• 1
  • 2
2020-05-03, 15:58
Medlem
GoatPunks avatar
Filthy christians har en bild på en skjuten Olof Palme som omslag till sin skiva mean
Citera
2020-05-03, 16:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Filthy christians har en bild på en skjuten Olof Palme som omslag till sin skiva mean

Men den är inte äkta så det är ointressant.
Citera
2020-05-03, 20:54
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somethingdeep
Min fråga till er är om ni vet ifall det finns fler bilder av detta slaget. Som kanske används till album, eller bara bilder som visar liknade händelser som inte är i scen satta. Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta eller om jag ens är på rätt ställe (vet inte ens om jag har rätt rubrik) men hoppas ni förstår vad jag menar.

Rage Against the Machine använder (på plattan med samma namn) en bild på Thích Quảng Đức, munken som tände eld på sig själv i protest mot den sydvietnamesiska regeringens behandling av buddister.

Metalbandet Brujerias rockar ett avhugget huvud (saxat från en mexikansk tidning) på sin platta Matando Güeros.

Burzums EP Aske föreställer resterna av en kyrka som Varg Vikenes ska ha bränt ned.

Sen finns det en del grindcoreband som har jäkligt ruggiga omslag också, men väljer att utesluta dessa då jag saknar källa för dess ”äkthet”.
Citera
2020-05-04, 07:47
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somethingdeep
Jo det är sant, sökte på "9/11 painting" och kom upp väldigt mycket men inget som hörde ihop med musik
Som jag skrev så känner jag inte till något äkta, den enda som är liknande är bilden av twin towers, som gjordes före attentatet och som skulle passa in i rubriken som då hette "ockulta" bilder inom musikvärlden - nu har titeln ändrats.
Citera
2020-05-07, 15:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Snorleifs hade på skivan Homopop en bild på en kille som skjutit sig själv i huvudet. Antar att det är en äkta bild, men är inte helt säker.
https://www.musixmatch.com/album/61238/20897848
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in