och du är ju någon annans b eller c (nån rekryterade ju dig....

Osv.

Det är så det blir multi level marketing.

Men visst är det max att ha 3levwls så ska du ju ”hjälpa till att fylla alla positionerna i bilden du skickade. Det är ju ett ”knep” för att få rekryteringen att fortgå (men oxo problemet

Säger att jag placerar en på B. Nur är B och C upptagna.

Om någon hör av sig att de vill vara med i mitt träd så placerar jag dem under D.

Eftersom min B kommer vara A i sitt träd blir då min D ett B i hans träd? Dvs jag hjälper han med att rekrytera?

Spelar det någon roll om jag hade placerat sista personen på plats D eller E?

Sen förstår jag inte heller. Säg att jag fyller alla tre på min vänster sida. Kommer då dem som är på rad 1 och 2 under mig även dra nytt av det den på rad 3 tjänar? Man pratar ju om sett det är den som är över i pyramiden som tjänar mest. Får de en lägre procent än mig som är överst i det trädet?
__________________
Senast redigerad av help 2020-05-10 kl. 00:01.
Citera
2020-05-10, 02:02
  #4
Avstängd
På den tiden man använde papperspost kunde de som startade kedjan få lite pengar, nu tror jag väldigt få går på kedjebrevsiden. Men vad vet jag.
Citera
2020-05-10, 08:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Säger att jag placerar en på B. Nur är B och C upptagna.

Om någon hör av sig att de vill vara med i mitt träd så placerar jag dem under D.

Eftersom min B kommer vara A i sitt träd blir då min D ett B i hans träd? Dvs jag hjälper han med att rekrytera?

Spelar det någon roll om jag hade placerat sista personen på plats D eller E?

Sen förstår jag inte heller. Säg att jag fyller alla tre på min vänster sida. Kommer då dem som är på rad 1 och 2 under mig även dra nytt av det den på rad 3 tjänar? Man pratar ju om sett det är den som är över i pyramiden som tjänar mest. Får de en lägre procent än mig som är överst i det trädet?

Det skiljer sig åt mellan företagen (Det är här det är sjukt snårigt att läsa deras villkor...)

Vissa tillåter ersättning i endast 3 led...
Vissa företag tillåter inte dig att placera , utan gör det åt dig....

DU
A - B (Direkt under dig - deras värvningar och försäljning ger dig 10% )
A1 A2 + B1 - B2 (Under A & B - deras värvningar och försäljning ger dig 5% , men ger A & B 10%)
A1A A1B + A2A A2B + B1A B1B + B2A B2B (Under A1 , A2 , B1 , B2 - deras försäljning ger dig 3% , Men ger A & B 5% och ger A1 o.s.v. 10%)

A1A kan sedan fortsätta bygga "trädet" men det hjälper inte dig ett skit - det är därför som du raggar upp flera och bygger således FLERA träd så att du får MASSA bonus......

Exempel - där du raggar upp 6 klappmongon
Du Du Du
A-B C-D E-F
Och sedan byggs träden upp som tidigare exempel.
Så om du har tur har du 6 klappmongon du tjänar 10% på..
Du har ytterligare 12 klappmongon du tjänar 5% på...
Du har dessutom 24 klappmongon du tjänar 3% på...

Varför går inte MLM? Två huvudorsaker

1) Eftersom antalet klappmongon som behövs för att trädet ska växa - ökar exponellt så tar världens befolkning slut extremt fort!
Sista exemplet - behöver 42 klappmongon
Om MLM företaget har 100 försäljare som ingen har en enda under sig , så behövs det 4200 ytterligare klappmongon för att dessa 100 skall kunna bygga sitt träd.

2) Eftersom BONUS ersättningen på lägsta nivån blir så sjukt hög (Mitt exempel 18%) så blir kostnaderna för produkterna som skall säljas på tok för hög för att kunna konkurrera med "den vanliga marknaden"
Citera
2020-08-18, 14:18
  #6
Medlem
Det ser ut som det du visade. Om du är A och har rekryterat personer på B och C, så kan du fortsätta att fylla på i D, E, F osv. I de positionerna kan även andra fylla på, antingen de över dig eller A och B som du själv värvat. Jag jobbar själv inom MLM så hör av dig ifall du undrar något mer
Citera
2020-08-18, 17:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VIktor94
Det ser ut som det du visade. Om du är A och har rekryterat personer på B och C, så kan du fortsätta att fylla på i D, E, F osv. I de positionerna kan även andra fylla på, antingen de över dig eller A och B som du själv värvat. Jag jobbar själv inom MLM så hör av dig ifall du undrar något mer

Vilken mlm om man får fråga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback