Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-21, 15:07
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Nej, Gud är mitt vittne att det jag skrivit är sanning. Att du tror att det handlar om annat får stå för dig och ditt uppblåsta ego.
Jesus Kristus gav sitt liv, och det är stor hädelse att påstå att Han tog sitt liv.
Du och LadySweden är inte i sanningen. Ni svamlar något otroligt osammanhängande.
Så, nu avslutar jag diskussionerna med er båda.
Du kan tro det, men det betyder inte att du har rätt. Du har blivit motbevisad.

Tror du verkligen att en antikrist skulle säga att han har gjort en mängd saker i Herrens namn? Det är som att jag skulle säga att jag håller med Dhimmi Åkesson till 100% när vi har en annan mening om det mesta.

Då gick lärjungarna fram till honom och frågade: »Vet du att fariseerna tog anstöt av vad du sade?« Han svarade: »Varje växt som inte är planterad av min himmelske Fader skall ryckas upp med roten. Bry er inte om dem: de är blinda ledare för blinda. Och om en blind leder en blind faller båda i gropen.« Matt 15:12-14

Jag hävdar inte att han tog sitt liv, men det hade varit självmord om Fadern inte gett honom rätten att ge sitt liv. Du förstår inte juridiken bakom det hela.
__________________
Senast redigerad av DindooNuffin 2020-05-21 kl. 15:23.
Citera
2020-05-21, 15:08
  #194
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det var inte pudelns kärna. Poängen var att Herrens ande åsyftas, inte mannens. Vi ska utesluta syndare så att Herrens ande förblir fläckfri, för vi är en ande med Herren. Vi är borg!
Ja

Jag har själv svårt för det, men jag antar att jag ska vara på det viset som kvinna. Min man är tack Gud stenhård på det viset.
Citera
2020-05-21, 15:30
  #195
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Nej, Gud är mitt vittne att det jag skrivit är sanning. Att du tror att det handlar om annat får stå för dig och ditt uppblåsta ego.
Jesus Kristus gav sitt liv, och det är stor hädelse att påstå att Han tog sitt liv.
Du och LadySweden är inte i sanningen. Ni svamlar något otroligt osammanhängande.
Så, nu avslutar jag diskussionerna med er båda.
Du tog just Gud till vittne på att Jesus piskar dig.

I all välmening:
Lugna dig med dina eder!
Citera
2020-05-22, 17:13
  #196
Medlem
SlussenSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du tog just Gud till vittne på att Jesus piskar dig.

I all välmening:
Lugna dig med dina eder!
Du låter förvirrad, LadySweden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback