Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-04, 08:18
  #1
Medlem
Tjenare,
Sista tiden har jag haft en riktigt irriterande klåda, kliar både på dagtid och nattetid, riktigt irriterande. Sista veckorna har jag varit mycket i trädgården och solat, och fick en del små bett runt benen som sedan blev små skorpor? Någon aning? Betten var väldigt små och extremt röda, små prickar. Ser inget på stället där det kliar heller.
Citera
2020-05-04, 08:29
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readycelik
Tjenare,
Sista tiden har jag haft en riktigt irriterande klåda, kliar både på dagtid och nattetid, riktigt irriterande. Sista veckorna har jag varit mycket i trädgården och solat, och fick en del små bett runt benen som sedan blev små skorpor? Någon aning? Betten var väldigt små och extremt röda, små prickar. Ser inget på stället där det kliar heller.

Låter som insektsbett av något slag. Liknande sådana jag brukar få av knott när jag haft otur.
Citera
2020-05-04, 09:51
  #3
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det är loppbett, fågelloppor.
Citera
2020-05-04, 09:59
  #4
Medlem
Skabb kanske?
Citera
2020-05-04, 10:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readycelik
Tjenare,
Sista tiden har jag haft en riktigt irriterande klåda, kliar både på dagtid och nattetid, riktigt irriterande. Sista veckorna har jag varit mycket i trädgården och solat, och fick en del små bett runt benen som sedan blev små skorpor? Någon aning? Betten var väldigt små och extremt röda, små prickar. Ser inget på stället där det kliar heller.
Du behöver inte oroa dig, det är bara du som är överkänslig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback