Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-07, 17:17
  #1
Medlem
Hej!

Skriver åt min sambo.
Utbildad förskollärare. Fick ett jobb där hon får 31, tills hon fått sin legitimation får hon 29, men kommer få retroaktivt utbetalt de månaderna hon jobbat utan, när hon får sin legitimation. När hon får det, kommer ett nytt kontrakt skrivas.

Om cirka 1-2 månader kommer hon få sin legitimation (Jävligt långa adminstrativa väntetider). Hon var med och startade en ny förskolan, där det inte varit helt perfekt från början. Saker så som att det varit brist på personal (som inte var beroende pga corona) och att utemiljön inte varit klar när den blev lovad, så de har knappt kunnat gå ut med barnen.


Jag försöker pusha henne till att begära 32 samtidigt som hon ska meddela rektorn att hon fått sin legitimation. Hon tycker det är pinsamt och tror hon aldrig kommer få en krona mer.


Vad tycker ni Flashback? Är det tabu att begära högre lön vid omskrivning?
Citera
2020-05-07, 18:16
  #2
Medlem
Ja självklart ska hon ta denna möjlighet att försöka få högre lön. Man får inte mer än vad man ber om här i livet. Hon har absolut inget att förlora, i värsta fall får hon ett blankt nej.
Citera
2020-05-08, 07:57
  #3
Medlem
31 000 med akademisk utbildning?
Fan en industriarbetare får 30 utan utbildning.

Dra till med 35 annars byter hon dagis.
Citera
2020-05-10, 13:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
31 000 med akademisk utbildning?
Fan en industriarbetare får 30 utan utbildning.

Dra till med 35 annars byter hon dagis.

Inte riktigt så världen funkar lille pojk. Dessutom kallas det för förskola och inte dagis.
Citera
2020-05-10, 20:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Inte riktigt så världen funkar lille pojk. Dessutom kallas det för förskola och inte dagis.

Vadan denna förolämpning? Du vet ingenting om min ålder eller kön.
Vad är syftet med att försöka trycka ner andra som inte delar din uppfattning om hur världen fungerar?

Självklart skall man ta i så man skäms vid en löneförhandling.
Vad är vitsen med att inte komma med ett motbud när man får ett löneFÖRSLAG?
Citera
2020-05-14, 18:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vadan denna förolämpning? Du vet ingenting om min ålder eller kön.
Vad är syftet med att försöka trycka ner andra som inte delar din uppfattning om hur världen fungerar?

Självklart skall man ta i så man skäms vid en löneförhandling.
Vad är vitsen med att inte komma med ett motbud när man får ett löneFÖRSLAG?
Du har rätt. Dålig dag och ber om ursäkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback