Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-30, 07:46
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Må vara

Men ändå, vem var han och varför skrivs det om honom?

Människor avlider hela tiden.

Ska vi starta trådar om lokförar-Anders o konditor-Annelie när dessa coolat vippen?

Varför inte, om de berättat i tv om sina sjukdomar någon månad innan de dog och dessutom skrivit flera gripande böcker om sina liv. Nyligen kom en biografi om Maja Eklöf, död 1989, inte i första hand för att hon var städerska utan för att hon skrev en bok om sitt liv. "Satte fokus på de lågavlönades situation i början på 70-talet." Kristian Lundberg skildrade på liknande sätt arbetet i hamnen i Malmö på ett plågsamt sätt i Yarden. Boken filmades också (boken är långt mer intressant än filmen enligt min åsikt).
__________________
Senast redigerad av molliesmille 2022-04-30 kl. 08:32.
Citera
2022-04-30, 08:14
  #266
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Må vara

Men ändå, vem var han och varför skrivs det om honom?

Människor avlider hela tiden.

Ska vi starta trådar om lokförar-Anders o konditor-Annelie när dessa coolat vippen?

Du är medveten om att vi befinner oss i litteraturdelen av forumet, och inte i skvallersektionen? En snubbe som har fått omkring ett dussin litterära priser kanske inte är helt jämförbar med lokförar-Anders.
Citera
2022-05-18, 23:04
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligaloppan
KL och JH är sjukligt symbiotiska. Hon är hotfull och, skulle jag vilja påstå, farlig. Han är bara sjuk. Båda missbrukar. HON har haft flera orosanmälningar på sin adopterade son. Hade bra jobb i bokhandel och fick sparken pga stölder ur kassan. Han har fördärvat livet för många kvinnor.

Vilket av bokhandelsjobben är det du syftar på; Bokia eller Pocket Shop?
__________________
Senast redigerad av Greve-Lautreamont 2022-05-18 kl. 23:12.
Citera
2022-05-30, 16:30
  #268
Medlem
Sambon JH fortsätter att på facebook be människor swisha pengar till henne. Nu säger hon att hon behöver pengar till sin hyra.
Hon beklagar sig också över att KLs familj ej lät henne utforma begravningen.

Allt låter så otroligt konfliktfyllt och märkligt.

Från att ha tyckt synd om henne, tycker jag att hon framstår som alltmer osympatisk.
Citera
2022-05-30, 16:36
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlutedBlue
Sambon JH fortsätter att på facebook be människor swisha pengar till henne. Nu säger hon att hon behöver pengar till sin hyra.
Hon beklagar sig också över att KLs familj ej lät henne utforma begravningen.

Allt låter så otroligt konfliktfyllt och märkligt.

Från att ha tyckt synd om henne, tycker jag att hon framstår som alltmer osympatisk.

Ok, så känner inte jag inför
inläggen. Försöker sätta mig in i hennes situation. OM min sambos släktingar skulle ordna begravning och dödsannons helt utan min medverkan - så förtvivlad jag skulle bli.
Citera
2022-05-30, 18:38
  #270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ok, så känner inte jag inför
inläggen. Försöker sätta mig in i hennes situation. OM min sambos släktingar skulle ordna begravning och dödsannons helt utan min medverkan - så förtvivlad jag skulle bli.

Ja, men du frågar dig inte VARFÖR KLs son och övriga familj valt att göra så?

Jag tycker att JH framstår som alltmer narcissistisk i sina inlägg.

Hon framställer sig hela tiden som ett offer - men hon tar inget eget ansvar.

Hon skriver att hon är utbildad lärare. kanske dags att börja söka jobb?

Var är hennes egna släktingar?

Varför tigger hon pengar av främlingar på facebook?

Hon verkar mest vilja posera i sitt lidande av att hon sörjer "den store poeten" som hon kallar KL för.

Det är något som inte stämmer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback