Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-09, 02:57
  #1
Medlem
I en gammal FAQ här kan jag läsa:
Q: Kan jag radera mina inlägg?
A: Du kan inte radera dina inlägg.

Varför?
Flashback vill värna om integritet, men man får inte radera inlägg? Detta är helt motsägelsefullt.
Vi har många nya lagar i dag 2020 som inte fanns när den initiala frågan skrevs. Nya lagar där har vi rätt till vår information och rätten att ta bort den. Är flashback (som skulle värna integritet) den plattform som plötsligt vägrar den möjligheten och gömmer sig bakom lagar i annat land?

Det är dags att vakna upp. Ge användaren makt över sitt content, annars blir ni bara som de ni försökte skydda oss ifrån.
Citera
2020-05-09, 03:15
  #2
Avstängd
KukKuksKlans avatar
Jag tycker det är bra att inlägg/användare inte går att radera.

Det får flashback att kramas lite med verkligheten, det du gör skriver .... kommer alltid finnas där.
Citera
2020-05-09, 03:21
  #3
Medlem
Flashback finns garanterat ändå indexerat i flertalet databaser, det som hamnar på internet stannar för evigt.
Citera
2020-05-09, 03:23
  #4
Medlem
FejkEmrans avatar
Ja allt vi skriver ligger kvar. Lev med det din person gör. Eller bli bättre. Jag tänker kasta kontot imorgon. Spyr på mig själv.
Citera
2020-05-09, 03:33
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mster
Flashback vill värna om integritet, men man får inte radera inlägg? Detta är helt motsägelsefullt.
Det är dags att vakna upp.
.
Integriteten är 100% om du inte väljer att själv avslöja din identitet.
Ingen motsats där.
Dags att vakna upp!
Eller gå och lägga sig?
Citera
2020-05-09, 03:48
  #6
Medlem
taamids avatar
Jag kan väl ge dig en liten poäng, som i att undantag kunde beviljas.

Då menar jag något i stil med att någon som postat tusentals inlägg från ett 13 år gammalt konto, 2011 svarade att deras kanin heter Palsternackspannkaka eller något likvärdigt unikt självoutande och ingen citerat detta inlägg och det inte förstör diskussionen att ta bort det, och att användaren postat mängder med "känsliga" inlägg i andra ämnen.

Problemet här blir väl det godtyckliga. Istället för den solklara regel du citerade, så ska admin och moderatorer lägga tid på att rösta om, och bedöma huruvida "någons liv förstörs". Ett ansvar de aktivt överlämnat till varje användare att ansvara för själv.

Plus, det kommer kanske gynna de som begått de grövsta klavertrampen, inte de som "bara" uttryckt diffus mild homofobi och nu har en homosexuell svåger och i grunden har ett mindre smutsigt förflutet.

Att radera femtio inlägg man inte längre står för, till exempel för att man bytt politisk uppfattning - nä nä nä. Överge ditt gamla konto istället, eller ännu bättre; visa din utveckling genom årens lopp genom att fortsätta berätta vad du tycker.

Många trådar blir bara begripliga om hela diskussionen står kvar intakt.

Men 1-2 självoutande 1.06-inlägg som aldrig citerats i en tråd ingen postat i på flera år... Det vore kanske en fin gest? Idk.
Citera
2020-05-09, 04:45
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mster
I en gammal FAQ här kan jag läsa:
Q: Kan jag radera mina inlägg?
A: Du kan inte radera dina inlägg.

Varför?
Flashback vill värna om integritet, men man får inte radera inlägg? Detta är helt motsägelsefullt.
Vi har många nya lagar i dag 2020 som inte fanns när den initiala frågan skrevs. Nya lagar där har vi rätt till vår information och rätten att ta bort den. Är flashback (som skulle värna integritet) den plattform som plötsligt vägrar den möjligheten och gömmer sig bakom lagar i annat land?

Det är dags att vakna upp. Ge användaren makt över sitt content, annars blir ni bara som de ni försökte skydda oss ifrån.

Du verkar inte förstå hur GDPR fungerar här alls. Läs vad som framkommer här:

(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?
Citera
2020-05-09, 08:47
  #8
Medlem
Mr.Swedens avatar
Att flashback inte är en svensk tjänst och placerad utanför EU är ju förklaringen till att vi kan prata fritt ur hjärtat. Svensk lagar och ängslig pk-kultur gäller inte här. I och med det gäller inte heller den EU lagen om att man har rätt att radera gamla inlägg.
Citera
2020-05-09, 09:14
  #9
Medlem
Amazon-mannens avatar
Eller så får du stå för vad du sagt och inte vända kappan efter vinden , vilket är känslan jag får här av TS.
Citera
2020-05-09, 09:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du verkar inte förstå hur GDPR fungerar här alls. Läs vad som framkommer här:

(FB) Hur kommer GDPR påverka Flashback?
Men för helvete...

Är det inte bättre att du lägger ner 2 jävla minuter och bemödar dig att förklara varför någon har fel om du ska rätta någon?

Istället för att hundratals läsare ska spendera en timma på att läsa igenom 400 inlägg var för sig, och försöka gissa att hej vilt på vad fan det är du syftar på?

Jag tänker då fan inte bemöda mig att göra det när du inte bemödar dig att lägga ner ens 2 minuter.

Du presenterar inga argument, så du har fel.
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-05-09 kl. 09:55.
Citera
2020-05-09, 10:42
  #11
Medlem
kalkryggars avatar
För att ge ett lite mer riktigt svar på frågan:

Om användare tillåts ta bort inlägg så kan det göra trådar mer eller mindre oläsliga. Om alla användare då skall in och ta bort inlägg här å där så kanske väldigt många viktiga/intressanta trådar helt måste tas bort.

Det måste du väl ändå förstå att det inte håller?
Citera
2020-05-09, 10:48
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
För att ge ett lite mer riktigt svar på frågan:

Om användare tillåts ta bort inlägg så kan det göra trådar mer eller mindre oläsliga. Om alla användare då skall in och ta bort inlägg här å där så kanske väldigt många viktiga/intressanta trådar helt måste tas bort.

Det måste du väl ändå förstå att det inte håller?
Jepp. Jag har själv debatterat på andra forum där man har kunnat radera sina inlägg. Det blir snabbt helt obegripliga trådar. Där folk raderar sina inlägg så fort någon annan lyckas motbevisa deras påståenden & kvar blir bara fragment av vad som sagts.

En riktig man står för sitt ord.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback