Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-01, 16:25
  #1
Medlem
Culpeppers avatar
Hej,

Det finns ju ett känt fenomen inom opiater att man står kvar på samma ekvivalenta dos men man byter runt opiaterna för att se om dem hjälper en bättre ett tag. T.ex några månader står du på Dolcontin, sen OxyContin, Hydromorfon, Buprenorfin, Fentanyl mm.

Är det samma med benso?

Jag har Xanor för dagen 2mg x 3 sen 20mg Stesolid till kvällen/natten för att kunna sova bättre.
Har tidigare haft Iktorivil men bytte tillbaka till Stesolid för tyckte det tog EVIGHETER innan den gav effekt.

Men fungerar det t.ex att jag byter från Stesolid till Lorazepam/Attivan ett tag?
Citera
2020-05-01, 17:24
  #2
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Om du inte trivs med stesoliden är det ju klart du ska byta till nästa. Men du skrev inget om varför du behöver byta.
Citera
2020-05-01, 18:46
  #3
Medlem
Culpeppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Om du inte trivs med stesoliden är det ju klart du ska byta till nästa. Men du skrev inget om varför du behöver byta.


Bytte från Iktorivil till Stesolid för att testa och tänkte mer om den funkar att testa till Lorazepam i samma ekvivalenta doseringer och den hjälper bättre en stund? Typ att m an blir van vid Stesolid byter till Attivan ett tag och sen kanske tillbaka till Iktorivil och så vidare.-

Bara undrar eftersom så kan man göra på opiater.
Citera
2020-05-01, 20:29
  #4
Medlem
hunt3rSs avatar
Teori kanske om man byter från ”vanlig benso” till typ etizolam eller nån sån bzd benzo men jag som sagt bara teori
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback