Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-28, 00:27
  #13
Medlem
Detta händer vuxna med. Det enda du kan påverka är din egen inställning. Var en schysst kille som folk vill hänga med. Förvänta inte dig för mycket av vänner, du blir bara besviken. Vissa vänner kommer vissa går.
Citera
2020-04-28, 06:43
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptthhi
Jag har säker fel i detta. Jag bara känner mig så nere. Jag har nu hängt med mina kompisar i 2 år.
Det har varit mina bästa kompisar. Jag har inte haft så många bra kompisar, men jag trodde att dessa var bra. En av dem har autism och adhd och är inte med hela tiden då han Också är väldigt lat. De andra två är jag med Jämt. Nu den senaste tiden har två av dem skickat massa filmer när de andra två hänger med några andra av min kompisar som jag inte är lika bra kompisar med. Jag undrade då ol varför inte jag fick vara med. På måndagen efter helgen så hade dem någon grupp där de bestämde när sch var de skulle höjts. Jag undrade om jag fick vara med och de la till mig. De skällde sedan ut mig för att jag var med och sa till mig att lämna. Det var en Snapchat grupp. Jag lämnade och undrade varför jag inte fick vara med. De sa att det var massa privata grejer så jag gick inte vara med. Jag undrade om de inte litade på mig. De svarade inte på det. Jag konfronterade senare dem och de sa bara att jag inte skulle bry mig och inte tycka så synd om mig själv. De hade tydligen hängt i 2 månade utan att bjuda in mig. Jag kände du mig helt utanför och bara tog väck dem överallt. Jag känner mig helt nere. Om jag inte är helt efterbliven och har helt fel, ska jag försöka bli vänner mer dem igen eller ska jag skaffa nya konpisar? Jag har alltid ställt upp för dem men de har nästan alldrig ställt upp för mig. De gaddar alltid ihop mot mig. Jag känner bara ett stort hat mot dem just nu. Jag vet att de inte måste bjuda med mig, men det känns som att man gör det om man är ”bästa vänner”.

Ligg bara lågt.

Jag skulle inte försöka bli vän med dem igen, nej. Men agera inte dramaqueen utan låt det bara rinna ut i sanden.

Värre för självkänslan att acceptera att bli dåligt behandlad än att gå därifrån ensam. Du är stark. Du kommer få nya vänner. Riktiga vänner.

Samtidigt vet man inte vad som händer i framtiden varför man inte officiellt ska klippa banden med någon. Om 5-10 år kanske ni är kollegor eller ingift släkt.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2020-04-28 kl. 06:45.
Citera
2020-05-02, 14:56
  #15
Medlem
Se dig efter andra vänner. Vänner som ser dig och är rädd om er vänskap. Dom låter väldigt omogna. Men fjäska för dom ska du inte göra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback