Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-04-30, 18:10
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
HUR hotar han? Brev, sms, Facebook?

Sms via kontantkorttelefon
Meddelanden på Flashback. Fått ta upp detta gamla konto för att kunna skriva om mina misstankar och min oro.
På min gamla facebook via nya anonyma konton. Bytt facebook 2 gånger senaste åren.
Dem på instagram via olika konton.

Dokumenterar hoten till min familj som har kopior sen raderar jag för att slippa läsa om det så den mesta informationen har min pappa.
Citera
2020-04-30, 18:14
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
HUR VET DU DÅ VEM DET KOMMER IFRÅN?

För att det är samma mönster på hoten.

”Du vet vem du är. Glöm inte att jag är där ute, din tid kommer...”

Aldrig haft några efterhängsna killar efter mig när jag dejtade runt. Min examen Tjatade på mig om att han skulle ta i tur med det hela medan min nuvarande anser att jag skulle gå till polisen tidigare vilket jag har gjort!
Citera
2020-04-30, 18:15
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Typisk tramstråd med en TS svältfödd på uppmärksamhet, gissar på att sanningshalten ligger på 4-5% i TS berättelse. Borde papperskorgas.

Fått många bra råd och har faktiskt vågat polisanmäla. Så nej upplever inte det som. Trams. Tagit ca en dag att bestämma mig men jag har gjort det.
Citera
2020-04-30, 19:25
  #64
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
För att det är samma mönster på hoten.

”Du vet vem du är. Glöm inte att jag är där ute, din tid kommer...”

Aldrig haft några efterhängsna killar efter mig när jag dejtade runt. Min examen Tjatade på mig om att han skulle ta i tur med det hela medan min nuvarande anser att jag skulle gå till polisen tidigare vilket jag har gjort!
"Du vet vem du är"? Det måste verkligen vara en riktig high IQ big brain som skrivit detta. Det hade åtminstone varit mer logiskt om det stod "Du vet vem jag är".

Men stalkers ska hållas kort.

Ordna en fälla åt stalkern ihop med minst 3 vänner. Gräv en grop i er häck som omringar huset, där stalkis brukar smyga, och fyll det med er avföring och vatten, täck med torra löv. När stalkern ligger där nedbajsad så springer ni fram, en kör en kranbil med klassisk krok, kroken fiskar upp stalkern via skärp runt midjan eller bälteshyska, som då dinglar ovan marken. Ni ignorerar alla rop på nöd från stalkerslynan och tar istället fram varsin mattpiska och slår på stalkern som om han vore en piñata.

Alla dina vänner och du säger "Du luktar bajs, så nu ska stalkern bada!" varpå kranföraren kör bort till en liten damm/ett hål som grävts upp i trädgården och fyllts till brädden med isbitar. Ni släpper ner stalkern, tar varsin vattenslang och sprutar på stalkern. - "Nu är stalkern ren! Och då får stalkern syn på bilbatteriet som står lite avsides närmare huset...

Sen får ni hitta på resten själva.
Citera
2020-04-30, 19:39
  #65
Medlem
INGENTING är anonymt på internet. Polisen kan spåra det också. Anmäl allt. Hela tiden. Sluta inte. Behöver du så flytta tillfälligt och skaffa skyddat nr. informera alla i din närhet om situationen. Men kontakta polis. För det är ingen lek.
Citera
2020-05-01, 09:48
  #66
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Jag ska inte behöva ta bort ett verktyg som både är för sociala kontakter och information för att mitt ex är sjuk i huvudet.
Nä, för det andra du testat verkar ju ha funkat jävligt bra. Men om Fejsbok är livet för dig, till och med viktigare än din familjs väl och ve, så kör på. Du kommer nog bli olycklig i längden.

Du tror inte att ditt ex:s hotelser är på allvar, för du verkar inte vilja ha tips och hjälp alls.
Citera
2020-05-01, 19:11
  #67
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Fått många bra råd och har faktiskt vågat polisanmäla. Så nej upplever inte det som. Trams. Tagit ca en dag att bestämma mig men jag har gjort det.
Bra! Hoppas du slipper vidret nu! Såna as borde avlivas direkt. Hade du varit min dotter hade killen bara "försvunnit"
Citera
2020-05-02, 16:46
  #68
Medlem
Varför ska offret lida, tvingas flytta etc? Du har en sambo, han har säkert några polare som inte henifierats totalt. Är ju bara för dem att knacka på hos herr stalker och lugnt och fint meddela att han har skickat sitt sista meddelande till dig, annars kommer ett par obehagliga herrar från Östeuropa knacka på nästa gång...
Citera
2020-05-03, 14:37
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Jag är orolig för min föstman och mina hundar. Jag är orolig för att mitt ex en vacker dag kommer fullfölja sina hot och faktiskt mörda mig. Är rädd i den nivån att jag funderar på att lämna min nuvarande sambo för att jag är rädd för att utsätta honom för fara. Min sambo får alltid gå ut med hundarna när det är mörkt, jag vågar inte ha persiennerna uppe om jag är själv hemma och det är alltid låst.

Väldigt mkt ologiskt i dina resonemang (förutom allt blaj om att du blockat alla kontakter på sociala medier men att han ändå fortsätter kontakta dig där..), man undrar ju lite hur du tänker när du säger att du är rädd om sambon men att du ändå skickar ut honom med hundarna när det är mörkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Blir svårt i dessa tider när man har fast jobb och bostad här. Vill inte lämna bort mina hundar heller, vet inte hur jag ska kunna flytta med dem. Har försökt prata med min sambo men han vill inte. Han tror det blir bättre när vi gifter oss. Redan sumpat ett äktenskap och gjort abort med min exman pga av alla hot. Vågar inte leva och jag tror knappast utomlands skulle göra det lättare.

Ja, du skulle faktiskt vara den första i världshistorien som flyttar med hundar.
Sedan är det ju självklart att din potentiella baneman kommer att flytta utomlands när du gör så...

Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Pundare men var akademiker när vi var tillsammans. Inga kriminella kontakter vad jag vet.

Märkligt det här med alla kvinnor som minsann levt med folk som var pundare medans de själva aldrig skulle syssla med dylikt....

Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Glömde tillägga att jag inte vågar lägga ut citat i risk för att han kanske identifierar mig.

Precis, du skiljer dig så markant från alla andra borderlines som lägger upp sina historier, så att han skulle hitta dig på direkten...

Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Ska anmäla när jag gått igenom alla meddelanden. Är dock rädd för förtalsanmälning eftersom alla hot är anonyma.

Precis, för polismyndigheten är kända för att meddela den anmälde om att hon/han fått en polisanmälan på sig och frågar då även om man är intresserad av att upprätta en motanmälan...

Citat:
Ursprungligen postat av Argkattkvinna
Fått många bra råd och har faktiskt vågat polisanmäla. Så nej upplever inte det som. Trams. Tagit ca en dag att bestämma mig men jag har gjort det.

Ja, flera års velande och nu, som genom ett magiskt under, så kom du fram till ett beslut på mindre än ett dygn...

Du, jag kan med 100% säkerhet säga att du är:

1. Borderline
2. Ljugandes om 99% av historien
3. Om du lever ut det här irl (som många av din sort gör i hopp om hämnd o pengar), så riskerar du mycket riktigt att bli mördad någon gång i framtiden.
Citera
2020-05-05, 17:00
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Väldigt mkt ologiskt i dina resonemang (förutom allt blaj om att du blockat alla kontakter på sociala medier men att han ändå fortsätter kontakta dig där..), man undrar ju lite hur du tänker när du säger att du är rädd om sambon men att du ändå skickar ut honom med hundarna när det är mörkt.



Ja, du skulle faktiskt vara den första i världshistorien som flyttar med hundar.
Sedan är det ju självklart att din potentiella baneman kommer att flytta utomlands när du gör så...



Märkligt det här med alla kvinnor som minsann levt med folk som var pundare medans de själva aldrig skulle syssla med dylikt....



Precis, du skiljer dig så markant från alla andra borderlines som lägger upp sina historier, så att han skulle hitta dig på direkten...



Precis, för polismyndigheten är kända för att meddela den anmälde om att hon/han fått en polisanmälan på sig och frågar då även om man är intresserad av att upprätta en motanmälan...



Ja, flera års velande och nu, som genom ett magiskt under, så kom du fram till ett beslut på mindre än ett dygn...

Du, jag kan med 100% säkerhet säga att du är:

1. Borderline
2. Ljugandes om 99% av historien
3. Om du lever ut det här irl (som många av din sort gör i hopp om hämnd o pengar), så riskerar du mycket riktigt att bli mördad någon gång i framtiden.


Snacka om att inte ha någon som helst aning om hur det att leva i ett destruktivt förhållande.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback