Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-29, 22:26
Medlem
Känner mig konstant trött och orkeslös, påtagliga svårigheter att koncentrera mig, har ingen aptit eller lust att äta, maten smakar inte, har sömnsvårigheter, känner ingen glädje i någonting alls, känner mig bortkopplad från verkligheten, tankarna strömmar konstant.

Vad lider jag av?
Citera
2020-04-29, 22:30
Medlem
LokaEllerRamlosas avatar
Sluta:
- Porrunka.
- Dagdrömma/fantisera.
- Lyssna på musik hela tiden
- Överstimulera dig själv med smartphones, TV, musik, TV-spel. Gör en sak i taget istället.
- Tänka för mycket och lev mer i nuet. Meditera och praktisera mindfullness istället.
Citera
2020-04-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Känner mig konstant trött och orkeslös, påtagliga svårigheter att koncentrera mig, har ingen aptit eller lust att äta, maten smakar inte, har sömnsvårigheter, känner ingen glädje i någonting alls, känner mig bortkopplad från verkligheten, tankarna strömmar konstant.

Vad lider jag av?
Omöjligt att svara på. Vad är din historia, hur ser en dag i ditt liv ut t ex? Nåt bruk eller missbruk? Du kanske vill göra något meningsfullt men orkar inte? Ett steg kan vara att cykla 30-60 min om dagen?
Du får frisk luft, ser nya vyer och ibland kul saker att se på vägen. Häromdagen såg jag ett nedsågat träd, där längs avsågningen som ser ut som ett runt huvud hade någon ritat en arg smiley.

Tror jag såg gärningskvinnan för hon såg så glad ut ett par meter innan när jag passerade.
Citera
2020-04-30, 00:12
Medlem
Feministernas avatar
Citat:

Vad lider jag av?

Det finns massvis med näringsbrister som ger upphov till dina symptomer. Om jag skulle försöka mig på att nämna några i fallande ordning.

1. Zink { immunförsvaret, smaksinnet }
2. Järn { bättre syreomsättning }
3. Proteinbrist .. alternativt att NPU, bv värde är dåligt
4. Jod { påverkar tyroidfunktionen dvs ämnesomsättningen}
5. Vitamin D { prohormon, viktig för fungerande immunförsvar }

Dessa näringsämnen är det vanligt att vi har brist av { hela befolkningen. }

Jag vet inte hur pass intresserad du är av nutrion. Men en känd Yogi {Sivananda Saraswati} 🧡 sa en gång att det är omöjligt att nå högre andlig framgång med en dålig livsstil { dvs missköta kroppen}.

Men viktigaste av allt är att du ger dig själv mycket kärlek 💚

Hoppas du kryar på dig.🧘‍♀️🧘‍♂️
/ feministerna
Citera
2020-04-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det finns massvis med näringsbrister som ger upphov till dina symptomer. Om jag skulle försöka mig på att nämna några i fallande ordning.

1. Zink { immunförsvaret, smaksinnet }
2. Järn { bättre syreomsättning }
3. Proteinbrist .. alternativt att NPU, bv värde är dåligt
4. Jod { påverkar tyroidfunktionen dvs ämnesomsättningen}
5. Vitamin D { prohormon, viktig för fungerande immunförsvar }

Dessa näringsämnen är det vanligt att vi har brist av { hela befolkningen. }

Jag vet inte hur pass intresserad du är av nutrion. Men en känd Yogi {Sivananda Saraswati} 🧡 sa en gång att det är omöjligt att nå högre andlig framgång med en dålig livsstil { dvs missköta kroppen}.

Men viktigaste av allt är att du ger dig själv mycket kärlek 💚

Hoppas du kryar på dig.🧘‍♀️🧘‍♂️
/ feministerna

Jag är fysiskt vältränad och har gjort blodprover där man konstaterat att jag inte har några näringsbrister. Känns som att jag har någon form av hjärndimma, otroligt obehagligt.
Kan påpeka att jag levt under extrem press och stress under lång tid.

Tacksam för ditt svar 😊
Citera
2020-04-30, 00:47
Medlem
Kangasniemis avatar
Citat:
Jag är fysiskt vältränad och har gjort blodprover där man konstaterat att jag inte har några näringsbrister. Känns som att jag har någon form av hjärndimma, otroligt obehagligt.

Tacksam för ditt svar 😊

Nå vad är det för stress och press du lever under då?
Citera
2020-04-30, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kangasniemi
Nå vad är det för stress och press du lever under då?

Studier, relationer, boendesituation främst
Citera
2020-04-30, 03:14
Medlem
Låter som depression. träffa en läkare.
Citera
2020-04-30, 03:54
Medlem
Kortare eller längre period? Brukar få sådär när man roat sig med lite för många mil i solen på för lite mat, vätska och sömn. Blir i princip omöjligt att läsa en bok(man får åtminstonde läsa om sidorna många gånger) eller liknande avkoppling innan vila. Har du inte (över)ansträngt dig något och annars skött allting gissar jag depression.
Citera
2020-04-30, 09:45
Medlem
Citat:

Tacksam för ditt svar 😊

Utmattningsdepression.
Har själv levt under extrem stress/press under större delen av mitt liv så jag vet hur det är.

Jag kan starkt rekommendera Adaptogener. Det är läkeväxter som hjälper kroppen att minska de negativa effekterna av stress.
Ashwagandha, Bacopa och Rosenrot är dom bästa/starkaste enligt mig(för den mentala delen). Dock så ska du köra på pulveriserade växtdelar och INTE extrakt, kapslar eller nått annat, det är bara skräp och kostar mer.
Läs på om dessa, finns mycket på reddit tex eller examine.com aja du hittar om du vill.

Mvh

/ozon i o så hära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in